Volvo zdało trudny egzamin dla branży motoryzacyjnej. Doskonałe wyniki!
To był trudny rok dla producentów motoryzacyjnych. Mimo wielu trudności w dostawach części, Volvo poradziło sobie bardzo dobrze.
W 2021 roku Volvo Car Poland ustanowiło rekord sprzedaży osiągając wynik 11 014 rejestracji. To o 0,81% więcej niż 2020 roku. Bestsellerem marki okazał się po raz kolejny model XC60.
Polskie salony opuściło 4209 tych aut. Jednocześnie model XC60 po raz 11 raz z rzędu został najchętniej kupowanym modelem segmentu premium w Polsce. Na ten wynik pracowała zarówno pierwsza, jak i druga generacja tego modelu. Dobrze sprzedawał się także mniejszy SUV – czyli XC40 (3037 rejestracji).
Sprzedaż Volvo Cars
W porównaniu do 2020 roku, globalna sprzedaż Volvo Cars wzrosła o 5,6% osiągają poziom 698 693 samochodów. Tym samym sprzedaż naszej marki w 2021 roku wykazała odporność na ciągłe ograniczenia podaży.
Co cieszy, firma po raz kolejny zwiększyła sprzedaż modeli Recharge, na którą składają się hybrydy ładowane z gniazdka i auta elektryczne. Ten wzrost wyniósł aż 63,9% (gama Recharge 2021 vs. 2020). Łączny udział modeli BEV i PHEV stanowił 27% sprzedaży Volvo Cars na świecie.
O 316% wzrosła liczba samochodów sprzedawanych online. To zasługa większego popytu oraz ofertą sprzedaży online dostępną na większej liczbie rynków.
W grudniu 2021 udział w globalnej sprzedaży Volvo Cars aut czysto elektrycznych wyniósł 7,4%. Aut BEV i PHEV – liczonych razem – niemal 40%, a w Europie – niemal 60%, w USA – około 30%.
Popularność modeli Volvo
Po kilku dekadach popularności modeli kombi, pałeczkę przejęły auta typu SUV. Oto najpopularniejsze modele Volvo w 2021 roku wraz z liczbą wydanych sztuk:
- XC60: 215 635 (2020: 191 696)
- XC40: 201 037 (2020: 185 406)
- XC90: 108 231 (2020: 92 458)
Łącznie Volvo Cars dostarczyło klientom na całym świecie 163 489 hybryd ładowanych z gniazdka (+47,6%) oraz 25 727 aut czysto elektrycznych (+452,2%).
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: