
Wielka rewolucja w gamie motocykli Harley-Davidson
W przyszłym roku na rynek trafi osiem zupełnie nowych motocykli custom Softail, z nowym zawieszeniem i silnikami Milwaukee-Eight o dwóch wariantach pojemności.
Aby uczcić 115. rocznicę Harley-Davidson rozpoczął rewolucję custom: wkrótce pojawi się osiem nowych modeli Softail, które łączą osiągi linii Dyna i styl custom linii Softail. Nowe motocykle mają sztywniejszą i lżejszą ramę, a jednostki potężny moment obrotowy z nowych silników Milwaukee-Eight 107 i 114 z dwoma wałkami wyrównoważającymi. Z zawieszeniem przednim z technologią Dual Bending Valve i regulowanym, ukrytym tylnym amortyzatorem typu monoshock, modele Softail 2018 mają agresywny styl oraz mają być szybsze, lżejsze i bardziej zwinne niż którykolwiek z poprzednich motocykli cruiser Big Twin. Osiem nowych modeli Softail ma też nowy wygląd, który zdecydowanie różni się od poprzedników oraz od siebie nawzajem. Ponadto producent podkreśla zalety nowego podwozia: zwiększone przechyły boczne, lepsze składanie się w zakrętach, lepsze przyspieszenie, zrywność, lekkość i łatwiejsze podniesienie z podpórki bocznej niż w poprzednich modelach.
W nowych modelach są wykorzystywane dwa unikatowe wahacze, jeden dla wąskich, a drugi dla szerokich opon tylnych. Wahacz przekazuje ruch tylnego koła do amortyzatora zamocowanego pod siodłem.
Nowe modele Softail są lżejsze niż zeszłoroczne, mają lepszą relację mocy do masy, skuteczniejsze hamowanie i większą dynamikę podczas pokonywania zakrętów. Niektóre modele są wyposażone w nowe opony, zaprojektowane specjalnie do nowego podwozia Softail.
We wszystkich modelach Softail 2018 montuje się silniki Milwaukee-Eight 107 i 114 V-Twin – zachowują legendarne, 45-stopniowe rozchylenie cylindrów. Mają ulepszony układ wyrównoważający z dwoma wałkami, który zmniejsza drgania silnika, zachowując jednocześnie charakterystyczne dla motocykli Harley-Davidson odczucia z jazdy i słynny warkot jednostki napędowej.
Dostępne pojemności:
Milwaukee-Eight 107
(107 CID; 1745 cm3) standardowy we wszystkich modelach
• średnica cylindra 100 mm i skok tłoka 111,1 mm ze stopniem sprężania 10,0:1
• 0-100 km/h – 10% lepsze przyspieszenie niż silnik High Output Twin Cam 103
• 100-130 km/h / 5. bieg – 16% lepsze przyspieszenie niż silnik High Output Twin Cam 103
Milwaukee-Eight 114
(114 CID; 1868 cm3)
• Dostępny opcjonalnie w modelach: Fat Bob, Fat Boy, Breakout, Heritage Classic
• średnica cylindra 102 mm i skok tłoka 114,3 mm ze stopniem sprężania 10.5:1
• Obudowa filtra powietrza z grafiką i emblematami 114
• 0-100 km/h – 9% lepsze przyspieszenie niż silnik Milwaukee-Eight 107
• 100-130 km/h / 5. bieg – 13% lepsze przyspieszenie niż silnik Milwaukee-Eight 107
Fat Boy
Legendarny motocykl Fat Boy, który zdefiniował współczesny styl custom i o dekady wyprzedził sam siebie. Podrasowane i nowe wykończenia z satynowego chromu podkreślają jego odważny i zdecydowany charakter oraz eksponują potężny silnik. W pakiecie większy komfort jazdy i większa swoboda prowadzenia.
• Agresywna sylwetka walca i stylistyka przodu
– Nowoczesna interpretacja klasycznej gondoli reflektora
– Opona przednia o szerokości 160 mm, najszersza w historii Harley-Davidson, otacza pełne koło przednie Lakester
• 16 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Układ ABS w standardzie
• Opona tylna o szerokości 240 mm z pełnym kołem tylnym Lakester
• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Heritage Classic
Elementy stylistyki nawiązują do mrocznego stylu klasycznych modeli Harley-Davidson z lat 50., do którego wprowadzono nowoczesne akcenty.
• Nowa, zdejmowana szyba przednia
• Nowe, zamykane i uszczelnione, wodoodporne kufry
• Wyższe zawieszenie ze zwiększoną nośnością do jazdy z pasażerem i większym bagażem
• 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
• Tempomat i układ ABS w standardzie
Low Rider
Zainspirowany indywidualizmem ery chopperów custom z lat 70., w której powstał oryginalny model. Nowy Low Rider jest lżejszy i szybszy oraz pozwala na niewyobrażalne wówczas prowadzenie w zakrętach.
• Klasyczny styl montowanego na zbiorniku prędkościomierza i obrotomierza, osłony reflektora i grafiki na zbiorniku paliwa
• 19-calowe przednie i 16-calowe tylne, odlewane koła Radiate
• Układ wydechowy typu Shotgun 2-2
Softail Slim
Pozbawiony zbędnych elementów Softail Slim to hołd złożony powojennym motocyklom custom bobber z wąskim tyłem, mniejszym przednim błotnikiem, pojedynczym siodłem i minimalną ilością chromu.
• Ciemne wykończenia zdobią szprychowe koła, kierownicę Hollywood i nową stylistykę przodu
• Nisko wyprofilowane siodło Tuck and Roll
• Nowa stylistyka przedniej gondoli i widelca
• 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
Deluxe
Klasyczny przebój z wysokiej półki – wyróżniający się na każdej ulicy model Deluxe błyszczy dzięki jasnemu chromowaniu, oferując jakość prowadzenia godną najnowocześniejszych maszyn.
• Charakterystyczne światła LED na całej długości motocykla, od błotnika do błotnika: reflektor, światła pozycyjne, lampa tylna Tombstone i kierunkowskazy w kształcie ostrzy
• Charakterystyczna cofnięta kierownica
• 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Układ ABS w standardzie
Breakout
Z większym przechyłem bocznym i zwinnością, o jakiej Ci się nie śniło w motocyklu o charakterze i stylistyce dragstera, model Breakout rozwija do granic nowoczesności zamysł długiego, smukłego motocykla w stylu muscle.
• Nowy zbiornik paliwa o gładkiej powierzchni i pojemności 13,2 litra
• Długi i szeroki, z wydłużonym widelcem o średnicy 49 mm
• 18-calowe tylne (opona 240 mm) i 21-calowe przednie (opona 130 mm) odlewane koła aluminiowe Gasser II, lakierowane proszkowo na czarno
• Nowy reflektor Daymaker Signature LED
• Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
• 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Układ ABS w standardzie
• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Fat Bob
Zwijająca asfalt trakcja, wybierające nierówności zawieszenie, zwinność w zakrętach i bezkompromisowy wygląd sprawiają, że Fat Bob to przełomowy motocykl, który mógł zostać stworzony tylko przez firmę Harley-Davidson.
• Uniesiony w górę wydech 2-1-2 z wykończeniem custom
• Największe opony z agresywnym bieżnikiem od Motor Company: 150 mm przednia i 180 mm tylna
• Dwie tarcze hamulcowe z przodu
• Zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
• 15 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Odwrócony przedni widelec o średnicy 43 mm typu cartridge
• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Street Bob
Minimalistyczny motocykl, którym można wyruszyć wszędzie – Street Bob ma wyluzowany charakter bez zbędnych, obciążających go elementów.
• Gładki zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
• Czarne, szprychowe koła ze skróconymi błotnikami
• Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
• 7 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Najniższa sugerowana cena detaliczna wśród motocykli Softail
Nowa technologia
• Niepowtarzalne reflektory Daymaker Signature LED w każdym modelu
• Ulepszony system ładowania – ponad dwukrotnie wyższy prąd na biegu jałowym
• Łatwo regulowane ustawienia napięcia wstępnego tylnego amortyzatora (w zależności od modelu)
– regulacja za pomocą klucza pod siedzeniem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
– zewnętrzne pokrętło: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
– śruba pod siedzeniem: Deluxe, Heritage Classic
• Nowy wskaźniki i zegary
• Zapłon i system zabezpieczeń „hands free” w standardzie
• Port USB zamontowany pod główką ramy
• Nowe zbiorniki paliwa
*W zależności od modelu.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: