
Volkswagen Golf debiutuje w wersjach Variant oraz Alltrack
Jako kompaktowe i przestronne auto Golf Variant, od debiutu w 1993 roku, znalazł już ponad 3 miliony nabywców. Teraz przyszedł czas na odsłonę wersji Variant na bazie modelu ósmej generacji. Wraz z nim debiutuje również nowy Golf Alltrack z napędem na cztery koła 4Motion, z off-roadowymi elementami nadwozia.
W porównaniu do poprzednika nowy Golf Variant prezentuje się z zewnątrz bardziej dynamicznie. Samochód ma 4.633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2.686 mm. Wzrost długości wpłynął na zmianę proporcji nadwozia i sprawił, że Golf Variant wydaje się teraz dłuższy i niższy niż model poprzedniej generacji. Przednie i tylne światła standardowo są wykonane w technologii LED.
Długość wnętrza wzrosła o 48 mm (do 1.798 mm). Tyle samo miejsca przybyło na nogi pasażerom tylnej kanapy. Pojemność bagażnika (do górnej krawędzi oparcia tylnego siedzenia) wynosi 611 litrów, czyli o 6 litrów więcej niż w Golfie Variancie poprzedniej generacji. Po złożeniu oparcia kanapy pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1.642 litrów (wzrost o 22 litry w porównaniu z bagażnikiem Golfa Varianta 7. generacji). Jako wyposażenie opcjonalne jest oferowana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą można otworzyć wykonując ruch stopą przed tylnym zderzakiem.
Napędzany paskiem rozrusznik-alternator o napięciu 48 V, litowo-jonowy akumulator 48 V i silnik TSI współpracują ze sobą jako hybrydowy zespół napędowy typu mild (mHEV). Dzięki nowemu silnikowi eTSI zużycie paliwa jest znacznie niższe, ponieważ – gdy tylko jest to możliwe – Golf Variant wyłącza turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i porusza się nie generując lokalnej emisji. Wszystkie silniki eTSI standardowo współpracują z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Do Golfa Varianta są oferowane również silniki TDI wyposażone w system podwójnego wtrysku czynnika AdBlue i dwa katalizatory SCR, co znacznie obniża emisję tlenków azotu (NOx).
Volkswagen zmienił ofertę wyposażenia Golfa Varianta – oprócz podstawowej wersji „Golf” dostępne są wersje „Life”, „Style” i „R-Line”. Seryjne wyposażenie wersji podstawowej obejmuje systemy Lane Assist i Front Assist. Ten ostatni seryjnie ma funkcje awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych oraz hamowania podczas skręcania po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka.
Do wyposażenia seryjnego należą również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, system Car2X oraz bezkluczykowy system uruchamiania silnika. W kabinie do standardu wyposażenia należą Digital Cockpit Pro (cyfrowe wskaźniki), system multimedialny Composition z 8,25-calowym ekranem dotykowym i usługi internetowe We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth.
Wraz z nowym Golfem Variantem debiutuje również druga generacja Golfa Alltracka. Nowy Golf Alltrack – jako crossover, który plasuje się między hatchbackami a SUV-ami – standardowo jest wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION i ma większy prześwit niż Golf Variant. Ponadto, Golf Alltrack może ciągnąć przyczepę o masie własnej do 2.000 kg. Podobnie jak Golf Variant, także Golf Alltrack może być wyposażony w system Travel Assist wspomagający jazdę do prędkości 210 km/h i w światła matrycowe IQ.Light.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: