Waga bolidów przed GP Węgier
Hungaroring jest torem, gdzie bardzo trudno jest wyprzedzać. Dlatego start do wyścigu o GP Węgier będzie mieć ogromne znaczenie. Fernando Alonso ma bardzo lekki bolid. Ale czy to wystarczy, aby zyskać przewagę nad kierowcami Red Bull i Lewisem Hamiltonem?
Sebastian Vetel, Fernando Alonso i Mark Webber po kwalifikacjach |
fot. Red Bull
|
Fernando Alonso zapewnił sobie start z pole position do GP Węgier. Podana oficjalnie waga bolidów wskazuje jednak, że jego samochód był w trakcie Q3 bardzo lekki. Hiszpan będzie mieć za sobą nieco cięższe samochody Vettela i Webbera. Kierowcą, na którego należy jednak zwrócić uwagę będzie Lewis Hamilton. Startujący z 5. miejsca na Nuerburgring Brytyjczyk wykorzystując KERS znalazł się przecież na prowadzeniu zanim jego samochód zetknął się
z autem Marka Webbera. Do GP Węgier kierowca McLarena startuje z 4. pola po „brudnej” stronie toru ale system odzyskiwania energii może dać mu możliwość znalezienia się już na początku wyścigu na czele stawki. Kierowcy Red Bull powinni więc chcieć utrzymać za sobą Hamiltona, jeśli nie zajmą się walką pomiędzy sobą. Nikt nie ma wątpliwości,
że Fernando Alonso potrafi walczyć. Zastanawia tylko czy to i bardzo lekki samochód, wskazujący być może na strategię trzech pitstopów okażą się wystarczające, aby ukończyć wyścig na wysokiej pozycji. Szczególnie, że takie założenia bywają bardzo ryzykowne jak przekonaliśmy się już podczas wyścigu na torze Catalunya w przypadku Rubensa Barrichello i w Istambule w przypadku Sebastiana Vettela.
Poz. |
Kwalifikacje |
Kierowca |
Waga (kg) |
Paliwo (kg) |
Liczba |
1 |
1 |
Fernando Alonso |
637,5 |
32,5 |
13 |
2 |
2 |
Sebastian Vettel |
655 |
50 |
20 |
3 |
3 |
Mark Webber |
652 |
47 |
19 |
4 |
4 |
Lewis Hamilton |
650,5 |
45,5 |
18 |
5 |
5 |
Nico Rosberg |
654 |
49 |
20 |
6 |
6 |
Heikki Kovalainen |
655,5 |
50,5 |
20 |
7 |
7 |
Kimi Raikkonen |
651,5 |
46,5 |
19 |
8 |
8 |
Jenson Button |
664,5 |
59,5 |
24 |
9 |
9 |
Kazuki Nakajima |
658 |
53 |
21 |
10 |
11 |
Sebastien Buemi |
671,5 |
66,5 |
27 |
11 |
12 |
Jarno Trulli |
671,5* |
66,3 |
27 |
12 |
13 |
Rubens Barrichello |
689* |
84 |
34 |
13 |
14 |
Timo Glock |
679,2* |
74,2 |
30 |
14 |
15 |
Nelson Piquet |
683,7* |
62,7 |
25 |
15 |
16 |
Nick Heidfeld |
658* |
53 |
21 |
16 |
17 |
Giancarlo Fisichella |
680,5* |
75,5 |
30 |
17 |
18 |
Adrian Sutil |
683,5* |
78,5 |
31 |
18 |
19 |
Robert Kubica |
666* |
61 |
24 |
19 |
20 |
Jaime Alguersuari |
675,5* |
70,5 |
28 |
20** |
– |
– |
– |
– |
– |
* ilość paliwa podana przez zespoły
** w wyścigu o GP Węgier nie wystartuje Felipe Massa
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: