
Volvo ma nowy sposób na złodziei samochodów. By ochronić auto trzeba wydać kilka tysięcy złotych
Volvo oferuje specjalne zabezpieczenie, które ma uchronić samochód przed kradzieżą.
Bezkluczykowy dostęp do samochodu to z jednej strony ogromna wygoda dla kierowcy, a z drugiej świetna okazja dla złodziei, którzy wyposażeni w urządzenia przesyłające sygnał z kluczyka na sporą odległość, bezproblemowo kradną samochody. I robią to na masową skalę. By temu zapobiec, producenci samochodów stosują coraz bardziej zaawansowane metody sprawdzania i szyfrowania sygnału, ale nadal nie wyeliminowało to problemu kradzieży „na walizkę”.
Volvo nawiązało współpracę z Vodafone Automotive. Szwedzka firma będzie oferować swoim klientom specjalne zabezpieczenie, które utrudni „pracę” złodziejom.
Samochody Volvo zostaną wyposażone w urządzenie śledzące, które automatycznie powiadomi policję w przypadku kradzieży. Urządzenie o nazwie VTS S5 ma stałe połączenie z Internetem i pozwala właścicielowi samochodu kontrolować położenie pojazdu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu z dokładnością do 10 metrów. Sprzęt rozpoznaje też niewielką kartę, którą kierowca nosi przy sobie i jeśli nie zostanie ona wykryta, od razu poinformuje służby o kradzieży samochodu. Dodatkowo system wykryje, gdy ktoś będzie chciał odłączyć akumulator lub zacznie holować pojazd.
System działa we wszystkich 44 europejskich krajach, ale póki co urządzenie śledzące w swoich samochodach marki Volvo będą mogli zamontować tylko kierowcy w Wielkiej Brytanii. VTS S5 wraz z 3-letnim abonamentem kosztuje 595 funtów, czyli ponad 3 tysiące złotych. Nie mamy jednak wątpliwości, że sporo kierowców zainteresuje się urządzeniem pilnującym ich samochodów.
Jak myślicie, czy takie urządzenie śledzące powinno być dostępne również w Polsce?
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Mnic - 16 lutego 2022
wyłączyć system bezkluczykowy i 3k w kieszeni..