Volkswagen up! już za 31 290 złotych!
W polskich salonach rozpoczęto przyjmowanie zamówień na najnowszy model Volkswagena - mały, miejski samochód: up!. Do kupna auta może zachęcać jego cena. Pierwsze samochody będą dostępne pod koniec lutego 2012.
Zależnie od budżetu i potrzeb można wybrać jedną z 3 wersji wyposażenia. Podstawową wersją jest take up!, kolejną – komfortowa move up! najbogatszą – high up! W momencie wprowadzenia na rynek na bazie high up! oferowane będą dwa specjalne modele: up! black i up! white. Cena bazowego modelu to 31 290 złotych i otrzymujemy za to auto seryjnie wyposażone m.in. w ESP, 4 poduszki powietrzne, światła do jazdy w dzień i wspomaganie kierownicy.
Za odmianę move up!, trzeba będzie zapłacić 34 390 złotych – tu znajdziemy już m.in. centralny zamek sterowany drogą radiową, szyby sterowane elektrycznie, dzieloną kanapę, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz system easy entry. Move up! wyróżnia się również charakterystycznym panelem na desce rozdzielczej.
Najbogatsza wersja high up! kosztuje 39 890 złotych, a do jej wyposażenia standardowego należą m.in. klimatyzacja, radioodtwarzacz z czytnikiem MP3, podgrzewane fotele, reflektory przeciwmgielne oraz obręcze ze stopu metali lekkich. Wśród opcji szczególnie warto zwrócić uwagę na wielofunkcyjne urządzenie maps+more (1 200 złotych), które może pełnić funkcje nawigacji, zestawu telefonicznego, komputera pokładowego, czy też trenera oszczędnej jazdy oraz na system awaryjnego hamowania (850 złotych).
Pełen cennik Volkswagena up! znajdziesz poniżej w materiałach doatkowych.
Volkswagen up! |
fot. Volkswagen |
Z długością 3,54 metra i szerokością 1,64 metra (bez lusterek zewnętrznych) up! należy do najmniejszych czteroosobowych samochodów. Jego wysokość to 1,48 metra. Dzięki jednemu z najdłuższych rozstawów osi w segmencie, w połączeniu z kompaktowym i przesuniętym daleko do przodu silnikiem, w środku wygospodarowano stosunkowo dużo miejsca.
Organizacja Euro NCAP opublikowała w listopadzie wyniki testów zderzeniowych nowego up!, który otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek. Oceniane były rezultaty zderzenia czołowego i bocznego, zderzenia ze słupem oraz tak zwanego testu whiplash, w którym badane jest obciążenie odcinka szyjnego kręgosłupa przy uderzeniu w tył samochodu. Również testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy
i 3 lat potwierdziły optymalną ochronę. Dodatkowo Euro NCAP uwzględniło rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo czynne. W rezultacie up! oprócz pięciu gwiazdek otrzymał także Advanced Award za funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Tym samym małe auto Volkswagena zdecydowanie wyprzedziło swoich bezpośrednich konkurentów – pięciu gwiazdek i wyróżnienia Advanced Award nie otrzymał dotychczas żaden samochód tej klasy.
Wraz z up! debiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników. Jednostki benzynowe mają moc 60 KM i 75 KM i spełniają normę emisji spalin Euro 5. Średnie zużycie paliwa, które deklaruje producent to zaledwie 4,5 l/100 km (60 KM) orazi 4,7 l/100 km (75 KM).
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: