
Volkswagen „Bulli” jako miniaturka Playmobil. Kultowy model po raz pierwszy dostępny jako zabawka
Mimo niewielkich rozmiarów odznacza się dużą dbałością o szczegóły. Zabawka została zainspirowana kamperem T1 „Henrik the Red” z 1962 roku.
Volkswagen „Bulli” jest teraz dostępny w wersji miniaturowej, jako zabawka. Firma Playmobil we współpracy z Volkswagenem zmniejszyła kultowy samochód i nadała swojemu projektowi nazwę: Volkswagen T1 Camping Bus.
Przeczytaj też: Volkswagen T1 produkowany jest już od 65 lat, ale… do emerytury jeszcze daleko
Zadbano, by w zestawie wszystko wyglądało i funkcjonowało jak w prawdziwym samochodzie: drzwi są otwierane, pokryte charakterystyczną dla lat ’60 kratką tylne siedzenia są rozkładane, stół i szafki można wyciągać i rozkładać. Są one nawet wypełnione produktami żywnościowymi – miniaturkami kartonu z mlekiem i paczki herbatników. Bagażnik dachowy i sam dach są zdejmowane, dając dostęp do wnętrza, gdzie znajdziemy szereg detali charakterystycznych dla samochodów kempingowych – takich jak lodówka, czy zlewozmywak oraz mnóstwo precyzyjnie wykonanych dodatków, w które wyposaża swe zestawy firma Playmobil. Dwie figurki turystów mają do swojej dyspozycji kubeczki, termos, szczoteczki do zębów, grzebień, walizkę, torbę, poduszki, a nawet….aparat fotograficzny. Cały zestaw składa się z 74 elementów.
Pod klapą komory silnika zabawki widać wyraźnie jednostkę napędową – oczywiście klasyczny 4-cylindrowy silnik typu bokser.
„Bulli” stał się jednym z symboli „niemieckiego cudu gospodarczego”.
Model T1 wprowadzono na rynek jako furgon, furgon pasażerski z oknami i 8-miejscowy bus. Najbardziej legendarny „Bulli” pojawił się w roku 1951. Był to „Mikrobus Klasy De Luxe” — nieoficjalnie znany pod nazwą „Samba bus” — z pełnym przeszkleniem, charakterystycznymi oknami dachowymi i składanym dachem. Rok później na rynku pojawił się charakterystyczny dla lat ’50 typ ciężarówki: pickup. Z tej gamy szybko wyłoniły się różne specjalne typy karoserii.
Przeczytaj też: Volkswagen „Bulli” ma już 70 lat! To najdłużej produkowany samochód dostawczy na świecie
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: