
Volkswagen ID. Buzz – „cyfrowy salon” na kółkach. Naładujemy w nim laptopa i pojedziemy na wycieczkę
Dzięki rozbudowanej łączności i licznym funkcjom systemu infotainment, Volkswagen ID. Buzz to inteligentne urządzenie na kołach. Urządzenia pokładowe nowego Volkswagena ID. Buzz są w pełni cyfrowe, co pozwala oferować im wiele przydatnych funkcji i łączność z urządzeniami mobilnymi. Liczne porty USB pozwalają na szybkie ładowanie telefonów, tabletów i laptopów.
Volkswagen ID. Buzz to długo wyczekiwany, elektryczny następca kultowego „Ogórka”.
Wnętrze ID. Buzz to otwarta przestrzeń z dużą ilością miejsca i wieloma możliwościami zagospodarowania. Jednocześnie model ten jest idealnym towarzyszem w cyfrowym świecie. Dzięki w pełni cyfrowej koncepcji obsługi i innowacyjnemu systemowi infotainment oferuje niespotykaną do tej pory łączność z urządzeniami mobilnymi. Na pokładzie znajdują się również porty USB-C, które umożliwiają szybkie ładowanie smartfonów, laptopów z mocą do 45 W. ID. Buzz staje się więc „cyfrowym salonem” i tym samym otwiera nowy wymiar mobilności elektrycznej.
Nawet 8 portów USB
Kierowca i pasażerowie mają teraz jeszcze więcej możliwości korzystania ze swoich urządzeń mobilnych w ID. Buzz – auto może pełnić zarówno funkcję cyfrowego salonu, jak i mobilnego biura. W opcji dostępne są małe, składane stoliki na oparciach przednich foteli. Można na nich umieścić laptopy lub tablety – te ostatnie są trzymane w specjalnie zaprojektowanych wnękach.
W standardzie są trzy porty USB-C do zasilania smartfonów, konsoli do gier, notebooków i tabletów używanych przez pasażerów w ID. Buzz. Dwa z nich – z możliwością przesyłania danych – znajdują się po prawej stronie obok kierownicy, a trzeci w drzwiach pasażera z przodu. Można zamówić kolejne trzy porty, po jednym w podstawie lusterka wewnętrznego i w drzwiach przesuwnych po obu stronach. Wkrótce pojawią się dwa kolejne porty na ściankach w przestrzeni bagażowej.

Prawie wszystkie porty USB-C, z wyjątkiem portu w lusterku, wykorzystują najnowszy standard ładowania USB Power Delivery (USB-PD). Umożliwia to szybkie ładowanie z mocą do 45 W, w zależności od podłączonego urządzenia – jest to trzykrotnie większa moc ładowania niż do tej pory. Laptop z wyładowaną baterią można naładować do 50 procent pojemności w ciągu około pół godziny. Większość obecnych urządzeń elektronicznych obsługuje nowy standard USB-PD.

Cyfrowe wyświetlacze
Wszystkie wyświetlacze w ID. Buzz są cyfrowe. Za pomocą dotykowych przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy kierowca może obsługiwać wyświetlacz Digital Cockpit o przekątnej 5,3 cala. Podobnie jak duży wyświetlacz pośrodku deski rozdzielczej sprawia on wrażenie „zawieszonego w powietrzu”. W standardzie ekran systemu Ready 2 Discover ma przekątną 10 cali i jest wyposażony w funkcję nawigacji, którą można później aktywować. Jest ona aktywna w opcjonalnym systemie Discover Pro; wówczas ekran dotykowy ma przekątną 12 cali. Pod wyświetlaczem dotykowym znajdują się dwa panele dotykowe: suwaki umożliwiają regulację głośności i temperatury, natomiast przyciski cyfrowe umieszczone pod tymi elementami sterującymi otwierają menu dotyczące parkowania, klimatyzacji, systemów wspomagania kierowcy i trybów pracy podwozia.

Sterowanie głosowe
System kontroli głosowej trzeciej generacji szybko i precyzyjnie rozpoznaje pytania i polecenia. System rozumie komendy, w razie potrzeby zadaje pytania i pozwala sobie przerwać. Odpowiedzi są udzielane bardzo szybko i na dwa sposoby: offline z informacji przechowywanych w pojeździe i online z chmury.
System ID. Light
Podobnie jak w innych modelach rodziny ID., także w ID. Buzz jest ID. Light – wąski pasek świetlny przy dolnej krawędzi przedniej szyby. Dostarcza on czytelnych informacji za pomocą impulsów świetlnych. Na przykład informuje o ładowaniu pojazdu lub o kierunku, w którym należy skręcić zgodnie z systemem nawigacyjnym. Jeśli cały pasek ID. Light świeci się na czerwono, oznacza to, że kierowca powinien natychmiast zahamować.
Online dzięki We Connect
Usługi We Connect i We Connect Plus są dostępne w opcji dla wszystkich odmian modelu ID. Buzz, a przez ograniczony czas po zakupie auta będą dostępne bezpłatnie. Łączą one pojazd ze smartfonami oraz ze światem zewnętrznym. Oprócz funkcji sterowania głosem online, do najważniejszych elementów tych usług należą nawigacja z funkcją informacji o ruchu drogowym online, radio internetowe, transmisja danych za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi i aplikacji Spotify. Aktywna umowa We Connect jest niezbędna do korzystania z bezpłatnych, zdalnych aktualizacji Over-the-air.
Zdalna obsługa
Usługi związane z pojazdami to kolejny obszar świata We Connect. Korzystając z aplikacji We Connect ID. na swoim smartfonie, właściciele ID. Buzz mogą zdalnie sterować ładowaniem i klimatyzacją, a także sprawdzać poziom naładowania akumulatora.

Ceny pięciomiejscowego Volkswagena ID. Buzz Pro startują od 248 091 złotych
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: