Volkswagen Golf R – nowy flagowy model
Od początku 2013 roku na rynku zadebiutowały już Golfy GTI, GTD, Variant i TDI BlueMotion. Teraz Volkswagen kontynuuje ofensywę produktów nowym okrętem flagowym tej serii – Golfem R.
To sportowe auto jest napędzane nowym, 300-konnym silnikiem TSI (221 kW), mocniejszym o 30 KM, lecz oszczędniejszym o 18 procent, w porównaniu z jego poprzednikiem. Tak jak we wszystkich trzech wcześniejszych Golfach R, także w nowym modelu moc silnika z turbodoładowaniem jest przenoszona na drogę przez stały napęd na wszystkie koła. W tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4Motion ze sprzęgłem Haldex piątej generacji.
O dynamikę dba także zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz „ESC Sport” – z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym. Wśród opcjonalnych elementów wyposażenia można znaleźć m.in. udoskonaloną adaptacyjną regulację zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem „Race”.
Volkswagen Golf R |
![]() |
fot. Volkswagen
|
![]() |
fot. Volkswagen
|
Golf R z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG) ten klasyczny sprint zajmuje Golfowi R 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Mimo mocy zwiększonej o 30 KM, udało się obniżyć zużycie paliwa z 8,5 litra u poprzednika do 7,1 l/100 km. Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km. Jeżeli w Golfie R zamontowana jest opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG), średnie spalanie wynosi 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km lub 18 procent. Golf R wyposażony jest w system Start-Stop i tryb rekuperacji.
![]() |
fot. Volkswagen
|
W nowym Golfie R zastosowano całą gamę zaprojektowanych specjalnie dla niego rozwiązań. Obok charakterystycznych zderzaków, progów i 18-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich, Golfa R wyróżniają takie elementy, jak seryjne reflektory biksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnego „U”), ciemnoczerwone światła tylne i dwustrumieniowy układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami. We wnętrzu tego Golfa R znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary, trójramienną, sportową kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację i radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.
![]() |
fot. Volkswagen
|
Najmocniejszy Golf R w historii pojawi się na rynku w wersji trzy- i pięciodrzwiowej w czwartym kwartale tego roku.
Najnowsze
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Ta zaskakująca cena obowiązuje co prawda na bazową wersję auta, ale to kwota za europejskie auto, która może skusić dotychczasowych klientów na tanie, chińskie odpowiedniki. -
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
-
Iveco vs rynek ciężarowy w Polsce: czy włoska marka utrzyma swoją przewagę w erze elektromobilności?
Zostaw komentarz: