Volkswagen chce zagrozić Tesli? Przeznaczy 2 miliardy euro na gigafabrykę baterii
Volkswagen ogłosił powstanie nowej spółki o nazwie Societe Europeenne, która skupi się na całym szeregu zadań związanych z produkcją baterii do samochodów elektrycznych. Przy okazji producent zdradził, że zamierza zbudować sześć gigafabryk na terenie Europy. W ciągu najbliższych pięciu lat Volkswagen na opracowanie oraz produkcję samochodów elektrycznych planuje przeznaczyć 52 miliardy euro.
Volkswagen ma ambicje by stać się liderem pod względem produkcji samochodów elektrycznych. Aby osiągnąć ten cel niemiecki koncern planuje stworzenie zunifikowanej baterii, która montowana będzie we wszystkich nowych pojazdach elektrycznych marki (a więc poza Volkswagenem także Škody, Audi, Seata czy Porsche). Strategia Volkswagena nazywa się „New Auto”.
W związku z tym, Volkswagen ogłosił powstanie nowej spółki o nazwie Societe Europeenne, która skupi się na całym szeregu zadań związanych z produkcją baterii do aut elektrycznych.
Volkswagen zamierza zbudować sześć gigafabryk. Czy jedna z nich stanie w Polsce?
Ze względu na swoje przyszłe potrzeby, Volkswagen planuje budowę sześciu gigafabryk na terenie Europy. Pierwsza z nich powstanie w Salzgitter w Dolnej Saksonii, a produkcja baterii w tym obiekcie planowo wystartuje początkiem 2025 roku. Na ten cel koncern przeznaczy dwa miliardy euro.
Pozostałe gigafabryki powstaną w Hiszpanii oraz na terenie Europy Wschodniej, nie wiadomo jednak gdzie dokładnie zostaną ulokowane – zostanie to ogłoszone w pierwszej połowie 2022 roku. Nie jest wykluczone, że jedna z gigafabryk stanie w Polsce.
Do 2030 roku, oprócz fabryki w Saksonii, Volkswagen planuje zbudować jeszcze dwa obiekty.
Poza budową gigafabryk, Volkswagen ma również w planach budowę fabryki w Skellefteå w Szwecji. Ma to związek z udziałami koncernu w startupie Northvolt AB, który zajmie się dla Volkswagena produkcją baterii do nowego segmentu elektrycznych aut premium. Ma to mieć miejsce od 2023 roku.
Volkswagen przyspiesza „elektryfikację” europejskich fabryk
Oprócz fabryk w Zwickau, Hanowerze i w Emden więcej europejskich zakładów będzie produkowało samochody elektryczne. W fabryki w Dolnej Saksonii Grupa zainwestuje około 21 miliardów euro, większość środków zostanie skierowana do zakładów produkcyjnych i zakładów, które produkują komponenty.
W ramach Projektu Trinity potwierdzono przekształcenie fabryki w Wolfsburgu w kierunku produkcji samochodów elektrycznych. Biorąc pod uwagę duży popyt na nie, od 2024 roku Grupa planuje również przygotowanie tego zakładu do pełnej produkcji ID.3, zapewniając niezbędną wielkość produkcji tego modelu.
Grupa Volkswagen planuje kolejne inwestycje w elektromobilność w Niemczech i w Europie:
- w Lipsku synergia produkcji elektrycznych modeli skonstruowanych na platformie PPE zostanie wykorzystana w segmencie premium z dwoma modelami Porsche
- przekształcenie fabryki w Neckarsulm, postanowiono odłożyć do pojawienia się następnej generacji modeli z rodziny Audi E6
- w pełni „zelektryfikowana” fabryka w Brukseli od 2026 roku będzie produkować nowe Audi Q8 e-tron
- od 2025 roku na Półwyspie Iberyjskim planuje się produkcję kompaktowych samochodów elektrycznych w wielomarkowej fabryce w Martorell oraz elektrycznych SUV-ów w wielomarkowej fabryce w Pampelunie
Volkswagen realizuje ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych
Volkswagen poinformował również o nawiązaniu współpracy z Umicore, 24M oraz Vulcan Energy Resources, dzięki którym koncern zabezpieczy swój łańcuch dostaw jak również opracuje niezbędny „know-how” w celu ograniczenia kosztów produkcji.
Spółka Umicore ma być odpowiedzialna za dostarczenie kluczowych składników wymaganych przy produkcji baterii. Z kolei centrum badań 24M od dłuższego czasu wykorzystuje zaawansowane technologie do opracowywania nowych metod „pakowania” ogniw. Rozwiązania te mają między innymi ułatwić recykling zużytych akumulatorów. Vulcan Energy Resources ma wspomóc Volkswagena przy dostawach litu, wydobywanego przy pomocy innowacyjnych i ekologicznych metod.
Volkswagen twierdzi, że wspomniane współprace pozwolą mu zwiększyć produkcję pojazdów elektrycznych, a tym samym przybliżyć producenta do zdolności produkcyjnej obejmującej 2,2 miliona samochodów elektrycznych do 2030 roku.
Volkswagen robi wszystko by zyskać miano światowego lidera w produkcji samochodów elektrycznych. Jak wynika z najnowszych danych sprzedażowych, producent z Wolfsburga jeszcze w tym roku dostarczy klientom prawie milion zelektryfikowanych pojazdów. W kolejnych latach wynik ten ma być jeszcze bardziej imponujący.
W ciągu najbliższych pięciu lat Volkswagen na opracowanie oraz produkcję samochodów elektrycznych planuje przeznaczyć 52 miliardy euro.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: