
Volkswagen Taos – w erze elektryków zainauguruje ulepszoną wersję czterocylindrowego turbodoładowanego silnika spalinowego
Volkswagen Taos, podstawowy crossover marki, który zostanie wprowadzony na rynek w 2021 roku, zainauguruje ulepszoną wersję czterocylindrowego turbodoładowanego silnika, który obecnie znajduje się w Jetta.
Mimo że Volkswagen inwestuje gigantyczne środki w rozwój elektrycznych układów napędowych, to nie zamierza rezygnować z silników spalinowych. Właśnie ogłoszono, że Taos, podstawowy crossover marki, który zostanie wprowadzony na rynek w 2021 roku, zainauguruje ulepszoną wersję czterocylindrowego turbodoładowanego silnika, który obecnie znajduje się w Jetta.
Moc Jetty pochodzi z 1,4-litrowej czterocylindrowej jednostki, która zapewnia 147 koni mechanicznych i 250 Nm momentu obrotowego. W roku modelowym 2022 Taos otrzyma 1,5-litrową ewolucję tego silnika, którego moc osiągnie 158 KM, chociaż jego moment obrotowy pozostanie niezmieniony. Kilka nowych technologii ma poprawić ogólną oszczędność paliwa.
Volkswagen wyjaśnił, że czterocylindrowy silnik Taosa działa w zmodyfikowanej wersji oszczędzającego benzynę cyklu Millera, więc wałek rozrządu zamyka zawory dolotowe na początku suwu dolotu. Powłoka APS w cylindrach zmniejsza tarcie, sterowany mapowo układ chłodzenia szybciej nagrzewa silnik, technologia zmiennej geometrii turbiny sprawia, że turbosprężarka jest bardziej wydajna, a wysokociśnieniowy układ wtryskowy zmniejsza emisje poprzez optymalizację mieszanki paliwowo-powietrznej. Mówiąc prościej, silnik Taosa będzie czystszy niż ten znajdujący się pod maską Jetty.
Przeczytaj też: Volkswagen angażuje się w projekty klimatyczne. Priorytetem ochrona lasów
W standardzie będą napęd na przednie koła i ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Napęd na wszystkie koła 4Motion będzie oferowany za dodatkową opłatą, a silnik będzie przełączał się za pośrednictwem siedmiobiegowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów. Dane dotyczące osiągów i zużycia paliwa zostaną opublikowane w późniejszym terminie.
Zbudowany na elastycznej platformie MQB Volkswagena, Taos rozciąga się na ponad 442 cm od zderzaka do zderzaka, co sprawia, że jest o ponad 30 cm krótszy niż Tiguan i mniej więcej tak długi, jak Kia Seltos.
Przeczytaj też: Test Volkswagen e-up! – do przywiązania jeden krok
Całość projektu pozostaje spowita tajemnicą; wiemy tylko, że nazwa samochodu pochodzi od małego miasteczka w stanie Nowy Meksyk.
Dostawy Volkswagena Taos 2022 rozpoczną się w połowie 2021 roku.
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
Zostaw komentarz: