Volkswagen California kończy 25 lat
Volkswagen świętuje na Techno Classica (10-14 kwietnia 2013) 25. urodziny Volkswagena Californii. Z urodzinami zbiegł się także jubileusz produkcyjny: w ciągu 25 lat wyprodukowanych zostało 100.000 egzemplarzy tego modelu.
Podróże samolotem były drogie, a namioty wyszły z mody – w latach 80. urlop na kampingu w kamperze rozkwitał. Ulubionym celem podróży nieodmiennie była południowa Europa. Narodził się zupełnie nowy sposób spędzania wakacji – dwa dni tutaj, trzy dni tam. Była to doskonała możliwość oderwania się od codziennych obowiązków i zasmakowania niezależności i wolności. Dla Volkswagena był to wystarczający powód, aby stworzyć swojego własnego kampera: Californię.
Pomysł nie był całkiem nowy. Już wcześniej Westfalia budowała kampera o nazwie Joker na bazie VW Transportera. Podstawowy schemat zabudowy dobrze sprawdził się w minionych latach: składana kanapa z tyłu, która w razie potrzeby zmieniała się w łóżko, wąska część kuchenna z lodówką, kuchenką gazową i zlewozmywakiem oraz szafa po lewej stronie. Przy takim układzie do wnętrza wchodziło się przez szerokie, rozsuwane drzwi.
Volkswagen California |
![]() |
fot. Volkswagen
|
Zakładając znacznie większą produkcję seryjną, odchudzono wyposażenie Jokera do rozsądnego zakresu. W ten sposób położony został kamień węgielny dla całej generacji Californii. Inaczej niż wersja z wysokim dachem i długim rozstawem osi, California z podnoszonym dachem cieszyła się powodzeniem przez wszystkie lata i generacje.
W aktualnym modelu piątej generacji California oferowana jest z dwoma silnikami 2.0 TSI (110 kW/150 KM i 150 kW/204 KM) oraz z pięcioma TDI. Silniki wysokoprężne mają moc 62 kW (84 KM), 75 kW (102 KM), 84 kW (114 KM) w wersji BlueMotion, 103 kW (140 KM) i 132 kW (180 KM). Oba mocniejsze TDI i TSI są połączone z sześciobiegową przekładnią manualną. Możliwa jest także kombinacja z DSG i 4MOTION, w zależności od wariantu silnika. W przypadku napędu na wszystkie koła lub mocnego silnika biturbo (132 kW/180 KM) California wyposażona jest w 17-calowe koła. Kierowcę wspierają takie systemy jak ABS, ASR, ESP i asystent podjazdu, a także system stabilizujący przyczepę (w przypadku zamówienia haka holowniczego). Cena wyjściowa Californii wynosi 116 662 zł netto.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: