VW Polo samochodem roku!
Na wyniki plebiscytu Car of The Year 2010 czekałyśmy już od kilku miesięcy i wreszcie znamy zwycięzcę. Jury składające się z 59 dziennikarzy przyznało ten prestiżowy tytuł Volkswagenowi Polo. Dlaczego zdeklasował konkurencję?
VW Polo – Car of The Year 2010 |
![]() |
fot. Frendl
|
Nasz test VW Polo można było przeczytać na naszym portalu wcześniej; pisałyśmy wtedy o jego zaletach, które być może teraz zadecydowały o zwycięstwie „mini Golfa” nad inymi, mocnymi konkurentami.
Plebiscyt Car of the Year jest jednym z najstarszych i najbardziej prestiżowych konkursów w Europie. Od 1964 roku wyróżniane są najlepsze nowości motoryzacyjne. Poprzednio Volkswagen uzyskał ten tytuł w 1992 roku: wówczas nowy Golf trzeciej generacji zwyciężył przed Oplem Astrą i Citroënem ZX. W tegorocznym konkursie swoje głosy oddało
59 jurorów z 23 krajów europejskich. Polo wygrało przed Toyotą IQ, zdobywając 347 punktów; pokonało także m.in Mercedesa-Benz Klasy E czy zapowiadającego się na wielki hit Opla Astrę IV, która zajeła trzecie. Na czwartym miejscu uplasowała się równie udana Skoda Yeti (testy wszystkich nagrodzonych samochodów już niebawem na Motocaina.pl).
Volkswagena doceniono za wysoki poziom bezpieczeństwa, właściwości jezdne oraz solidność. Obecny niecałe pół roku na rynku samochód wygrał już wiele testów porównawczych.
Nowe Polo znalazło uznanie nie tylko w oczach sędziów. Od momentu wprowadzenia na rynek, tj. od maja bieżącego roku, wpłynęło na niego ponad 130.000 zamówień. Auto jest dostępne w wersji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej, w trzech rodzajach wyposażenia i z 8 wariantami silników. Zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,3 litrów w modelu BlueMotion czyni z niego najoszczędniejszy i najbardziej ekologiczny pięcioosobowy samochód na świecie.
Zwycięzcy gratulujemy!
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: