Wielka rewolucja w gamie motocykli Harley-Davidson

W przyszłym roku na rynek trafi osiem zupełnie nowych motocykli custom Softail, z nowym zawieszeniem i silnikami Milwaukee-Eight o dwóch wariantach pojemności.

Aby uczcić 115. rocznicę Harley-Davidson rozpoczął rewolucję custom: wkrótce pojawi się osiem nowych modeli Softail, które łączą osiągi linii Dyna i styl custom linii Softail. Nowe motocykle mają sztywniejszą i lżejszą ramę, a jednostki potężny moment obrotowy z nowych silników Milwaukee-Eight 107 i 114 z dwoma wałkami wyrównoważającymi. Z zawieszeniem przednim z technologią Dual Bending Valve i regulowanym, ukrytym tylnym amortyzatorem typu monoshock, modele Softail 2018 mają agresywny styl oraz mają być szybsze, lżejsze i bardziej zwinne niż którykolwiek z poprzednich motocykli cruiser Big Twin. Osiem nowych modeli Softail ma też nowy wygląd, który zdecydowanie różni się od poprzedników oraz od siebie nawzajem. Ponadto producent podkreśla zalety nowego podwozia: zwiększone przechyły boczne, lepsze składanie się w zakrętach, lepsze przyspieszenie, zrywność, lekkość i łatwiejsze podniesienie z podpórki bocznej niż w poprzednich modelach.

W nowych modelach są wykorzystywane dwa unikatowe wahacze, jeden dla wąskich, a drugi dla szerokich opon tylnych. Wahacz przekazuje ruch tylnego koła do amortyzatora zamocowanego pod siodłem.

Nowe modele Softail są lżejsze niż zeszłoroczne, mają lepszą relację mocy do masy, skuteczniejsze hamowanie i większą dynamikę podczas pokonywania zakrętów. Niektóre modele są wyposażone w nowe opony, zaprojektowane specjalnie do nowego podwozia Softail.

We wszystkich modelach Softail 2018 montuje się silniki Milwaukee-Eight 107 i 114 V-Twin – zachowują legendarne, 45-stopniowe rozchylenie cylindrów. Mają ulepszony układ wyrównoważający z dwoma wałkami, który zmniejsza drgania silnika, zachowując jednocześnie charakterystyczne dla motocykli Harley-Davidson odczucia z jazdy i słynny warkot jednostki napędowej.

Dostępne pojemności:

Milwaukee-Eight 107
 (107 CID; 1745 cm3) standardowy we wszystkich modelach

•    średnica cylindra 100 mm i skok tłoka 111,1 mm ze stopniem sprężania 10,0:1
•    0-100 km/h – 10% lepsze przyspieszenie niż silnik High Output Twin Cam 103
•    100-130 km/h / 5. bieg – 16% lepsze przyspieszenie niż silnik High Output Twin Cam 103

Milwaukee-Eight 114
(114 CID; 1868 cm3)

•    Dostępny opcjonalnie w modelach: Fat Bob, Fat Boy, Breakout, Heritage Classic
•    średnica cylindra 102 mm i skok tłoka 114,3 mm ze stopniem sprężania 10.5:1
•    Obudowa filtra powietrza z grafiką i emblematami 114
•    0-100 km/h – 9% lepsze przyspieszenie niż silnik Milwaukee-Eight 107
•    100-130 km/h / 5. bieg – 13% lepsze przyspieszenie niż silnik Milwaukee-Eight 107

Fat Boy
Legendarny motocykl Fat Boy, który zdefiniował współczesny styl custom i o dekady wyprzedził sam siebie. Podrasowane i nowe wykończenia z satynowego chromu podkreślają jego odważny i zdecydowany charakter oraz eksponują potężny silnik. W pakiecie większy komfort jazdy i większa swoboda prowadzenia.

•    Agresywna sylwetka walca i stylistyka przodu
–    Nowoczesna interpretacja klasycznej gondoli reflektora
–    Opona przednia o szerokości 160 mm, najszersza w historii Harley-Davidson, otacza pełne koło przednie Lakester
•    16 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
•    Układ ABS w standardzie
•    Opona tylna o szerokości 240 mm z pełnym kołem tylnym Lakester
•    Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114

Heritage Classic
Elementy stylistyki nawiązują do mrocznego stylu klasycznych modeli Harley-Davidson z lat 50., do którego wprowadzono nowoczesne akcenty.

•    Nowa, zdejmowana szyba przednia
•    Nowe, zamykane i uszczelnione, wodoodporne kufry
•    Wyższe zawieszenie ze zwiększoną nośnością do jazdy z pasażerem i większym bagażem
•    17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
•    Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
•    Tempomat i układ ABS w standardzie

Low Rider
Zainspirowany indywidualizmem ery chopperów custom z lat 70., w której powstał oryginalny model. Nowy Low Rider jest lżejszy i szybszy oraz pozwala na niewyobrażalne wówczas prowadzenie w zakrętach.

•    Klasyczny styl montowanego na zbiorniku prędkościomierza i obrotomierza, osłony reflektora i grafiki na zbiorniku paliwa
•    19-calowe przednie i 16-calowe tylne, odlewane koła Radiate
•    Układ wydechowy typu Shotgun 2-2

Softail Slim
Pozbawiony zbędnych elementów Softail Slim to hołd złożony powojennym motocyklom custom bobber z wąskim tyłem, mniejszym przednim błotnikiem, pojedynczym siodłem i minimalną ilością chromu.

•    Ciemne wykończenia zdobią szprychowe koła, kierownicę Hollywood i nową stylistykę przodu
•    Nisko wyprofilowane siodło Tuck and Roll
•    Nowa stylistyka przedniej gondoli i widelca
•    17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu

Deluxe
Klasyczny przebój z wysokiej półki – wyróżniający się na każdej ulicy model Deluxe błyszczy dzięki jasnemu chromowaniu, oferując jakość prowadzenia godną najnowocześniejszych maszyn.

•    Charakterystyczne światła LED na całej długości motocykla, od błotnika do błotnika: reflektor, światła pozycyjne, lampa tylna Tombstone i kierunkowskazy w kształcie ostrzy
•    Charakterystyczna cofnięta kierownica
•    17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
•    Układ ABS w standardzie

Breakout
Z większym przechyłem bocznym i zwinnością, o jakiej Ci się nie śniło w motocyklu o charakterze i stylistyce dragstera, model Breakout rozwija do granic nowoczesności zamysł długiego, smukłego motocykla w stylu muscle.

•    Nowy zbiornik paliwa o gładkiej powierzchni i pojemności 13,2 litra
•    Długi i szeroki, z wydłużonym widelcem o średnicy 49 mm
•    18-calowe tylne (opona 240 mm) i 21-calowe przednie (opona 130 mm) odlewane koła aluminiowe Gasser II, lakierowane proszkowo na czarno
•    Nowy reflektor Daymaker Signature LED
•    Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
•    17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
•    Układ ABS w standardzie
•    Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114

Fat Bob
Zwijająca asfalt trakcja, wybierające nierówności zawieszenie, zwinność w zakrętach i bezkompromisowy wygląd sprawiają, że Fat Bob to przełomowy motocykl, który mógł zostać stworzony tylko przez firmę Harley-Davidson.

•    Uniesiony w górę wydech 2-1-2 z wykończeniem custom
•    Największe opony z agresywnym bieżnikiem od Motor Company: 150 mm przednia i 180 mm tylna
•    Dwie tarcze hamulcowe z przodu
•    Zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
•    15 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
•    Odwrócony przedni widelec o średnicy 43 mm typu cartridge
•    Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114

Street Bob
Minimalistyczny motocykl, którym można wyruszyć wszędzie – Street Bob ma wyluzowany charakter bez zbędnych, obciążających go elementów.
•    Gładki zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
•    Czarne, szprychowe koła ze skróconymi błotnikami
•    Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
•    7 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
•    Najniższa sugerowana cena detaliczna wśród motocykli Softail

Nowa technologia
•    Niepowtarzalne reflektory Daymaker Signature LED w każdym modelu
•    Ulepszony system ładowania – ponad dwukrotnie wyższy prąd na biegu jałowym
•    Łatwo regulowane ustawienia napięcia wstępnego tylnego amortyzatora (w zależności od modelu)
–    regulacja za pomocą klucza pod siedzeniem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
–    zewnętrzne pokrętło: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
–    śruba pod siedzeniem: Deluxe, Heritage Classic
•    Nowy wskaźniki i zegary
•    Zapłon i system zabezpieczeń „hands free” w standardzie
•    Port USB zamontowany pod główką ramy
•    Nowe zbiorniki paliwa

*W zależności od modelu.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze