
Volkswagen przeznaczy miliardy na rozwój elektromobilności… tylko w jednym kraju!
Volkswagen planuje gigantyczną inwestycję przemysłową. Koncern ma zamiar przeznaczyć miliardy euro na rozwój elektromobilności... tylko w jednym kraju! Czy uda mu się uczynić kraj położony na Półwyspie Iberyjskim kluczowym graczem na polu elektromobilności?
Grupa Volkswagen wraz z Seatem mają zamiar przeznaczyć 7 miliardów euro na rozwój elektromobilności w Hiszpanii. To największa inwestycja przemysłowa w historii kraju.
W ramach programu Future: Fast Forward, producent zamierza przekształcić fabryki w Martorell i Pampelunie w centra produkcji pojazdów elektrycznych, otworzyć nową fabrykę ogniw baterii w Sagunto w Walencji, a także rozbudować gamę modelową z naciskiem na auta elektryczne i hybrydy.
Zgodnie z założeniami fabryka w Walencjii wystartuje już w 2026 roku, zatrudniając ponad trzy tysiące osób i osiągając zdolność produkcyjną na poziomie 40 GWh rocznie. Jej budowa ma ruszyć jeszcze w 2022 roku. Co ważne, zakład będzie zasilany energią odnawialną, która umożliwi zrównoważoną produkcję akumulatorów i będzie produkować najnowocześniejsze baterie Grupy Volkswagen.
Cupra zapowiada cztery nowe modele
Aby przyspieszyć rozwój elektromobilności, Cupra ma w planach poszerzenie swojej oferty o cztery nowe, zelektryfikowane modele.
Zelektryfikowany SUV w wersjach mild-hybrid i plug-in-hybrid pojawi się w 2024 roku i będzie produkowany na Węgrzech. Nowa generacja technologii PHEV ma zapewnić mu zasięg około 100 kilometrów w trybie elektrycznym.
Hiszpańska marka zapowiada też pojawienie się w przyszłości nowych, całkowicie elektrycznych samochodów. Wśród nich znajdzie się Cupra Tavascan, która będzie miała swoją premierę w 2024 roku oraz auto, które jest zapowiadane, jako „odważna interpretacja miejskiego samochodu elektrycznego”, zaplanowana na 2025 rok. Podejrzewamy, że będzie to produkcyjna wersja konceptu Cupra UrbanRebel.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: