
W aplikacji zmienisz ustawienia hamulców. Brembo prezentuje rewolucyjne rozwiązanie
Brembo zaprezentowało nowy system hamulcowy o nazwie Sensify, który będzie korzystał ze sztucznej inteligencji. Ma on zwiększyć bezpieczeństwo oraz zmniejszyć emisję szkodliwych substancji.
Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych elementów każdego samochodu. Od lat prowadzone są prace nad lepszymi materiałami do produkcji na przykład klocków i okładzin hamulcowych. Brembo, jeden z najbardziej znanych i cenionych producentów systemów hamulcowych, zapowiada właśnie technologiczną rewolucję w tym temacie.
Brembo Sensify ma być przełomem w systemie układów hamulcowych. System będzie korzystał ze sztucznej inteligencji. Ma on zwiększyć bezpieczeństwo oraz zmniejszyć emisję szkodliwych substancji. Brembo Sensify będzie można stosować we wszelkich rodzajach pojazdów – od motocykli do samochodów sportowych, od dostawczaków po ciągniki.
Brembo Sensify – jak to działa?
Sercem układu są dwa sterowniki (ECU), po jednym przy każdej osi. Każdy z nich steruje siłą hamowania na danej osi, wysyłając odpowiednie informacje do siłowników umieszczonych przy każdym kole. W chwili wciśnięciu pedału hamulca w ciągu kilku milisekund oba ECU sprawdzają przyczepność kół, masę własną pojazdu, rozkład tej masy i kilka innych kwestii, po czym wyliczają, z jaką siłą można przyhamować dane koło.
Hamowanie jednak nie będzie odbywać się tylko dzięki elektronice, wciąż mamy tu do czynienia z tradycyjną hydrauliką, choć w dużo mniejszym stopniu niż w samochodach dostępnych dziś w salonach. Z zewnątrz system niczym się nie wyróżnia. Gdy zajrzymy na hamulce samochodu, zobaczymy zwykłe tarcze i zaciski hamulcowe.
Brembo zapewnia, że rozwiązaniu Sensify będzie towarzyszyć zmniejszona emisja pyłów, ponieważ każdy hamulec będzie zawsze działać w optymalnym zakresie. Prawdopodobnie poskutkuje to wolniejszym zużyciem hamulców.
Dodatkowo Brembo Sensify ma pozwolić na zmianę sposobu pracy pedału hamulca przy pomocy aplikacji. Klik i robisz co chcesz. Całość pracuje zbyt miękko? Klik, poprawione.
Skuteczność nowego rozwiązania Brembo mieli okazję przetestować dziennikarze brytyjskiego magazynu „Autocar”. Zasiedli oni za kierownicą czterech Tesl – dwie z nich były autami seryjnymi, a dwie były zmodyfikowane przez Brembo.
Przeprowadzano jazdy próbne na różnych nawierzchniach, od suchego asfaltu po śnieg. Niezależnie od warunków, układ Sensify pozwalał na skrócenie drogi hamowania co najmniej o metr. Ponadto zmodyfikowane Tesle zachowywały też lepszą sterowność niezależnie od nawierzchni.
Pierwsze samochody wyposażone w układ Brembo Sensify pojawią się na drogach najprawdopodobniej w 2024 roku.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: