Volkswagen nie sprzeda Lamborghini i Ducati, ale przekaże Bentleya pod opiekę Audi
Koniec końców, Volkswagen nie urządza wyprzedaży garażowej...
Volkswagen ogłosił, że w dającej się przewidzieć przyszłości zatrzyma Lamborghini i Ducati. Tak więc potencjalni inwestorzy, będą musieli się obejść smakiem…
Dyrektorzy w Wolfsburgu w Niemczech dokonują daleko idących zmian w Grupie Volkswagena, aby zrestartować ją z dużym naciskiem na rozwój technologii. Wiarygodne plotki głosiły, że niektórzy chcieli umieścić część akcji Lamborghini, które jest właścicielem Ducati, na giełdzie, w celu przyspieszenia strategii elektryfikacji grupy. Przejście na energię elektryczną jest drogie, więc sprzedaż Lamborghini pomogłaby w sfinansowaniu elektrycznej ekspansji, a wysokooktanowe supersamochody nie idą w parze z samochodami o zerowej emisji.
Przeczytaj też: Volkswagen sprzeda Ducati?
Herbert Diess, szef grupy, wyznał we wrześniu:
Volkswagen musi zmienić się z kolekcji cennych marek i fascynujących produktów do silników spalinowych, które zachwycają klientów doskonałą inżynierią, w cyfrową firmę, która niezawodnie obsługuje miliony urządzeń mobilnych na całym świecie.
Ostatecznie jego zespół zdecydował, że nie pozbędzie się obu marek. Jest jednak za wcześnie, aby stwierdzić, czy część Lamborghini będzie notowana na giełdzie, jak sugerowali niektórzy wtajemniczeni, czy też te plany są już poza wszelką dyskusją.
Zmiany nadchodzą również w firmie Bentley. Od 1 marca 2021 roku przejdzie on pod parasol Audi. Volkswagen wyjaśnił, że połączenie obu firm „pozwoli na osiągnięcie synergii w ramach strategii elektryfikacji dwóch marek premium”. To sugeruje, że obie marki będą współdzielić coraz większą liczbę komponentów. Niesprawdzone plotki głoszą, że Bentley dostanie własną wersję ultra-luksusowego elektrycznego SUV-a o nazwie kodowej Landjet, nad którym obecnie pracuje Audi.
Przeczytaj też: Volkswagen wspiera kobiety w motorsporcie
Rada nadzorcza Volkswagena potwierdziła również swoje poparcie dla Herberta Diessa, który w 2018 roku objął stanowisko CEO i odegrał znaczącą rolę w transformacji firmy. Wreszcie zarząd zatwierdził rozwój tego, co w oświadczeniu odnosi się do przyszłego wiodącego pojazdu elektrycznego sprzedawanego przez markę Volkswagen, który będzie opracowywany i produkowany w Wolfsburgu. Szczegóły dotyczące tego modelu, takie jak np. data premiery, nie są znane.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: