
W Rosji masowo kradną samochody. To efekt sankcji
W Rosji wzbiera fala kradzieży samochodów. Coraz więcej aut znika z ulic, a złodzieje są coraz bardziej bezczelni. Samochody najczęściej rozbierane są na części, których brakuje po nałożeniu sankcji.
Po ataku Rosji na Ukrainę, na kraj agresora nałożono liczne sankcje. I choć większość ekspertów twierdzi, że efekty sankcji ekonomicznych Rosjanie zaczną odczuwać dopiero jesienią, to rosyjscy kierowcy już dziś zmagają się z poważnymi problemami.
W Rosji wzbiera fala kradzieży samochodów. Wszystko z powodu z problemów z zaopatrzeniem rosyjskiego rynku w części zamienne. Kradzione samochody najczęściej rozbierane są na części, których brakuje po nałożeniu sankcji. W serwisie internetowym najstarszego rosyjskiego czasopisma motoryzacyjnego , Za Rulem, można przeczytać:
Obecnie główny strumień części pochodzi z Chin, w mniejszym stopniu z Turcji i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Główne trudności obserwuje się w markach europejskich.
O ile właściciele samochodów chińskich i koreańskich, które nie zdecydowały się na opuszczenie Federacji Rosyjskiej po napaści na Ukrainę, nie mają większych problemów z częściami zamiennymi, to kierowcy mające europejskie i amerykańskie auta są w dużo gorszej sytuacji.
Z tego powodu kradzież samochodów w Rosji lawinowo wzrasta. W skali rok do roku liczba kradzieży samochodów, które – w większości przypadków rozkręcane są na część – wzrosła w Rosji aż o jedną trzecią. A z czasem będzie coraz gorzej. Wyzwaniem dla kierowców może się okazać zima, która zwłaszcza w Rosji, nie oszczędza zmotoryzowanych i pojazdów.
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: