Weekend F1 w Bahrajnie rozpoczęty
Na pięknie przygotowanym torze w Bahrajnie poranna sesja treningowa zdawała się przywracać zeszłoroczny porządek w stawce Formuły 1.
Piątkowe obserwacje Roberta |
![]() |
fot. BMW Motorsport
|
Na czele tabeli znalazł się Lewis Hamilton a za nim dwóch kierowców BMW Sauber. Swoje najlepsze czasy uzyskali oni na oponach z bardziej miękkiej mieszanki. McLaren zastosował nową wersję zmodyfikowanego dyfuzora. Jak stwierdził szef zespołu Martin Whitmarsh jest to adaptacja rozwiązania używanego w trakcie GP Chin zwiększająca nieco siłę docisku. Obecny lider w klasyfikacji kierowców Jenson Button uzyskał piąty czas a jego kolega z zespołu Brawn GP Rubens Barrichello siódmy. Zwycięzcy ostatniego Grand Prix Sebastian Vettel i Mark Webber wypełniając swój program treningowy uzyskali odpowiednio dwunasty i dziewiąty czas. Bridgestone wybrał na tor Sakhir super miękkie i średnie opony. Mimo temperatury wynoszącej ponad 50 stopni Celsjusza doprowadzenie twardszych opon do odpowiedniej temperatury nastręczało kierowcom nieco trudności.
Na wyścig w Bahrajnie zmian dokonano w bolidach Renault. Nelson Piquet jeździł dziś z dyfuzorem jaki miał w swoim samochodzie Fernando Alonso tydzień temu w Chinach. Dla Hiszpana przygotowano nowe rozwiązanie. Zespół Force India wprowadził pakiet, który wydaje się pozwalać Adrianowi Sutilowi
i Giancarlo Fisichelli na zmniejszenie nieco dystansu do lepszych zespołów. Trzeba pamiętać, że Sutil miał szansę na zdobycie punktowanej pozycji w GP Chin. Lepsze wyniki po wprowadzeniu nowych rozwiązań mogą więc być zapowiedzią zwyżkującej dyspozycji Force India.
Decyzje dotyczące użycia KERS podejmowane są przez zespoły z wyścigu na wyścig. W piątkowych sesjach treningowych w Bahrajnie systemu używali kierowcy McLaren, Renault, BMW Sauber i Felipe Massa z Ferrari. Ze względu na trzy długie proste Sakhir jest jednym z torów, na którym system ten może przynieść zdecydowanie korzyść
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:33.647 |
– |
19 |
2 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:33,907 |
0,260 |
17 |
3 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:33.938 |
0,291 |
17 |
4 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:34.227 |
0,580 |
24 |
5 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:34.434 |
0,787 |
15 |
6 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:34.502 |
0,855 |
24 |
7 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:34.531 |
0,884 |
18 |
8 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:34.589 |
0,942 |
17 |
9 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:34.827 |
1,180 |
21 |
10 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:34.827 |
1,180 |
19 |
11 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:34,880 |
1,233 |
24 |
12 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:34.938 |
1,291 |
21 |
13 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:34,974 |
1,327 |
21 |
14 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:35,021 |
1,374 |
18 |
15 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:35.036 |
1,389 |
22 |
16 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:35.042 |
1,395 |
16 |
17 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:35.333 |
1,686 |
20 |
18 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:35.348 |
1,701 |
24 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:35.353 |
1,706 |
22 |
20 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:35.369 |
1,722 |
15 |
Nico Rosberg, Williams |
![]() |
fot. Williams
|
O swojej obecności przypomniał po południu „książę treningów” czyli kierowca Williamsa Nico Rosberg. Na jedenaście odbytych w tym sezonie sesji treningowych po raz siódmy uzyskał najlepszy czas. Był to wynik lepszy o ponad 0,3 sekundy od porannego rezultatu Lewisa Hamiltona. Pod koniec sesji z drugim czasem na linii mety zameldował się Fernando Alonso spychając na trzecią pozycję Jarno Trulliego z Toyoty. Po porannej ewaluacji opon i dostosowywaniu ustawień bolidów wszyscy kierowcy przejechali znacznie dłuższy dystans niż w pierwszej sesji, koncentrując się na symulacji wyścigu.
Sesja przebiegała spokojnie. Szerokie strefy wokół newralgicznych punktów umożliwiały bezpieczne wycieczki poza tor Adrianowi Sutilowi, Lewisowi Hamiltonowi, Timo Glockowi i Jarno Trulliemu.
Gdyby porównać końcówkę tabeli wyników z którąś z tabel zeszłorocznych wygląda ona naprawdę jakby ktoś w odwrotnej kolejności wpisał nazwiska kierowców. Trzeba oczywiście wziąć pod uwagę, że treningi niekoniecznie stanowią reprezentację prawdziwego układu sił i mieć nadzieję, że Robert Kubica miał w swoim bolidzie bardzo dużo paliwa w drugiej sesji treningowej.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:33.339 |
– |
36 |
2 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:33.530 |
0,191 |
25 |
3 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:33.616 |
0,277 |
37 |
4 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:33.661 |
0,322 |
29 |
5 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:33.676 |
0,337 |
32 |
6 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:33.694 |
0,355 |
35 |
7 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:33,763 |
0,424 |
30 |
8 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:34.764 |
0,425 |
37 |
9 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:33.885 |
0,546 |
30 |
10 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:33,899 |
0,560 |
36 |
11 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:33.994 |
0,655 |
30 |
12 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:34.025 |
0,686 |
23 |
13 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:34.127 |
0,788 |
37 |
14 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:34.366 |
1,027 |
26 |
15 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:34,411 |
1,072 |
29 |
16 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:34.564 |
1,225 |
34 |
17 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:34,605 |
1,266 |
31 |
18 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:34.670 |
1,331 |
28 |
19 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:34.764 |
1,425 |
35 |
20 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:34,790 |
1,451 |
33 |
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: