Volkswagen California 6.1 – wakacyjny dom na kołach i centrum rozrywki
Niecodzienny splot różnych okoliczności sprawił, ze w tym roku wielu z nas postawiło na indywidualne spędzanie urlopu, z dala od dużych hoteli i tłumów wczasowiczów. Chcemy zasypiać pod rozgwieżdżonym niebem, budzić się rano słysząc tylko szum morza, a przy okazji zawsze czuć się bezpiecznie.
Volkswagen California to przemyślany w szczegółach i przyjazny użytkownikowi kamper. Samochód dostępny jest w trzech wersjach: Beach, Coast i Ocean. Dodatkowo, każda z nich występuje teraz w wersji wyposażenia „Edition”. Czym różni się wersja Beach od wersji Coast i Ocean? Pod względem wizualnym, samochody te różnią się od siebie odmiennie skonfigurowanym przodem. Górna część osłony chłodnicy, ozdobiona pięcioma chromowymi żebrami w wersji Ocean, tworzy jedność z nowymi reflektorami LED. Wersja Coast ma natomiast dwa chromowe żebra. W Californii 6.1 Ocean utrzymaną w podobnym stylu listwę znajdziemy również na zderzaku.
Wersje Coast i Ocean mają typowo mieszkalne, kempingowe wyposażenie, natomiast wersja Beach jest samochodem bardziej uniwersalnym – to kompaktowy, a jednocześnie komfortowy salon, kuchnia i sypialnia w jednym.
Starannie dobrane powłoki lakiernicze kontrastują z czarnymi, błyszczącymi lusterkami zewnętrznymi oraz dedykowaną, boczną okleiną. Ekskluzywne 17-calowe felgi ze stopów lekkich „Aracaju” w kolorze czarnym, przyciemniane szyby w części mieszkalnej i przyciemnione tylne światła w technologii LED, dodatkowo podkreślają wyrazisty wygląd nowoczesnego kampera.
Jak w każdym samochodzie kempingowym, ważną częścią pojazdu jest jego część robocza. W Californii 6.1 Beach znajdziemy tu mini kuchenkę z jednym palnikiem gazowym wraz z małym blatem roboczym, dzięki którym w podróży przyrządzimy proste dania. California 6.1 Ocean i Coast oferuje swym podróżnikom pełne wyposażenie – kuchenkę gazową z dwiema płytami grzewczymi, stabilną pokrywę z możliwością używania jej jako blat roboczy oraz wyjmowaną miskę zlewozmywaka. Na bocznej ścianie umieszczono zabudowę kempingową z licznymi szafkami. Te elementy umeblowania z ich kompaktową, przejrzystą stylistyką niczym na małym jachcie, starannie dopracowano i wyposażono w praktyczne detale, takie jak dodatkowe, podwójne gniazda USB. Do tego wydajna lodówka kompresorowa i stolik, przy którym można wygodnie zjeść.
A gdy po pełnym wrażeń dniu i po wieczornym posiłku chcemy wygodnie ułożyć się do snu? W wersji Beach duża powierzchnia leżąca, nowe składane przedłużenie łóżka i wygodne łóżko „na piętrze”, zapewniają dobry sen w każdym miejscu. Warianty Coast i Ocean posiadają wspólne rozwiązanie w postaci podnoszonego dachu, tworzącego jakby namiot z dużym wejściem z przodu. W California 6.1 Ocean dach jest wyposażony w standardzie w napęd elektrohydrauliczny. W wersji Coast standardowo dach jest unoszony ręcznie, a napęd elektrohydrauliczny dostępny jest opcjonalnie. Nad całym wnętrzem, pod podnoszonym dachem, umieszczono łóżko z nową podstawą ze sprężyn talerzowych. Poniżej znajduje się kolejne łóżko z regulowanym oparciem, dzięki czemu stworzyć można wygodną dwuosobową sofę do spania. Niektórzy nie lubią na wakacjach budzić się zbyt wcześnie, więc optymalną ochronę przed zbyt dużą ilością światła zapewniają teraz zasłony boczne montowane zarówno pod unoszonym dachem, jak i w dolnej części pojazdu. I jeszcze ciekawostka: Pobudka jest przyjemniejsza dzięki nowej funkcji wschodzącego słońca, która steruje oświetleniem części mieszkalnej, by stopniowo w określonym przez użytkownika czasie zwiększać poziom jasności. To się nazywa mile rozpocząć dzień!
Funkcja wschodzącego słońca jest kontrolowana – podobnie jak wszystkie główne ustawienia Californii 6.1 – przy pomocy nowo zaprojektowanej jednostki kontrolnej na konsoli umieszczonej w podsufitce pojazdu. Dostęp do wszelkiego rodzaju informacji jest możliwy przez panel kontrolny. W menu można regulować następujące funkcje: ‘Camping’ (tryb), ‘Lodówka’, ‘Maksymalne ładowanie’, ‘Klimatyzacja z tyłu’, ‘Alarm’, ‘Timer’, ‘Światło’ i ‘Ustawienia’ systemu. Podnoszony dach z napędem elektryczno-hydraulicznym, jest również sterowany z poziomu menu ‘Podnoszony dach’, a ogrzewanie, którego obecność na pokładzie w topowej wersji Ocean nie wymaga dodatkowych kosztów, jest dostępne w menu ‘Ogrzewanie dodatkowe’. Funkcją wschodzącego słońca można zawiadywać w menu ‘Światło’ i włączać ją przy pomocy ‘Alarmu’. Wyjątkowo praktycznym rozwiązaniem jest nowa funkcja ‘Poziom’: wskaźnik poziomu pokazuje kąty nachylenia bocznego i wzdłużnego, pod którymi model California można zaparkować na kempingu. Znacznie ułatwia to osiągnięcie właściwego poziomu kampera.
California 6.1 to jednak nie tylko przemyślany pojazd kempingowy – to również cyfrowa nowoczesność. Opcjonalnie może być zamawiana z w pełni cyfrową deską rozdzielczą: kokpitem cyfrowym. Możliwości konfiguracji koncepcji rozbudowy systemu informacyjno-rozrywkowego rozpoczynają się ona kolorowym monitorem (dotykowym, o przekątnej 6,5 cala) drugiej generacji Modułowego Systemu Infotainment (MIB2). Kolejny stopień stanowią dwa rozwiązania z Modułowego Systemu Infotainment (MIB3): systemy nawigacji Discover Media (8-calowy wyświetlacz dotykowy) i Discover Pro (9,2-calowy wyświetlacz dotykowy). Wspólną cechą systemów MIB2 i MIB3 jest połączenie z jednostką skomunikowania online – Online Connectivity Unit – i zintegrowaną z nią karty eSIM. Przy pomocy tego interfejsu, California 6.1 łączy się z mobilnymi usługami i funkcjami online We Connect i We Connect Plus. Klienci, którzy wybiorą jedno z urządzeń serii MIB3, czyli Discover Media lub Discover Pro, mogą cieszyć się dostępem do jeszcze większej liczby funkcji. Obejmują one usługi streamingowe, radio internetowe, i obsługę za pomocą komend głosowych.
Gama systemów wsparcia kierowcy obejmuje asystenta pasa ruchu – Lane Assist, asystenta parkowania Park Assist 3.0, funkcję ochrony bocznej (ostrzega przed przeszkodami podczas manewrowania) i asystenta przyczepy – Trailer Assist (ułatwia manewrowanie z przyczepą). Należy do niej także standardowy asystent bocznego wiatru – Cross Wind Assist, który automatycznie stabilizuje kampera w razie silnego wiatru. W opcji dostępny jest adaptacyjny system kontroli zawieszenia DCC, które teraz po raz pierwszy będzie można bezstopniowo regulować. Klient zamówić może również kamerę cofania – Rear View, w jednej z dwóch wersji.
Samochód wyposażono też w inne, znane już systemy asystujące: oferowane seryjnie systemy elektronicznej kontroli stabilności (ESC) i automatycznego hamowania po kolizji, asystent ruszania pod górę, asystent zjazdu (dla modeli z napędem na cztery koła 4MOTION), kontroli ciśnienia powietrza w oponach, monitorowania przestrzeni przed autem z funkcją automatycznego awaryjnego hamowania w mieście, asystent zmiany pasa ruchu, aktywny tempomat do 210 km/h, tempomat z ogranicznikiem prędkości, asystent zmiany świateł mijania na drogowe i odwrotnie oraz asystent parkowania.
California 6.1 jest napędzana wydajnym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim (TDI), dostępnym w trzech wariantach mocy: 110 KM, 150 KM i 199 KM. Silniki o mocy 150 i 199 KM można łączyć z napędem na wszystkie koła 4MOTION i siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów (DSG). Przekładnia DSG w standardzie współpracuje z silnikiem o mocy 199 KM, dla silnika o mocy 150KM zamówić ją można opcjonalnie.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: