
Volkswagen ID.5 trafi do sprzedaży później niż zakładano. Wszystko przez zakłócenia w dostawach z Ukrainy
Branża motoryzacyjna od dłuższego czasu boryka się z problemami związanymi z niedoborem półprzewodników, a teraz nakładają się na to jeszcze problemy między innymi z wiązkami elektrycznymi, które produkowane są głównie na Ukrainie. Producentem, który dotkliwie odczuwa skutki wojny w Ukrainie jest Volkswagen.
Volkswagen ID.5 miał trafić do salonów niemieckiego producenta w kwietniu. Tak się jednak nie stanie i sprzedaż elektryka rozpocznie się z miesięcznym opóźnieniem. Wszystkiemu winne są zakłócenia w dostawach z Ukrainy.
Agencja Reuters, powołując się na doniesienia rzecznika prasowego koncernu, informuje, że Volkswagen ID.5 pojawi się w salonach na początku maja. Z kolei portal Automobilwoche twierdzi, że zgodnie z nowym planem, sprzedaż ID.5 ruszy 6 maja 2022 roku.
Volkswagen był zmuszony przełożyć debiut ID.5 w salonach z powodu zakłóceń w produkcji, spowodowanych brakiem lub opóźnieniami w dostawach wiązek elektrycznych z Ukrainy. Istnieje spore ryzyko, że Volkswagen nie zdołałby wyprodukować wszystkich egzemplarzy demonstracyjnych, które miały trafić do dealerów na dzień pierwotnie planowanej premiery.
Volkswagen ID.5 ma być produkowany w fabryce w niemieckim Zwickau. Fabryka obecnie wstrzymała produkcję, ale zamierza ją wznowić w ostatnim tygodniu marca.
Volkswagen ID.5 będzie sprzedawany z akumulatorem o pojemności 77 kWh, w trzech wersjach różniących się mocą silników. W ID.5 elektryczny silnik będzie umieszczony z tyłu, z kolei ID.5 GTX będzie miał dwa motory elektryczne – jeden z przodu i drugi z tyłu – o łącznej mocy 299 KM i napęd na cztery koła. Odmiany jednosilnikowe, czyli z napędem na tył to: Pro o mocy 174 KM i Pro Performance o mocy 204 KM.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: