To prawdziwy bestseller w swojej klasie. Mimo to Volkswagen wycofuje go z rynku
Jeżeli jakiś model cieszy się dużym zainteresowaniem, to nikt nie spodziewa się, że producent zdecyduje się na zakończenie jego produkcji. Mimo to Volkswagen zdecydował się na zakończenie kariery T-Roca, chociaż tylko jego jednej wersji.
Spis treści
- Volkswagen T-Roc Cabriolet znika z rynku
- Ile kosztuje Volkswagen T-Roc Cabriolet?
- Czy Volkswagen będzie miał kabriolet w ofercie?
Volkswagen T-Roc Cabriolet znika z rynku
T-Roc to prawdziwy bestseller Volkswagena – od stycznia do listopada 2023 roku sprzedano 191 015 sztuk tego kompaktowego SUV-a, co dało mu trzecie miejsce w Europie. W liczbie tej 11 693 egzemplarzy miało otwarte nadwozie, co czyni T-Roca Cabriolet drugim najchętniej wybieranym autem w swojej klasie (przegrał tylko z Mini Convertible). Takie statystyki to bez wątpienia powód do dumy.
Mimo to Volkswagen nie jest zadowolony z wyników wersji z otwartym nadwoziem i zapowiedział, że auto nie doczeka się następcy. Przedstawiciele producenta mówią wprost, że rynek na kabriolety jest obecnie wyjątkowo mały. Dlatego T-Roc Cabriolet zniknie z oferty w przyszłym roku.
Ile kosztuje Volkswagen T-Roc Cabriolet?
T-Roc Cabriolet nigdy nie był oferowany na polskim rynku, ale kupimy go choćby w Niemczech. Jego ceny startują tam od 35 885 euro, co daje w przeliczeniu około 158 tys. zł. Auto dostępne jest tylko w bogatej wersji wyposażenia Style oraz mającej sportowe akcenty R-Line. Oprócz nich jest też limitowana odmianie MOVE.
Sporą wadą dla osób szukających emocji za kierownicą, jest uboga gama jednostek napędowych. Do wyboru jest tylko 1.0 TSI 110 KM oraz 1.5 TSI 150 KM. W przeciwieństwie do T-Roca SUV, w Cabrio nie dostaniemy ani silnika 2.0 TSI 190 KM, ani tym bardziej topowej odmiany R o mocy 300 KM. Niedostępny jest też diesel, podobnie jak napęd na wszystkie koła.
Czy Volkswagen będzie miał kabriolet w ofercie?
Wiele wskazuje, że Volkswagen zamierza w ogóle zrezygnować z kabrioletów. Przez dekady oferował Golfa Cabrio, ale to nadwozie po raz ostatni obecne było w szóstej generacji (obecnie mamy ósmą). Wraz ze zniknięciem z rynku modelu Beetle, zniknęła także jego otwarta wersja. Następcy nie doczekał się też Eos z metalowym, składanym dachem, w którym dodatkowo umieszczono otwierany szyberdach.
W 2021 roku Volkswagen pokazał szkic ID.3 Cabrio, sugerując, że wraz z przejściem na elektromobilność, możemy oczekiwać elektryka z otwartym nadwoziem. Niestety wiele wskazuje na to, że w obecnej sytuacji szukania oszczędności poprzez redukowanie gamy modeli oraz dostępnych wersji, Niemcy nie zdecydują się na inwestowanie w niszę. Szczególnie, że wbrew wcześniejszym oczekiwaniom auta elektryczne nie sprzedają się tak dobrze, jak zakładano, co prowadzi nawet do przestojów w fabrykach.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: