
VW Tiguan już w polskich salonach. Jest droższy o ponad 50 tys. zł
Do polskich salonów wjeżdża właśnie nowy VW Tiguan. Popularny SUV z Wolfsburga występuje aż w pięciu odmianach wyposażenia i z siedmioma rodzajami napędu. Ile trzeba zapłacić za nowego TIguana?
Nie jest niczym odkrywczym, że nowe samochody drożeją w zawrotnym tempie. Pisaliśmy już o tym przy okazji debiutu nowego VW Passata, podobnie jest też z VW Tiguanem, który właśnie wjechał do polskich salonów i teraz znamy już jego ceny.
Nowy VW Tiguan oferuje aż siedem rodzajów napędu, a wszystkie wersje w standardzie posiadają automatyczną skrzynię DSG. W nowym SUVie konstruktorzy z Wolfsburga skorzystali z najnowszej platformy MQB evo. Dzięki temu do trzeciej generacji popularnego SUV-a marki z Wolfsburga trafią takie rozwiązania jak adaptacyjne zawieszenie DCC Pro czy napęd hybrydowy typu plug-in, który pozwoli pokonać ok. 100 km wyłącznie na silniku elektrycznym.
Ceny auta, patrząc na obecne realia może nie są wysokie, ale jeśli spojrzymy na poprzednią generację Tiguana, która pojawiła się w Polsce w 2016 roku włos jeży się na głowie. Wówczas najtańsza wersja VW Tiguana z silnikiem 1.4 TSI i manualną skrzynią kosztowała… 97 980 zł. Ponieważ nowy model oferuje tylko DSG, więc bądźmy uczciwi i porównajmy te same wersje. W 2016 roku najtańszy Tiguan z silnikiem 1.4 TSI 150 KM DSG kosztował 120 580 zł. A jak to wygląda obecnie?

VW Tiguan – ceny w Polsce
Na tę chwilę najtańszy Tiguan kosztuje 153 390 zł, ale nie jest to wersja bazowa, a odmiana Life. Ta całkiem podstawowa, czyli po prostu Tiguan jeszcze nie została wyceniona, ale możemy spodziewać się, że będzie tańsza. Auto w tej wersji wyposażenia otrzymuje silniki 1.5 eTSI o mocy 130 KM i skrzynię DSG. Z okazji premiery będzie można kupić także wyjątkową odmianę Special Edition, która wyróżnia się bogatym wyposażeniem, m.in. reflektorami LED Plus, tylnymi lampami LED z efektem 3D i oświetleniem ambientowym w 10 kolorach. W pakiecie są także aluminiowe felgi i lakier metalizowany. Taka odmiana jest droższa od wersji Life o zaledwie 800 zł, a nabywca zyskuje wyposażenie o wartości 22 380 zł.

VW Tiguan jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia
Bazowa to po prostu Tiguan, Life i dwie równorzędne, znajdujące się na szczycie gamy – Elegance i R-Line. Ta ostatnia pojawi się w sprzedaży nieco później.
Tiguan będzie standardowo wyposażony w wiele systemów asystujących. Oprócz Side Assist (ostrzegającego o pojazdach w martwym polu lusterek), Front Assist (autonomiczne hamowanie awaryjne), Lane Assist (system utrzymywania pasa ruchu) i Rear View (system kamer cofania), standardem jest m.in. dynamiczne wyświetlanie znaków drogowych. Dostępna będzie również szeroka gama opcjonalnych systemów. Obejmują one między innymi następujące technologie: Park Assist Pro czy Trailer Assist (do wspomagania manewrowania z przyczepą).
VW Tiguan w Polsce może mieć jeden z siedmiu silników
Początkowo VW Tiguan będzie dostępny z trzema silnikami do wyboru – 1.5 eTSI o mocy 130 i 150 KM oraz 2.0 TDI 150 KM. Wszystkie silniki będą połączone z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią DSG. Gamę uzupełnią jednostki 2.0 TSI o mocy 204 i 265 KM, a także 2.0 TDI o mocy 193 KM – wszystkie one będą standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MOTION.
Mocniejsze odmiany eHybrid, o mocy systemowej 204 i 272 KM pojawią się w sprzedaży nieco później.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: