
Volkswagen inwestuje w farmy wiatrowe. Samochody elektryczne ładowane zieloną energią zatrzymają zmiany klimatyczne?
Zielona energia do ładowania aut elektrycznych? Volkswagen jest jednym z pierwszych producentów samochodów, który na tak dużą skalę zaangażował się w budowę farm wiatrowych i elektrowni słonecznych. Tylko do 2025 roku zainwestuje w farmy wiatrowe i elektrownie słoneczne ok. 40 milionów euro.
Volkswagen chce do 2050 roku osiągnąć neutralny bilans emisji CO2. W Europie celem marki jest redukcja średniej emisji CO2 przez samochód o 40% do 2030 roku (w porównaniu do 2018 roku). W osiągnięciu tego celu ma pomóc wprowadzanie nowych samochodów elektrycznych, a także plan dekarbonizacji pod hasłem „Way to Zero”. Oprócz przyspieszenia transformacji, produkcja (w tym łańcuchy dostaw) i eksploatacja samochodów elektrycznych mają być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla netto. Ostatnim elementem jest recykling akumulatorów wysokiego napięcia z wyeksploatowanych pojazdów elektrycznych.
„Way to Zero” skupia się na zrównoważonej produkcji i użytkowaniu aut elektrycznych
Głównym elementem planu dekarbonizacji „Way to Zero” jest strategia ACCELERATE, której celem jest przyspieszenie elektrycznej ofensywy marki oraz zastąpienie silników spalinowych – elektrycznymi. Do roku 2030 przynajmniej 70% sprzedawanych w Europie samochodów z logo VW będzie zasilanych z akumulatorów, co oznacza ponad milion aut rocznie.
W ramach tej strategii Volkswagen wspiera także rozwój projektów związanych z energią odnawialną. Tylko do 2025 roku zainwestuje w farmy wiatrowe i elektrownie słoneczne ok. 40 milionów euro.
Volkswagen uzgodnił właśnie szczegóły swojego największego projektu w dziedzinie energii odnawialnej – we współpracy ze specjalistami z wpd Onshore Aldermyrberget AB wybuduje olbrzymią farmę wiatrową w Skellefteå, na północy Szwecji. Należąca do Volkswagena część farmy będzie generować około 100 GWh energii – to ilość wystarczająca do zasilenia 27 tysięcy gospodarstw domowych.

Niemal równocześnie z farmą wiatrową w Szwecji, na początku 2022 roku zostanie uruchomiona elektrownia słoneczna w Tramm-Göthen, na północnym wschodzie Niemiec. We wspólnym projekcie Volkswagena i koncernu energetycznego RWE zostanie zamontowanych około 420 tysięcy modułów fotowoltaicznych.
Do 2025 roku Volkswagen planuje uruchomienie około 20 innych, podobnych obiektów, między innymi w Hiszpanii, Anglii i Finlandii. Ich łączne możliwości sięgną ok. 7 TWh zielonej energii. To mniej więcej tyle, ile generuje ponad 300 wiatraków albo zużywa rocznie ok. 600 tysięcy gospodarstw domowych.
Zielona energia będzie napędzać samochody elektryczne
Według prezesa Volkswagena, Ralfa Brandstättera, elektromobilność może odegrać znaczącą rolę w zatrzymaniu zmian klimatu tylko w sytuacji, gdy samochody elektryczne będą ładowane zieloną energią
Już dziś Volkswagen umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych zieloną energią w domu (w Polsce dzięki współpracy z marką Polenergia) i na drogach (między innymi dzięki stacji ładowania Ionity). Dokonując inwestycji w rozwój źródeł energii odnawialnej, marka idzie o krok dalej i wspiera tworzenie farm wiatrowych i elektrowni słonecznych w krajach europejskich, w których sprzedaż samochodów elektrycznych Volkswagena jest najwyższa.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: