Wariacja na temat Ducati 1198RF
Red Fenix przedstawił swoją agresywną, wyjątkowo urodziwą wizję Ducati 1198S. Cena jest równie szalona, jak projekt - motocykl kosztuje jedyne 144 tys. euro... Za te pieniądze można mieć sześć konwencjonalnych wersji tego superbike'a. Czy warto przepłacać?
fot. Red Fenix
|
Czy warto wydać 120 tys. euro więcej na motocykl, który jest tylko trochę lepszy od oryginału i odrobinę szybszy?
To być może podobne rozważanie jak z kategorii: czy lepszy jest zwykły puder Dior, czy ten sam, ale z drobinkami opalizującego złota w 24-karatowym etui sygnowanym kryształami Swarovskiego?
Oceńcie same.
fot. Red Fenix
|
Model 1198 jest jedną z nowości Ducati na rok 2009. Modyfikacje w tym modelu przeprowadzono z powodu zmian w regułach pucharu SBK, w którym 2-cylindrowe jednostki mogą mieć maksymalną pojemność 1200 cm3 (czterocylindrowe jednostki maksymalnie 1000 cm3). 1198S ma chłodzony cieczą 4-suwowy 2-cylindrowy silnik w układzie L oferuje z pojemności 1198,4 cm3 moc 125 kW (170 KM) przy 9750 obr./min i moment obrotowy 131 Nm dostępny od 8000 obr./min. Motocykl ten waży 171kg.
fot. Red Fenix
|
Red Fenixowi nie wystarcza, że superbike Ducati sam w sobie jest piękny i dynamiczny. Przeistacza go w 1998RF (Red Fenix); dzieki drogim modyfikacjom motocykl kosztuje 144 tys. euro. Zapytacie: po co kupować za taką kwotę jeden motocykl, skoro można za nią nabyć aż sześć standardowych R1198S? Bo człowieka zawsze ciągnęło do czegoś unikalnego, nowego i lepszego? Jedynego w swoim rodzaju? To pytania retoryczne, a jakie są konkrety?
Widoczne gołym okiem zmiany to zastąpienie standardowych aluminiowych 17-calowych kół obręczami Marvic’a z ultralekkiego stopu magnezowego, podkutymi oponami Pirelli Diablo Supercorsa. 47-mm widelec K-Service zastąpił 43-mm standardowego Öhlins’a. Zmniejszono rozstaw kół, a większość nadwozia wykonano z włókien węglowych. Red Fenix twierdzi, że wszystkie te zmiany zwiększyły stabilność motocykla i jakość jego prowadzenia. System kontroli trakcji Ducati (DTC), który można kalibrować w przedziale 0-8, został ustawiony na 4. Przestawiono również przednie hamulce Brembo, by uzyskać lepsze ich chłodzenie. No i na koniec silnik – Milanese Desmolupo – dzięki czemu dodano motocyklowi 10 KM więcej.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: