Wielka rewolucja w gamie motocykli Harley-Davidson
W przyszłym roku na rynek trafi osiem zupełnie nowych motocykli custom Softail, z nowym zawieszeniem i silnikami Milwaukee-Eight o dwóch wariantach pojemności.
Aby uczcić 115. rocznicę Harley-Davidson rozpoczął rewolucję custom: wkrótce pojawi się osiem nowych modeli Softail, które łączą osiągi linii Dyna i styl custom linii Softail. Nowe motocykle mają sztywniejszą i lżejszą ramę, a jednostki potężny moment obrotowy z nowych silników Milwaukee-Eight 107 i 114 z dwoma wałkami wyrównoważającymi. Z zawieszeniem przednim z technologią Dual Bending Valve i regulowanym, ukrytym tylnym amortyzatorem typu monoshock, modele Softail 2018 mają agresywny styl oraz mają być szybsze, lżejsze i bardziej zwinne niż którykolwiek z poprzednich motocykli cruiser Big Twin. Osiem nowych modeli Softail ma też nowy wygląd, który zdecydowanie różni się od poprzedników oraz od siebie nawzajem. Ponadto producent podkreśla zalety nowego podwozia: zwiększone przechyły boczne, lepsze składanie się w zakrętach, lepsze przyspieszenie, zrywność, lekkość i łatwiejsze podniesienie z podpórki bocznej niż w poprzednich modelach.
W nowych modelach są wykorzystywane dwa unikatowe wahacze, jeden dla wąskich, a drugi dla szerokich opon tylnych. Wahacz przekazuje ruch tylnego koła do amortyzatora zamocowanego pod siodłem.
Nowe modele Softail są lżejsze niż zeszłoroczne, mają lepszą relację mocy do masy, skuteczniejsze hamowanie i większą dynamikę podczas pokonywania zakrętów. Niektóre modele są wyposażone w nowe opony, zaprojektowane specjalnie do nowego podwozia Softail.
We wszystkich modelach Softail 2018 montuje się silniki Milwaukee-Eight 107 i 114 V-Twin – zachowują legendarne, 45-stopniowe rozchylenie cylindrów. Mają ulepszony układ wyrównoważający z dwoma wałkami, który zmniejsza drgania silnika, zachowując jednocześnie charakterystyczne dla motocykli Harley-Davidson odczucia z jazdy i słynny warkot jednostki napędowej.
Dostępne pojemności:
Milwaukee-Eight 107
(107 CID; 1745 cm3) standardowy we wszystkich modelach
• średnica cylindra 100 mm i skok tłoka 111,1 mm ze stopniem sprężania 10,0:1
• 0-100 km/h – 10% lepsze przyspieszenie niż silnik High Output Twin Cam 103
• 100-130 km/h / 5. bieg – 16% lepsze przyspieszenie niż silnik High Output Twin Cam 103
Milwaukee-Eight 114
(114 CID; 1868 cm3)
• Dostępny opcjonalnie w modelach: Fat Bob, Fat Boy, Breakout, Heritage Classic
• średnica cylindra 102 mm i skok tłoka 114,3 mm ze stopniem sprężania 10.5:1
• Obudowa filtra powietrza z grafiką i emblematami 114
• 0-100 km/h – 9% lepsze przyspieszenie niż silnik Milwaukee-Eight 107
• 100-130 km/h / 5. bieg – 13% lepsze przyspieszenie niż silnik Milwaukee-Eight 107
Fat Boy
Legendarny motocykl Fat Boy, który zdefiniował współczesny styl custom i o dekady wyprzedził sam siebie. Podrasowane i nowe wykończenia z satynowego chromu podkreślają jego odważny i zdecydowany charakter oraz eksponują potężny silnik. W pakiecie większy komfort jazdy i większa swoboda prowadzenia.
• Agresywna sylwetka walca i stylistyka przodu
– Nowoczesna interpretacja klasycznej gondoli reflektora
– Opona przednia o szerokości 160 mm, najszersza w historii Harley-Davidson, otacza pełne koło przednie Lakester
• 16 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Układ ABS w standardzie
• Opona tylna o szerokości 240 mm z pełnym kołem tylnym Lakester
• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Heritage Classic
Elementy stylistyki nawiązują do mrocznego stylu klasycznych modeli Harley-Davidson z lat 50., do którego wprowadzono nowoczesne akcenty.
• Nowa, zdejmowana szyba przednia
• Nowe, zamykane i uszczelnione, wodoodporne kufry
• Wyższe zawieszenie ze zwiększoną nośnością do jazdy z pasażerem i większym bagażem
• 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
• Tempomat i układ ABS w standardzie
Low Rider
Zainspirowany indywidualizmem ery chopperów custom z lat 70., w której powstał oryginalny model. Nowy Low Rider jest lżejszy i szybszy oraz pozwala na niewyobrażalne wówczas prowadzenie w zakrętach.
• Klasyczny styl montowanego na zbiorniku prędkościomierza i obrotomierza, osłony reflektora i grafiki na zbiorniku paliwa
• 19-calowe przednie i 16-calowe tylne, odlewane koła Radiate
• Układ wydechowy typu Shotgun 2-2
Softail Slim
Pozbawiony zbędnych elementów Softail Slim to hołd złożony powojennym motocyklom custom bobber z wąskim tyłem, mniejszym przednim błotnikiem, pojedynczym siodłem i minimalną ilością chromu.
• Ciemne wykończenia zdobią szprychowe koła, kierownicę Hollywood i nową stylistykę przodu
• Nisko wyprofilowane siodło Tuck and Roll
• Nowa stylistyka przedniej gondoli i widelca
• 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
Deluxe
Klasyczny przebój z wysokiej półki – wyróżniający się na każdej ulicy model Deluxe błyszczy dzięki jasnemu chromowaniu, oferując jakość prowadzenia godną najnowocześniejszych maszyn.
• Charakterystyczne światła LED na całej długości motocykla, od błotnika do błotnika: reflektor, światła pozycyjne, lampa tylna Tombstone i kierunkowskazy w kształcie ostrzy
• Charakterystyczna cofnięta kierownica
• 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Układ ABS w standardzie
Breakout
Z większym przechyłem bocznym i zwinnością, o jakiej Ci się nie śniło w motocyklu o charakterze i stylistyce dragstera, model Breakout rozwija do granic nowoczesności zamysł długiego, smukłego motocykla w stylu muscle.
• Nowy zbiornik paliwa o gładkiej powierzchni i pojemności 13,2 litra
• Długi i szeroki, z wydłużonym widelcem o średnicy 49 mm
• 18-calowe tylne (opona 240 mm) i 21-calowe przednie (opona 130 mm) odlewane koła aluminiowe Gasser II, lakierowane proszkowo na czarno
• Nowy reflektor Daymaker Signature LED
• Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
• 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Układ ABS w standardzie
• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Fat Bob
Zwijająca asfalt trakcja, wybierające nierówności zawieszenie, zwinność w zakrętach i bezkompromisowy wygląd sprawiają, że Fat Bob to przełomowy motocykl, który mógł zostać stworzony tylko przez firmę Harley-Davidson.
• Uniesiony w górę wydech 2-1-2 z wykończeniem custom
• Największe opony z agresywnym bieżnikiem od Motor Company: 150 mm przednia i 180 mm tylna
• Dwie tarcze hamulcowe z przodu
• Zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
• 15 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Odwrócony przedni widelec o średnicy 43 mm typu cartridge
• Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Street Bob
Minimalistyczny motocykl, którym można wyruszyć wszędzie – Street Bob ma wyluzowany charakter bez zbędnych, obciążających go elementów.
• Gładki zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
• Czarne, szprychowe koła ze skróconymi błotnikami
• Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
• 7 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
• Najniższa sugerowana cena detaliczna wśród motocykli Softail
Nowa technologia
• Niepowtarzalne reflektory Daymaker Signature LED w każdym modelu
• Ulepszony system ładowania – ponad dwukrotnie wyższy prąd na biegu jałowym
• Łatwo regulowane ustawienia napięcia wstępnego tylnego amortyzatora (w zależności od modelu)
– regulacja za pomocą klucza pod siedzeniem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
– zewnętrzne pokrętło: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
– śruba pod siedzeniem: Deluxe, Heritage Classic
• Nowy wskaźniki i zegary
• Zapłon i system zabezpieczeń „hands free” w standardzie
• Port USB zamontowany pod główką ramy
• Nowe zbiorniki paliwa
*W zależności od modelu.
Najnowsze
-
Europejska premiera Suzuki e-Vitara
W Mediolanie miała miejsce europejska premiera Suzuki e-Vitara. Jest to pierwszy w 100% elektryczny SUV japońskiej marki. W salonach marki ma pojawić się już w przyszłym roku. -
Ford Ranger – idealny wóz strażacki
-
2-milionowy Mercedes trafi do Polski. Jest to elektryczny SUV
-
Najbardziej srebrna Honda Civic na 25 lecie hybryd w Europie
-
Ferrari i Iveco kolejny raz łączą siły w Formule 1
Zostaw komentarz: