W drodze do Formuły 1
Danica Patrick, która nabrała doświadczenia w Formule Ford w Europie i stała się gwiazdą Indy Car prawdopodobnie nie zostanie kierowcą zespołu USF1 zgłoszonego do GP Formuły 1 w 2010 r. Ponadto, mimo kuszących ofert, Peter Windsor trwa na stanowisku, że team ma zatrudniać wyłącznie amerykańskich kierowców.
Peter Windsor przeprowadza wywiad z Christianem Hornerem (Red Bull) na Nuerburgring |
fot. Red Bull
|
Współzałożyciel zespołu USF1, zgłoszonego do mistrzostw Formuły 1 w przyszłym sezonie, podtrzymuje obietnice z początku tego roku. Założyciele USF1 – Team Ken Anderson i Peter Windsor, mimo ofert zatrudnienia kierowców z innych krajów utrzymują, że mają do dyspozycji wielu amerykańskich zawodników.
Windsor przyznał, że złożone zespołowi oferty przyniosłyby spore fundusze i były bardzo obiecujące. Z drugiej strony szkoda, że tylu młodych amerykańskich kierowców nie znajduje uznania w oczach innych zespołów. Dlatego też pora,
aby mogli oni zacząć jeździć w swoim własnym teamie.
Danica Patrick raczej nie zostanie kierowcą F1… |
fot. danicaracing.com
|
Najlepszym przykładem jest Danica Patrick, która nabrała doświadczenia w Formule Ford w Europie i stała się gwiazdą Indy. Prawdopodobnie zbyt medialną gwiazdą, aby USF1 mógł wziąć pod uwagę jej kandydaturę. Jak stwierdził Windsor, Formuła1 wymagałaby od niej wielkiego zaangażowania na obecnym etapie jej kariery, a jednocześnie jej oczekiwania byłyby zbyt duże – jako, że USF1 nie będzie prawdopodobnie od razu walczyć o mistrzostwo. Najważniejsze dla twórców amerykańskiego zespołu będzie zbudowanie konkurencyjnego, niezawodnego samochodu i stworzenie dobrze współpracującej ze sobą grupy.
Przez długie lata na torach F1 nie było amerykańskiego kierowcy. Niewątpliwie największym z nich był Mario Andretti, ktory w 1978 roku sięgnął po tytuł mistrzowski. Ostatnie Grand Prix w Indianapolis odbyło się w 2006 roku, a ostatnim amerykańskim kierowcą występującym w Formule 1 był Scott Speed, jeżdżący dla Toro Rosso.
Aby dowiedzieć się więcej o założeniu zespołu przez Petera Windsora i Kena Andersona kliknij tutaj.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: