Waga bolidów przed GP Węgier
Hungaroring jest torem, gdzie bardzo trudno jest wyprzedzać. Dlatego start do wyścigu o GP Węgier będzie mieć ogromne znaczenie. Fernando Alonso ma bardzo lekki bolid. Ale czy to wystarczy, aby zyskać przewagę nad kierowcami Red Bull i Lewisem Hamiltonem?
Sebastian Vetel, Fernando Alonso i Mark Webber po kwalifikacjach |
fot. Red Bull
|
Fernando Alonso zapewnił sobie start z pole position do GP Węgier. Podana oficjalnie waga bolidów wskazuje jednak, że jego samochód był w trakcie Q3 bardzo lekki. Hiszpan będzie mieć za sobą nieco cięższe samochody Vettela i Webbera. Kierowcą, na którego należy jednak zwrócić uwagę będzie Lewis Hamilton. Startujący z 5. miejsca na Nuerburgring Brytyjczyk wykorzystując KERS znalazł się przecież na prowadzeniu zanim jego samochód zetknął się
z autem Marka Webbera. Do GP Węgier kierowca McLarena startuje z 4. pola po „brudnej” stronie toru ale system odzyskiwania energii może dać mu możliwość znalezienia się już na początku wyścigu na czele stawki. Kierowcy Red Bull powinni więc chcieć utrzymać za sobą Hamiltona, jeśli nie zajmą się walką pomiędzy sobą. Nikt nie ma wątpliwości,
że Fernando Alonso potrafi walczyć. Zastanawia tylko czy to i bardzo lekki samochód, wskazujący być może na strategię trzech pitstopów okażą się wystarczające, aby ukończyć wyścig na wysokiej pozycji. Szczególnie, że takie założenia bywają bardzo ryzykowne jak przekonaliśmy się już podczas wyścigu na torze Catalunya w przypadku Rubensa Barrichello i w Istambule w przypadku Sebastiana Vettela.
Poz. |
Kwalifikacje |
Kierowca |
Waga (kg) |
Paliwo (kg) |
Liczba |
1 |
1 |
Fernando Alonso |
637,5 |
32,5 |
13 |
2 |
2 |
Sebastian Vettel |
655 |
50 |
20 |
3 |
3 |
Mark Webber |
652 |
47 |
19 |
4 |
4 |
Lewis Hamilton |
650,5 |
45,5 |
18 |
5 |
5 |
Nico Rosberg |
654 |
49 |
20 |
6 |
6 |
Heikki Kovalainen |
655,5 |
50,5 |
20 |
7 |
7 |
Kimi Raikkonen |
651,5 |
46,5 |
19 |
8 |
8 |
Jenson Button |
664,5 |
59,5 |
24 |
9 |
9 |
Kazuki Nakajima |
658 |
53 |
21 |
10 |
11 |
Sebastien Buemi |
671,5 |
66,5 |
27 |
11 |
12 |
Jarno Trulli |
671,5* |
66,3 |
27 |
12 |
13 |
Rubens Barrichello |
689* |
84 |
34 |
13 |
14 |
Timo Glock |
679,2* |
74,2 |
30 |
14 |
15 |
Nelson Piquet |
683,7* |
62,7 |
25 |
15 |
16 |
Nick Heidfeld |
658* |
53 |
21 |
16 |
17 |
Giancarlo Fisichella |
680,5* |
75,5 |
30 |
17 |
18 |
Adrian Sutil |
683,5* |
78,5 |
31 |
18 |
19 |
Robert Kubica |
666* |
61 |
24 |
19 |
20 |
Jaime Alguersuari |
675,5* |
70,5 |
28 |
20** |
– |
– |
– |
– |
– |
* ilość paliwa podana przez zespoły
** w wyścigu o GP Węgier nie wystartuje Felipe Massa
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: