Volkswagen Polo R WRC zdobywa szlify w Monte Carlo
Rajd Monte Carlo to pierwszy sezon Volkswagena Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. Zespół bardzo intensywnie przygotowywał się przez 17 miesięcy, samochody rajdowe pokonały w tym czasie 20 tysięcy testowych kilometrów.
Zespół fabryczny z Wolfsburga wystawia dwa młode, ale już bardzo doświadczone zespoły: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/ FIN) oraz Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F). W dniach od 16 do 20 stycznia Volkswagen stawi czoła mocnym rywalom i nowemu, technologicznemu wyzwaniu. World Rally Championship uznawane są za najbardziej wszechstronną serię rajdów w światowym sporcie motorowym oraz za posiadające najdłuższą tradycję samochodowe mistrzostwa świata FIA obok Formuły 1.
![]() |
fot. Volkswagen
|
Rajd Monte Carlo stanowi dla Volkswagena pod wieloma względami premierę: po raz pierwszy załoga wystartuje w najwyższej kategorii World Rally Cars. Po raz pierwszy na starcie stanie Polo R WRC, po raz pierwszy zespół pracuje z nowymi duetami kierowców. Jari-Matti Latvala oraz jego pilot Miikka Anttila oficjalnie należą od początku roku do kadry Volkswagena. Przed Monte Carlo siedmiokrotni zwycięzcy rajdów MŚ brali udział w jazdach testowych Polo R WRC.
Latvala/Anttila startują w sezonie 2013 w Polo R WRC z numerem startowym 7. W drugim aucie z numerem 8 zasiądą Sébastien Ogier/Julien Ingrassia z Francji. Są oni zaangażowani przez Volkswagena już od końca 2011 roku i czynnie uczestniczyli w pracach rozwojowych i testach Polo R WRC.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: