Volkswagen Golf R już dostępny do zamawiania – wiemy, ile kosztuje!
Volkswagen Golf R wg niemieckiego producenta ma być jeszcze mocniejszy, bardziej sportowy i oszczędny. A dla wymagających przygotował specjalny pakiet R-Performance. Sprawdzamy, ile kosztuje w Polsce!
Ogromną moc, jak na hatchbacka kompaktowych rozmiarów, zapewnia mu czterocylindrowy turbodoładowany silnik 2.0 TSI. Nowoczesna jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa wyróżnia się kilkoma nowymi rozwiązaniami. Należą do nich, między innymi, umieszczony w głowicy cylindrów i chłodzony cieczą układ odprowadzania spalin do turbosprężarki oraz system zmiennego sterowania czasem otwarcia zaworów z podwójnym sterowaniem wałkiem rozrządu.
Sportowy styl Golfa R można podrasować za pomocą pakietu R-Performance. W jego skład wchodzą ogranicznik prędkości maksymalnej podniesionej z 250 km/h do 270 km/h, progresywny układ kierowniczy oraz 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów Estoril z oponami w rozmiarze 235/35. Dla miłośników basowego brzmienia przygotowano układ wydechowy R-Performance, który obejmuje tylny tłumik oraz podwójne tytanowe końcówki po obydwu stronach auta.
Wyposażenie seryjne Golfa R obejmuje m.in. sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm w porównaniu z zawieszeniem pozostałych wersji Golfa ósmej generacji; sportowe fotele ze zintegrowanym zagłówkiem oraz regulacją wysokości i odcinka lędźwiowego; sportową, multifunkcyjną, obszytą skórą kierownicę z funkcją sterowania dotykowego oraz podgrzewaną; 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 225/40; reflektory LED Plus; Digital Cockpit; sprzęt multimedialny Discover Media z nawigacją i 10-calowym ekranem dotykowym.
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa zawiera systemy ESP, ASR, ABS, MSR wraz z asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy; Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów; Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist; Car2x, czyli komunikacji między pojazdami i infrastrukturą drogową; rozpoznawania zmęczenia kierowcy oraz Emergency Call, czyli automatycznego wzywania pomocy, a także 6 poduszek powietrznych.
Nad komfortem podróżowania czuwają nie tylko automatyczna, 3-strefowa klimatyzacja z filtrem Air Care, ale także czujnik deszczu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz aktywny tempomat z funkcją Stop&Go.
Volkswagen Golf R jest dostępny w trzech kolorach lakieru – biały Pure (lakier specjalny), niebieski Lapiz (lakier metalizowany) i czarny Deep (lakier perłowy). Do wyboru są również dwa rodzaje 19-calowych obręczy kół – Adelaide i Estoril.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: