
W stolicy rusza 53. Rajd Barbórka
Ponad 20 kilometrów rywalizacji na siedmiu odcinkach specjalnych - tak będzie wyglądało uroczyste zwieńczenie sezonu rajdowego. Na trasie zobaczymy 13 zawodniczek.
Już w sobotę rano 89 rajdowych załóg stanie do rywalizacji na dwukrotnie pokonywanych odcinkach: Tor Służewiec, PGE Narodowy (nowość w tegorocznej edycji) oraz Autodrom Bemowo. Zwieńczeniem rajdowego dnia będzie pojedynek o miano króla Karowej, na trasie krótkiego, ale kultowego i niesamowicie widowiskowego, Kryterium Asów.
Wstęp na Rajd Barbórki jest biletowany – można zakupić Karnet Kibica (49 zł w przedsprzedaży internetowej, podczas rajdu 59 zł) upoważniający do wstępu na wszystkie odcinki specjalne, bilety jednorazowe (30-40 zł), nalepki parkingowe oraz zestawy z biletami na trybuny na Karową (89-239 zł).
Jedną z kobiet za kierownicą rajdówki będzie Magda Wilk, pilotowana przez Kacpra Wróblewskiego w BMW BMW E30 318is z numerem 62:
A drugą zawodniczką prowadzącą rajdówkę będzie znana w wyścigów górskich i rajdów – Anna Wojewoda. Zobaczymy ją jednak w osobnej klasyfikacji Barbórka Legend, gdyż wyjedzie na trasę w Renault 11 GTS. Jej pilotem będzie Bartosz Bil.
Mihaela to pochodząca z Rumunii artystka, która jest członkiem jury tamtejszej edycji „Mam Talent”, pisarką, prezenterką telewizyjną, dziennikarką, aktorką, podróżniczką, reporterką, twarzą wielu kampanii min. humanitarnych i charytatywnych. Zrobiła dla swojego kraju tak wiele, że 4 razy została wybrana najbardziej wpływową kobietą roku. Z Felixem zapewne połączyła ją miłość do sportów ekstremalnych, gdyż Michaela z powodzeniem radzi sobie w: stuncie, paralotniarstwie, skokach spadochronowych i bungee, akrobatyce lotniczej, wspinaczce, nurkowaniu, tyrolkach, strzelectwie, kite- i wakesurfingu, snowboardzie. Niesamowita kobieta!
Kolejne dwie załogi mają już doświadczenie, zdobyte na poprzednich edycjach tego rajdu. Z numerem 33 w Audi Quattro zobaczymy Artura Rowińskiego, któremu dyktować będzie Magdalena Tokarska. Następna rajdówka z kobietą na pokładzie to BMW 320i z numerem 60. Pojedzie nią Paweł Poletyło, a na prawym fotelu towarzyszyć mu będzie Justyna Waliszewska:
W Subaru Imprezie z numerem 51 pojadą: Łukasz Lechowicz i Katarzyna Jankowska, która zwykle trzyma kierownicę w samochodach off-roadowych.
Kolejna pilotka na liście zgłoszeń to Olga Goźlińska w Hondzie Civic z numerem 64 (kierowca: Konrad Strzeżysz). A Joanna Szymków w Hondzie Civic VTI z numerem 89 towarzyszyć będzie kierowcy Wiktorowi Matuszewskiemu:
BARBÓRKA LEGEND
Tradycyjnie już, na odcinkach Rajdu Barbórka fani motoryzacji będą mieli okazję zobaczyć także samochody, które na stałe wpisały się w historię rajdów. Rajdówki zgłoszone do Barbórki Legend (41 załóg) będą miały do pokonania zdecydowanie krótszą trasę, bo łączny dystans pięciu odcinków specjalnych – wyniesie 12 kilometrów. W tym roku piętnaście najlepszych załóg Rajdu Barbórka Legend pokona Kryterium Karowej z pomiarem czasu.
Pierwszą zawodniczką na tej liście zgłoszeń jest Joanna Popko u boku niemieckiego kierowcy Darius Drzensla w Fordzie Escorcie RS z numerem 207:
Z numerem 209 zobaczymy Lancię Beta Coupe, a w niej Tomasza Szostaka za kierownicą i Alicję Gnatowską na prawym fotelu pilota. Zawodniczka ma już doświadczenie w tej roli, bo rajdy są jej pasją od kilku lat:
Następna zawodniczka z listy zgłoszeń to Ewa Miziak, która nie pierwszy raz wystartuje w tej imprezie z mężem Marcinem. Parę zobaczymy w Mercedesie 190E z numerem 211. W kolejnym Mercedesie (280 CE z numerem 214) zobaczymy dziennikarkę motoryzacyjną, artystkę, motocyklistkę – Aleksandrę Kutz u boku Grzegorza Barana. A ostatnia zawodniczka w roli pilota to Karolina Woźnica w BMW z numerem 216 (kierowca: Piotr Życzyński).
Wszystkie informacje o rajdzie, harmonogram, listy zgłoszeń i wyniki – znajdziecie na jego oficjalnej stronie: http://www.barborka.pl . Zapraszamy na pełną rajdowych emocji sobotę do stolicy!
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: