
W Series może w przyszłości zrezygnować z silników spalinowych
Przeznaczona wyłącznie dla kobiet seria wyścigowa W Series przygotowuje się do organizacji swojego drugiego sezonu w 2020 roku.
Choć nie ogłoszono jeszcze pełnego kalendarza, szefowa serii Catherine Bond Muir snuje już długoterminowe plany. Obecnie wykorzystywane samochody Formuły 3 napędzane są 270-konnymi silnikami spalinowymi. Nie wiadomo jak długo pierwsza generacja aut pozostanie w użyciu, lecz Muir już zapowiada możliwość znaczących zmian w kolejnej odsłonie.
„Wybiegając w przyszłość, nie chciałabym korzystać z silników spalinowych” – powiedziała. „Świat podąża w innym kierunku i oczywiście musimy myśleć nad napędem hybrydowym oraz elektrycznym. Ciekawie będzie obserwować zmiany w naszej formule silnikowej. Czy przejdziemy na mocniejszy napęd, a może pozostaniemy na obecnym poziomie? Jest wiele możliwości”.
W swoim pierwszym sezonie, W Series towarzyszyło serii DTM. Przyszłoroczny kalendarz będzie częściowo pokrywać się z zawodami niemieckiej serii, lecz mają do niego dołączyć kolejne rundy. Seria aspiruje do tego, aby w przyszłości ścigać się również poza Europą:
„Myślę, że w najbliższych latach urośniemy do globalnego sportu. Mieliśmy szczęście, że nasz start pokrył się z momentem dużego wzrostu zainteresowania w kobiecym sportem. Prowadzimy obecnie interesujące rozmowy ze światowymi markami, które nas rozumieją i mamy nadzieję, że się przyłączą”.
Początkowo seria była finansowana z kieszeni prywatnych inwestorów, lecz niedawno ogłoszono podpisanie pierwszej umowy sponsorskiej z producentem telefonów ROKiT – według nieoficjalnych informacji, trzyletni kontrakt jest warty 10 milionów funtów.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: