
Volkswagen T-Roc R – można już zamawiać tego kompaktowego crossovera
Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV - tak właśnie reklamuje T-Roca w wersji R niemiecki producent. Model ten można już zamawiać. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy.
Turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa sprawiają, że benzynowa jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm przy niskiej prędkości obrotowej silnika i w szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu T-Roc R w każdej sytuacji na drodze dysponuje ogromnym zapasem siły napędowej. Bardzo skuteczny układ hamulcowy gwarantuje opóźnienie. Standardowy system kontroli startu, tzw. Launch Control, zapewnia przyspieszenie T-Roca R na każdej nawierzchni.
W wypadku bardzo dynamicznej jazdy na torze elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) można całkowicie dezaktywować. Seryjną 7-biegową przekładnię o dwóch sprzęgłach dostosowano do agresywnego stylu jazdy w trybie Race. Napęd na cztery koła 4MOTION w ciągu milisekund automatycznie dostosowuje podział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi w zależności od przyczepności, co zapewnia najlepszą możliwą trakcję w każdych warunkach, na przykład na mokrej nawierzchni lub na śniegu oraz podczas jazdy w trudnym terenie.
Zderzaki w sportowym stylu właściwym dla modeli spod znaku R, wloty powietrza z czarnymi „płetwami” i logo R na czarnej osłonie chłodnicy – to detale zarezerwowane wyłącznie dla modeli przygotowanych przez dział Volkswagen R. Dwie podwójne końcówki układu wydechowego umieszczone po lewej i prawej stronie są chromowane. Opcjonalny układ wydechowy „R” Performance, przygotowany do T-Roca R przez specjalistyczną firmę Akrapovič, wyróżnia się nie tylko charakterystycznym brzmieniem, ale również tytanowym tłumikiem końcowym wraz z końcówkami układu wydechowego, którego masa jest niższa o aż 7 kg w porównaniu z masą seryjnego układu wydechowego.
Wielofunkcyjna sportowa kierownica jest pokryta skórą i ma spłaszczoną dolną część. Szew w kolorze Crystal Grey i logo R sprawiają, że natychmiast przykuwa uwagę. Zmienne przełożenie przekładni kierowniczej zapewnia błyskawiczną reakcję kół niezależnie od prędkości jazdy i kąta obrotu kierownicy. W połączeniu z obniżonym zawieszeniem i amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia zwiększa to dynamikę jazdy na krętych drogach, a także sprawia, że każde parkowanie i manewrowanie są bardziej komfortowe. Z tyłu sportowej kierownicy są zamontowane dwie łopatki, które służą do ręcznej zmiany przełożeń, która odbywa się w mgnieniu oka.
8-calowy ekran dotykowy TFT, który z wyglądu przypomina tablet, w kilka sekund można sparować ze smartfonem. W razie potrzeby, wybrane aplikacje systemów Android i iOS mogą być wyświetlane na dużym ekranie i obsługiwane za pomocą funkcji App-Connect. Dotyczy to również takich elementów, jak książka telefoniczna, listy odtwarzania i pozycje kalendarza. Opcjonalny interfejs telefonu komórkowego Comfort umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfona. Oczywiście, za pomocą Wi-Fi, z systemem multimedialnym T-Roca R można połączyć również tablety i iPady. Cyfrowy kokpit umożliwia wybór wyświetlanych parametrów i wyglądu zegarów.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Może i ma sporo koni ale cena jest też zawrotna. Wolałbym kupić nowego korando z 163 KM. Bardziej mi on leży i przynajmniej mnie stać na ssanga 😉