Wielka szansa dla Susie Wolff na Silverstone
19 lipca Susie Wolff zmierzy się z testem na torze Silverstone, który może być kolejnym ważnym krokiem na drodze do profesjonalnego ścigania w F1.
Trzydniowe testy na torze Silverstone rozpoczną się 16 lipca. Każda ekipa jest reprezentowana przez trzech zawodników. Zgodnie z oświadczeniem Williamsa, Susie będzie częścią drużyny wraz z mistrzem F3 Euroseries Danielem Juncadellą i regularnym zawodnikiem zespołu, Pastorem Maldonado. Dla Brytyjki to pierwsze pełne testy za kierownicą bolidu, dlatego jest wyjątkowo podekscytowana.
„To dla mnie fantastyczna okazja, muszę się jak najlepiej przygotować. To będzie wielkie wyzwanie, ale najważniejsze jest to, aby wykonać solidną pracę i udowodnić zespołowi, że jestem w stanie konkurować na wysokim poziomie” – powiedziała 30-letnia zawodniczka, na co dzień pełniąca w Williamsie funkcję kierowcy rozwojowego. W 2011 na torze Silverstone prowadziła bolid Williamsa podczas pokazowego okrążenia, jako pierwsza również zasiadła za kierownicą modelu na 2013 rok podczas aerodynamicznych testów w lutym w Hiszpanii.
Czy Susie Wolff spełni swoje marzenie o regularnych startach w F1? |
![]() |
fot. Williams
|
„Większość mojej pracy opiera się na symulatorach, dlatego ten dzień jest dla mnie tak ważny. Dzięki temu zyskam lepsze zrozumienie samochodu, co przełoży się na moje codzienne obowiązki” – tłumaczy Susie. Już dekady minęły od momentu, gdy ostatnia zawodniczka, Giovanna Amati, próbowała swoich sił w wyścigach F1. Jak dotąd Susie Wolff dotarła wyżej, niż jakakolwiek inna kobieta w ostatnich czasach.
Dyrektor techniczny Williamsa, Mike Coughlan, powiedział:
„To wspaniałe, że możemy dać Susie możliwość spędzenia pełnego dnia za kierownicą FW35, zważywszy na jej ciężką pracę i wysiłek, który włożyła w testy zarówno w symulatorach, jak i na torze”.
„To ważny test dla każdego młodego kierowcy, który nie miał wielu okazji, aby zasiąść za kierownicą bolidu F1” – komentuje Daniel Juncadella. Sam zasiądzie za kierownicą 16 lipca, podczas gdy 17 lipca Pastor Maldonado przeprowadzi praktyczne testy opon Pirelli, będącego na cenzurowanym po katastrofalnym GP Wielkiej Brytanii.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: