Volkswagen ID.5 – elektryk z nadwoziem w stylu coupé i bardzo przyzwoitym zasięgiem. Czy podbije serca kierowców?
Volkswagen zaprezentował nowego członka elektrycznej rodziny ID. Volkswagen ID.5 to SUV z nadwoziem w stylu coupé. Co oprócz opadającej linii dachu wyróżnia elektryka?
Volkswagen ID.5 ujrzał światło dzienne. To elektryczny SUV z nadwoziem w stylu coupé, który technicznie jest niemal kopią ID.4, a wyróżnia się przede wszystkim stylistyką. Co warte odnotowania, ID.5 w przeciwieństwie do ID.4 od razu debiutuje w usportowionym wydaniu GTX.
Charakterystyczne diodowe listwy z przodu i z tyłu nadwozia wskazują, że ID.5 jest bez wątpienia członkiem rodziny ID. Kształt zderzaka i charakterystyczna linia dachu odróżniają go od produkowanego na różnych kontynentach modelu ID.4. Charakterystyczne diodowe listwy z przodu i z tyłu nadwozia wskazują, że ID.5 jest bez wątpienia członkiem elektrycznej rodziny Volkswagena.
Nowy elektryczny SUV Volkswagena ma długość 4599 mm (wersja ID.5 GTX: 4582 mm). Mimo ściętego dachu, pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach w ID.5 mają tylko o 12 mm mniejszą przestrzeń nad głowami niż w Volkswagenie ID.4. Rozstaw osi wynosi 2766 mm. Pojemność bagażnika wynosi 549 litrów, a po złożeniu foteli nawet 1561.
Volkswagen ID.5 – technologia w służbie kierowcy
Volkswagen ID.5 będzie miał na pokładzie pokładzie sporo najnowocześniejszej technologii, z lampami IQ.Lights i systemem obsługi głosowej na czele („Cześć ID.”). Pojawi się też m.in. head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. Zastosowanie w ID.5 oprogramowania generacji 3.0 umożliwia zdalną aktualizację i aplikację nowych funkcji. Systemy asystujące, jak Travel Assist wykorzystujący dane inteligencji zbiorowej, pozwalają na bezpieczniejszą jazdę. Opcjonalny Park Assist Plus z funkcją pamięci może wykonywać zapamiętane, spersonalizowane manewry.
Dzięki komunikacji Car2X Volkswagen dane przekazywane przez inne samochody Volkswagena oraz sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w obszarze do 800 metrów są odbierane w ułamku sekundy ostrzegając o niebezpieczeństwie, wypadkach czy korkach drogowych. Pas świetlny ID.Light w kokpicie nadaje tym ostrzeżeniom formę wizualną.
Volkswagen ID.5 – silniki, zasięg, ładowanie
Volkswagen ID.5 będzie sprzedawany z akumulatorem o pojemności 77 kWh, w trzech wersjach różniących się mocą silników. W ID.5 elektryczny silnik będzie umieszczony z tyłu, z kolei ID.5 GTX będzie miał dwa motory elektryczne – jeden z przodu i drugi z tyłu – o łącznej mocy 299 KM i napęd na cztery koła. Odmiany jednosilnikowe, czyli z napędem na tył to: Pro o mocy 174 KM i Pro Performance o mocy 204 KM.
Tylnonapędowe warianty Volkswagena ID.5 na jednym ładowaniu mają przejechać 520 kilmetrów. W GTX zasięg wynosi 480 kilometrów.
ID.5 ma współpracować z ładowarkami o mocy do 135 kW, dzięki czemu może naładować się do 80% w około pół godziny.
Volkswagen ID.5 – cena
Ile będzie kosztował Volkswagen ID.5? Tego jeszcze nie wiemy. ID.4 wyceniono w Polsce na 198 590 złotych. ID.5 będzie zapewne o kilkanaście tysięcy złotych droższe.
Volkswagen ID.5 pojawi się na rynku w 2022 roku.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: