
Volkswagen ID.5 trafi do sprzedaży później niż zakładano. Wszystko przez zakłócenia w dostawach z Ukrainy
Branża motoryzacyjna od dłuższego czasu boryka się z problemami związanymi z niedoborem półprzewodników, a teraz nakładają się na to jeszcze problemy między innymi z wiązkami elektrycznymi, które produkowane są głównie na Ukrainie. Producentem, który dotkliwie odczuwa skutki wojny w Ukrainie jest Volkswagen.
Volkswagen ID.5 miał trafić do salonów niemieckiego producenta w kwietniu. Tak się jednak nie stanie i sprzedaż elektryka rozpocznie się z miesięcznym opóźnieniem. Wszystkiemu winne są zakłócenia w dostawach z Ukrainy.
Agencja Reuters, powołując się na doniesienia rzecznika prasowego koncernu, informuje, że Volkswagen ID.5 pojawi się w salonach na początku maja. Z kolei portal Automobilwoche twierdzi, że zgodnie z nowym planem, sprzedaż ID.5 ruszy 6 maja 2022 roku.
Volkswagen był zmuszony przełożyć debiut ID.5 w salonach z powodu zakłóceń w produkcji, spowodowanych brakiem lub opóźnieniami w dostawach wiązek elektrycznych z Ukrainy. Istnieje spore ryzyko, że Volkswagen nie zdołałby wyprodukować wszystkich egzemplarzy demonstracyjnych, które miały trafić do dealerów na dzień pierwotnie planowanej premiery.
Volkswagen ID.5 ma być produkowany w fabryce w niemieckim Zwickau. Fabryka obecnie wstrzymała produkcję, ale zamierza ją wznowić w ostatnim tygodniu marca.
Volkswagen ID.5 będzie sprzedawany z akumulatorem o pojemności 77 kWh, w trzech wersjach różniących się mocą silników. W ID.5 elektryczny silnik będzie umieszczony z tyłu, z kolei ID.5 GTX będzie miał dwa motory elektryczne – jeden z przodu i drugi z tyłu – o łącznej mocy 299 KM i napęd na cztery koła. Odmiany jednosilnikowe, czyli z napędem na tył to: Pro o mocy 174 KM i Pro Performance o mocy 204 KM.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: