Volkswagen planuje wznowienie produkcji po 20 kwietnia. Co z fabrykami w Polsce?
W pierwszej kolejności, w tygodniu po 20 kwietnia, produkcja zostanie wznowiona w fabrykach w Zwickau i w Bratysławie. Pozostałe zakłady w Niemczech oraz w Portugalii, Hiszpanii, Rosji i USA wznowią produkcję w tygodniu po 27 kwietnia.
Volkswagen Group Components już od 6 kwietnia stopniowo wznawia produkcję w zakładach w Brunszwiku i w Kassel. Następnie, od 14 kwietnia, ruszyły fabryki w Salzgitter, Chemnitz i Hanowerze, a także zakłady w Polsce, w tym odlewnia Volkswagen Poznań, aby zabezpieczyć dostawy części niezbędnych do produkcji samochodów w Chinach.
Wraz z decyzjami rządów federalnych i stanowych w Niemczech oraz znoszeniem ograniczeń w innych krajach europejskich, tworzą się warunki do stopniowego wznowienia produkcji. W ciągu ostatnich trzech tygodni Volkswagen intensywnie przygotowywał się do tych kroków. Oprócz opracowania kompleksowego katalogu środków ochrony zdrowia pracowników, przyspieszyliśmy także przywrócenie łańcucha dostaw”. Skrócony czas pracy w zakładach Volkswagena w Niemczech zostanie utrzymany. Wraz ze wznowieniem produkcji liczba pracowników, której będzie on dotyczył zostanie sukcesywnie zmniejszona.
Przeczytaj również: Bridgestone wznawia pracę w zakładach produkcyjnych. Fabryki w Polsce cały czas funkcjonują
Przy wznawianiu produkcji marka może również skorzystać z doświadczenia zdobytego podczas zwiększania produkcji w zakładach w Chinach, w których z powodzeniem wdrożono dużą liczbę środków ochrony zdrowia. 32 z 33 chińskich fabryk już wznowiło produkcję. Wśród pracowników, którzy są w nich zatrudnieni nie odnotowano przypadków zakażenia koronawirusem. Volkswagen nadal ściśle monitoruje sytuację na świecie, która powstała w wyniku pandemii koronawirusa.
W związku z pandemią musimy jedynie dostosować nasze procedury. Jedyną różnicą jest nowy program ochrony zdrowia. Zawiera on blisko 100 punktów na temat tego, jak w zakładach Volkswagena będziemy dbać o to, aby ograniczyć ryzyko infekcji. To będzie nowy standard w tej branży. Jesteśmy jednak realistami – na początku, w związku z nowymi procedurami, pojawią się pytania i wątpliwości ze strony pracowników. Nigdy wcześniej nie konstruowaliśmy, nie produkowaliśmy i nie sprzedawaliśmy samochodów w takich warunkach.
Najnowsze
-
Suknia z samochodowych kabli, tren z wycieraczek? Hyundai Re:Style – oni wiedzą jak to robić dobrze
W dobie, gdy słowo recykling odmienia się przez wszystkie przypadki, także w motoryzacji, pewne działania koncernów przestają dziwić. Ale tego jeszcze nie było! Hyundai Motor uruchomił w Europie platformę Re:Style - kreacje z przetworzonych resztek po produkcji aut stworzył sam Jeremy Scott! -
Land Rover Classic otwiera nowy rozdział w swojej historii prezentując Defender Classic V8 od Works Bespoke
-
50 lat Golfa na Torze Modlin – wyjątkowy jubileusz kultowego modelu Volkswagena
-
Urządzenie wykrywające drony zadziałało! Polska firma była odpowiedzialna za bezpieczeństwo przestrzeni powietrznej na F1 w Austrii
-
Jak założyć działalność spedycyjną? Formalności, koszty, uwarunkowania
Zostaw komentarz: