Volvo FM, kolejne dziecko Volvo Trucks
Producent zapewnia, że nowe Volvo FM zostało zaprojektowane przede wszystkim pod kątem poprawienia właściwości jezdnych i obniżenia kosztów przewoźnika.
Poprawa właściwości jezdnych ma być rezultatem zastosowania Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo i licznych udoskonaleń w podwoziu. Ponadto, nowy samochód ciężarowy udostępnia nowe technologie i usługi, koncentrujące się na efektywności transportu i kosztach eksploatacji.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo łączy w sobie konwencjonalny, hydrauliczny układ wspomagania z elektronicznie sterowanym silnikiem elektrycznym, zamontowanym na przekładni kierowniczej. Przy małej prędkości jazdy kierowca może się zrelaksować, ponieważ kierowanie pojazdem nie męczy barków i rąk. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo automatycznie ustawia koła w pozycji na wprost także podczas cofania.
![]() |
fot. Volvo
|
Układ automatycznie kompensuje efekt oddziaływania mocno wyprofilowanej (wypukłej) nawierzchni drogi lub bocznego wiatru, tak aby kierowca mógł po prostu utrzymywać kierunek jazdy na wprost, bez potrzeby kontrowania kierownicą.
Stateczność kierunkowa pozwala kierowcy pozostawać rozluźnionym i jednocześnie w pełni panować nad pojazdem przy każdej prędkości.
Układ tłumi szarpnięcia wywołane nierównościami drogi, takimi jak szczeliny czy ubytki nawierzchni.
![]() |
fot. Volvo |
Kolejnym nowym rozwiązaniem są podwozia z trzema osiami skrętnymi: jedną przednią i dwiema tylnymi w konfiguracji 8×2 Tridem oraz dwiema przednimi i jedną tylną w konfiguracji 8×2 z podwójną osią przednią. Zawieszenie A-Ride jest obecnie dostępne w połączeniu zarówno z hamulcami bębnowymi, jak i tarczowymi.
W Volvo FM jest dostępna zaktualizowana funkcja I-See – dodatek do skrzyni biegów I-Shift. I-See została opracowana głównie z przeznaczeniem dla transportu długodystansowego i wedle wyliczeń producenta pozwala osiągnąć nawet 5-procentową redukcję zużycia paliwa. Rejestruje elektronicznie topografię drogi, po której porusza się samochód ciężarowy. Zarejestrowane lub pobrane dane topograficzne stanowią podstawę dla automatycznej optymalizacji zmiany biegów, prędkości i użycia hamulców dodatkowych podczas ponownego przejazdu daną trasą.
![]() |
fot. Volvo
|
Innymi rozwiązaniami sprzyjającymi oszczędzaniu paliwa są system Dynafleet Paliwo i Środowisko, usługa Doradztwo Paliwowe i szkolenie w zakresie jazdy ekonomicznej.
Volvo Trucks może proponować klientowi Złoty Kontrakt Serwisowy wraz z gwarancją maksymalnej dyspozycyjności.
![]() |
fot. Volvo |
Nowe Volvo FM trafia na rynek wraz z szeroką gamą silników 11- i 13-litrowych, spełniających normę emisji spalin Euro 6, która wejdzie w życie z początkiem 2014 roku. Silnik D13 jest dostępny w wariantach o mocy o 420 do 500 KM, zaś silnik D11 – w wariantach o mocy od 330 do 450 KM.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: