Volkswagen E-Golf: czas pożegnać się z tym elektrykiem. Jaki model go zastąpi?
Dobrze, że rok 2020 się kończy, bo nie da się ukryć, że nie był on najszczęśliwszy dla branży motoryzacyjnej. Teraz przyszedł czas na pożegnanie z elektrycznym Golfem. Dlaczego?
Złe wieści dla fanów elektrycznego Golfa, jeśli jeszcze planowaliście zakup tego modelu – spieszcie się. Już wiadomo, że elektryczny ID.3 jednoznacznie „uśmierci” dalszą produkcję modelu Volkswagen E-Golf.
Elektryczny Golf tak naprawdę doczekał się aż dwóch, godnych następców – chodzi o modele ID.3 oraz ID.4. W marcu tego roku został już wycofany na rynku samochodów w USA. Elektryczny hatchback był produkowany od 2014 roku i jeszcze przez ostatnie miesiące całkiem nieźle się sprzedawał w Europie. Przyszedł jednak czas się pożegnać i to na dobre.
Ostatni egzemplarz elektrycznego Golfa zjechał z linii produkcyjnego w fabryce Volkswagena w Dreźnie, gdzie przez ostatnie trzy lata wyprodukowano ponad 50 tysięcy sztuk tego modelu. VolkswagenE-Golf był również produkowany w Wolfsburgu. Podsumowując, wyprodukowano przez blisko 7 lat aż 145 561 egzemplarzy tego hatchbacka.
Elektryczny Golf jest jednym z najpopularniejszych samochodów BEV w Europie, zwłaszcza w Norwegii i w Niemczech. Pomimo, że wyniki sprzedażowe były zadowalające a model ten nie był wpadką niemieckiego producenta, przyszedł czas pożegnać stare a powitać nowe. Teraz w fabryce w Dreźnie będzie powstawał ID.3.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: