
Volvo i POC sprawdzą wytrzymałość kasków rowerzystów!
Volvo Cars chce zredukować ilość wypadków drogowych do zera, która obejmuje także pieszych i rowerzystów wokół pojazdu. Mają im zapobiegać kolejne aktywne technologie bezpieczeństwa. Przeprowadzi wraz z POC pierwsze testy zderzeniowe samochodów i rowerów!
Dwie szwedzkie firmy: Volvo Cars i POC przeprowadzą pierwsze na świecie bardzo zaawansowane testy zderzeniowe z udziałem rowerów, aut i kasków rowerowych. Ten projekt ma na celu lepszą ochronę rowerzystów, których akcesoria były dotąd testowane za pomocą dość prymitywnych metod.
Volvo od kilku lat wyposaża swoje samochody w system wykrywania rowerzystów połączony z funkcją automatycznego hamowania w sytuacji kolizyjnej. Samochody Volvo są wyposażone w kamery i radary, które wykrywają m.in. rowerzystów. Najpierw system ostrzega kierowcę o ryzyku potrącenia rowerzysty, ale jeśli kolizja wydaje się nieunikniona, pojazd samoczynnie zahamuje przez takim obiektem. Samochody Volvo podobnie reagują, jeśli wykryją ryzyko kolizji z pieszymi.
Nowy rodzaj testów zderzeniowych będzie przeprowadzany z centrum bezpieczeństwa Volvo w Goeteborgu, które jest jednym z najnowocześniejszych tego typu centrów na świecie. Te badania pozwolą stworzyć długofalową strategię lepszej ochrony rowerzystów. Będzie to także cenna lekcja dla Volvo, które ma zamiar w dalszym ciągu udoskonalać swoje aktywne systemy bezpieczeństwa, w tym Cyclist Detection.
Podczas testów zderzeniowych, manekiny zwane crash test dummies, będą miały na głowach kaski rowerowe POC. Następnie zostaną umieszczone na stanowisku badawczym i wykonana zostanie seria zderzeń z samochodem, z różnych stron, pod wieloma różnymi kątami tak, by głowa manekina uderzała w różne części maski auta. Zmieniana będzie także prędkość zderzenia, aby zebrać bogatą bazę pomiarów. Będą też przygotowane badania porównawcze obrażeń, jakie rowerzysta odnosi w chwili zderzenia gdy nosi kask i gdy go nie ma.
Volvo i POC prezentują nowe, rewolucyjne podejście do tego tematu. Dotychczasowe badania kasków rowerowych były bardzo prymitywne. Polegały na upuszczaniu ich z różnej wysokości na płaską powierzchnię, albo na powierzchnię o pewnym nachyleniu. Producenci kasków nie brali pod uwagę kształtu samochodu oraz wielu innych zmiennych czynników, które da się zaobserwować podczas realistycznego i profesjonalnego testu zderzeniowego. Wspólny projekt Volvo i POC ma szansę znacząco przyspieszyć prace nad skuteczną i bardziej efektywną ochroną rowerzystów.
Poprzez nowe rozwiązania inżynierowie Volvo chronią także osoby wokół auta – czyli pieszych i rowerzystów. W sytuacjach krytycznych, system pojazdu sam podejmuje awaryjne hamowanie. System wykrywania pieszych wprowadzono do Volvo w 2010 roku, a system ochrony rowerzystów – trzy lata później. Obie technologie są standardem we wszystkich samochodach Volvo w ramach pakietu City Safety i przyczyniły się do poprawy ogólnego bezpieczeństwa ruchu.
We wcześniejszej współpracy Volvo Cars i POC te dwie firmy pracowały nad projektem pilotażowym, w którym kaski rowerowe komunikowały się z systemami aut, aby również zmniejszyć ryzyko wypadku.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: