Volkswagen Golf GTI – poznałyśmy go bliżej, choć wirtualnie
Brałyśmy udział w internetowej konferencji Volkswagena, na której mogłyśmy lepiej poznać nowego Golfa GTI. Ósma inkarnacja prekursora hot hatchy zapowiada się na prawdziwą "petardę".
Nowy Golf GTI napędzany jest jednostką 2.0 TSI o mocy 245 KM, która współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiostopniową DSG. Tak jak poprzednio w ofercie znajdą się też wysokoprężne GTD (2.0 TDI 200 KM) oraz hybrydowe GTE (245 KM).
Nowy GTI jest bardziej dynamiczny również wizualnie, chociaż na pierwszy rzut oka widzimy znajomą sylwetkę i szeroki słupek C to linia maski jest zdecydowanie niżej. LED-owa listwa jest zintegrowana z grillem, która jest elementem oświetlenia do jazdy dziennej. Z tyłu nie mogło zabraknąć charakterystycznego elementu w postaci dwóch szeroko rozstawionych końcówek wydechu, a pod logo producenta znalazły się trzy duże litery GTI umieszczone na klapie bagażnika.
Sylwetka sprawia wrażenie znacznie smuklejszej i ma to wpływ na aerodynamikę nadwozia – inżynierom Volkswagena udało się obniżyć opór aerodynamiczny z (Cd) 0.3 do 0.275 oraz wyrównać nacisk na poszczególne osie.
We wnętrzu nie ma wielu sportowych akcentów, ale nie brakuje wyróżniającej się tapicerki w czerwono-czarną kratkę oraz kierownicy pokrytej perforowaną skórą. W nowym GTI mamy do dyspozycji fotele z zintegrowanymi zagłówkami oraz cyfrowe zegary z centralnie umieszczonym obrotomierzem.
W seryjnym wyposażeniu znajdziemy elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego kół przedniej osi XDS oraz system DCC, czyli amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. W trakcie prezentacji potwierdzono, że będzie również dostępny trzystopniowy poziom ingerencji systemu ESC.
W standardzie znajdziemy również m.in. systemy Lane Assist oraz Front Assist, jednostrefową klimatyzację automatyczną, multimedia z ekranem o przekątnej 8,25 cala i łącznością z internetem, bezkluczykowy dostęp, pełne oświetlenie LED oraz 17-calowe felgi aluminiowe.
Klienci będą mogli wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: Eco, Comfort, Sport, Snow oraz Individual. Ten ostatni pozwoli na dostosowanie samochodu do własnych preferencji. Tryb Sport ma pomagać kierowcom w szybszym pokonywaniu zakrętów, korzystając z elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego.
Według nieoficjalnych danych osiągnięcie „setki” zajmuje 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Oficjalna premiera i zbieranie zamówień na nowego Volkswagena Golfa GTI rozpocznie się jeszcze tego lata. Cena jeszcze nie jest znana. Warto zaznaczyć, że poprzednik w wersji GTI Performance kosztował 142 599 zł.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
To chyba najsmutniej wyglądający Golf w historii 🙁
Anonymous - 5 marca 2021
Te gti niby fajne ale jakoś w kwestii hybryd zaufałbym bardziej Toyocie. Ta ich corolla 2.0 nawet bez żadnych dodatkowych oznaczeń ma 184 KM, które wystarczają do komfortowej jazdy. Ciekawe jak z ceną tego będzie, ale obstawiam że japoński model wypadnie lepiej pod tym względem