W 2017 roku rusza Dacia Duster Cup – Hołek ambasadorem pucharu
Rajdy samochodów terenowych były zarezerwowane do tej pory dla zamożnych zawodników. Teraz pojawia się możliwość, aby wystartować w pełni przygotowanym autem, nawet nie mając licencji. Cyklowi Dacia Duster Cup patronuje Krzysztof Hołowczyc.
Dacia Duster Cup to przede wszystkim możliwość doskonalenia swoich umiejętności, ale – być może – początek wielkiej przygody w rajdach terenowych. Cykl odbędzie się w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych (Dacie pojadą na końcu) i będą brać udział w następujących rywalizacjach: klasyfikacja Dacia Duster Cup, klasyfikacja RPPST w klasie S2 oraz w klasyfikacji generalnej RPPST. Organizator (Renault Polska, we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym) przewiduje minimum 5 rund cyklu (m.in. Baja Poland, pierwsza runda w kwietniu) oraz minimalną liczbę załóg – 6. Nagrodą główną dla zwycięzcy będzie Dacia Duster 4 x4.
– Zachęcam naprawdę wszystkich, bo Dacia Duster Cup to okazja, jakiej dotąd nie było w rajdach terenowych. Zawodnicy poza profesjonalnie przygotowanym samochodem będą mieli zapewnioną specjalną strefę serwisową, magazyn części zamiennych i doradztwo techniczne. Pakiet, dzięki któremu będą mogli koncentrować się na rywalizacji – mówi Krzysztof Hołowczyc.
Jeden z najbardziej doświadczonych polskich kierowców rajdowych będzie towarzyszył zawodnikom przez cały sezon. Poza bieżącym doradztwem i wsparciem poprowadzi także specjalne szkolenie w terenie przed rozpoczęciem cyklu. – Mam nadzieję, że moje praktyczne porady przydadzą się na trasach rajdów – dodaje Hołowczyc.
Kierowcy nie muszą mieć licencji rajdowej, a warunkiem udziału w cyklu jest podpisanie umowy z organizatorem i zakup samochodu Dacia Duster 4×4 w wersji określonej w regulaminie. Takie auto zostało przygotowane przez Hołowczyc Racing (Martin Kaczmarski, jadący autem przygotowanym przez te firmę, w swoim dakarowym debiucie zajął rewelacyjne 9 miejsce) i Over Limit Motors. Samochód wyposażony został w pakiet startowy, na który składają się m.in. homologowana klatka bezpieczeństwa, sportowe kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, sportowa kierownica i system gaśniczy. Z wnętrza usunięto wszelkie zbędne wyposażenie i wygłuszenia w celu obniżenia wagi auta. Cała karoseria została wzmocniona, aby zniosła pokonywanie trudnych rajdowych tras. Podwozie zostało zabezpieczone płytami aluminiowymi przed możliwymi uszkodzeniami podczas jazdy w terenie. Zastosowano większe i agresywniejsze koła, gumowe chlapacze i sportowy układ sterowania załączenia tylnego napędu. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, zamontowano wzmocnione wahacze oraz sportowe, dedykowane amortyzatory Reiger. W tylnej części auta wygospodarowano miejsce na 2 koła zapasowe. Silnik wyposażony został w nowy program sterowania wtryskiem i wydajniejszy filtr powietrza wraz z całym układem dolotowym. Dacia Duster w wersji gotowej do startu kosztuje 99 000 złotych netto.
Zawodnicy zainteresowani udziałem w Dacia Duster Cup mogą zgłaszać się do kwietnia 2017 roku za pośrednictwem strony internetowej daciadustercup.pl.
Dacia Duster 4 x 4 w specyfikacji pucharowej Dacia Duster Cup:
RAJDOWA |
ORYGINALNA |
|
SILNIK |
1461 cm3 |
1461 cm3 |
Moc |
130 KM przy 4200 obr./min |
109 KM przy 4000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
287 Nm przy 1903 obr./min |
240 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna |
170 km/h |
168 km/h |
Przyspieszenie |
11 s |
12,9 s |
Emisja CO2 |
137 g/km |
126 g/km |
Średnie spalanie mieszane |
12-20 l/100 KM |
4,8 l/100 km |
ZAWIESZENIE |
|
|
Przód |
amortyzator Reiger dedykowany |
MacPherson |
Tył |
amortyzator Reiger dedykowany |
wielowahacz |
Opony |
BF Goodridge 215/70R16 |
rozmiar 215/65R16 |
Obręcze |
Braid |
fabryczne |
Amortyzatory |
Reiger dedykowane |
fabryczne |
WYMIARY |
|
|
Długość (mm) |
4315 |
4315 |
Szerokość (mm) |
2000 |
2000 |
Wysokość (mm) |
1625 |
1625 |
Rozstaw kół przód (mm) |
1620 |
1590 |
Rozstaw kół tył (mm) |
1580 |
1560 |
Waga (kg) |
1428 |
1340 |
Prześwit (mm) |
280 mm |
210 mm |
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: