
Volkswagen nie sprzeda Lamborghini i Ducati, ale przekaże Bentleya pod opiekę Audi
Koniec końców, Volkswagen nie urządza wyprzedaży garażowej...
Volkswagen ogłosił, że w dającej się przewidzieć przyszłości zatrzyma Lamborghini i Ducati. Tak więc potencjalni inwestorzy, będą musieli się obejść smakiem…
Dyrektorzy w Wolfsburgu w Niemczech dokonują daleko idących zmian w Grupie Volkswagena, aby zrestartować ją z dużym naciskiem na rozwój technologii. Wiarygodne plotki głosiły, że niektórzy chcieli umieścić część akcji Lamborghini, które jest właścicielem Ducati, na giełdzie, w celu przyspieszenia strategii elektryfikacji grupy. Przejście na energię elektryczną jest drogie, więc sprzedaż Lamborghini pomogłaby w sfinansowaniu elektrycznej ekspansji, a wysokooktanowe supersamochody nie idą w parze z samochodami o zerowej emisji.
Przeczytaj też: Volkswagen sprzeda Ducati?
Herbert Diess, szef grupy, wyznał we wrześniu:
Volkswagen musi zmienić się z kolekcji cennych marek i fascynujących produktów do silników spalinowych, które zachwycają klientów doskonałą inżynierią, w cyfrową firmę, która niezawodnie obsługuje miliony urządzeń mobilnych na całym świecie.
Ostatecznie jego zespół zdecydował, że nie pozbędzie się obu marek. Jest jednak za wcześnie, aby stwierdzić, czy część Lamborghini będzie notowana na giełdzie, jak sugerowali niektórzy wtajemniczeni, czy też te plany są już poza wszelką dyskusją.
Zmiany nadchodzą również w firmie Bentley. Od 1 marca 2021 roku przejdzie on pod parasol Audi. Volkswagen wyjaśnił, że połączenie obu firm „pozwoli na osiągnięcie synergii w ramach strategii elektryfikacji dwóch marek premium”. To sugeruje, że obie marki będą współdzielić coraz większą liczbę komponentów. Niesprawdzone plotki głoszą, że Bentley dostanie własną wersję ultra-luksusowego elektrycznego SUV-a o nazwie kodowej Landjet, nad którym obecnie pracuje Audi.
Przeczytaj też: Volkswagen wspiera kobiety w motorsporcie
Rada nadzorcza Volkswagena potwierdziła również swoje poparcie dla Herberta Diessa, który w 2018 roku objął stanowisko CEO i odegrał znaczącą rolę w transformacji firmy. Wreszcie zarząd zatwierdził rozwój tego, co w oświadczeniu odnosi się do przyszłego wiodącego pojazdu elektrycznego sprzedawanego przez markę Volkswagen, który będzie opracowywany i produkowany w Wolfsburgu. Szczegóły dotyczące tego modelu, takie jak np. data premiery, nie są znane.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: