
Volkswagen będzie produkował wyłącznie elektryki! W fabryce w Zwickau
W piątek z taśm fabryki samochodów w Zwickau zjechał ostatni pojazd z silnikiem spalinowym. Golfa R Varianta siódmej generacji, wyposażonego w benzynowy silnik 2.0 i lakierowanego w kolorze białym Oryx wyprodukowano dla klienta w Niemczech. Od teraz w Zwickau będą wytwarzane wyłącznie samochody elektryczne Volkswagena, a w przyszłości również marek Audi i Seat.
Rozbieg przed tym skokiem w motoryzacyjną przyszłość był długi: produkcję aut spalinowych rozpoczęto w Zwickau w 1904 roku. Początkowo przez długie lata były to modele marki Horch, w czasach NRD z taśm zjeżdżał tu Trabant. W maju 1990 roku rozpoczęto produkcję Volkswagenów – w ciągu 30 lat w Zwickau powstało dokładnie 6.049.207 samochodów: modeli Polo, Golf, Golf Variant, Passat i Passat Variant.
Prace w hali nr 6, w której powstawał dotąd Golf Variant, już się rozpoczęły. Po zaplanowanej na kilka letnich tygodni fazie przygotowawczej, w zimie bieżącego roku zostaną w niej wyprodukowane pierwsze samochody elektryczne – obok ID.4 po pewnym czasie również SUV marki Audi. Od połowy listopada 2019 roku w Zwickau trwa seryjna produkcja Volkswagena ID.3 1ST. W lecie ruszy budowa modelu ID.4.
Kursy przygotowawcze dla 8.000 zatrudnionych
Stopniowa transformacja fabryki samochodów w Zwickau to pierwsza w historii Volkswagena przebudowa dużego zakładu samochodowego do potrzeb produkcji aut elektrycznych. Nakłady na tę operację wynoszą 1,2 miliarda euro. W końcowej fazie, od 2021 roku, w Zwickau będzie powstawać sześć modeli skonstruowanych na płycie podłogowej MEB należących do trzech marek koncernu. W ramach kursów przygotowawczych wszyscy członkowie 8-tysięcznej załogi zostaną przeszkoleni w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych i pracy z prądem o dużej mocy. Łącznie do końca 2020 roku załoga z Zwickau weźmie udział w 20.500 dniach szkoleniowych. Dzięki temu w fabryce tej zagwarantowane zostaną trwałe miejsca pracy.
Platforma MEB zapewnia upowszechnienie samochodów elektrycznych
Volkswagen ID.3 został skonstruowany w oparciu o modułową płytę podłogową MEB. Stworzono ją specjalnie do produkcji aut z napędem elektrycznym, by wykorzystać wszystkie zalety tego rodzaju pojazdów. ID.3 ma duży zasięg, przestronne wnętrze i odznacza się dynamicznymi właściwościami jezdnymi. Podstawowa wersja tego modelu będzie kosztowała mniej niż 130.000 złotych. Od 17 czerwca osoby, które dokonały wcześniejszej rezerwacji mogą podpisywać wiążące umowy na zakup auta. ID.3 1ST zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie niemal jednocześnie we wrześniu 2020 roku.
Volkswagen Saksonia: popularne modele elektryczne, auta luksusowe i silniki
Oprócz fabryki w Zwickau Volkswagen Saksonia ma jeszcze dwa inne zakłady. W fabryce silników w Chemnitz powstają między innymi benzynowe jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z kolei w Szklanej Manufakturze w Dreźnie do końca roku będzie produkowany e-Golf, a od 2021 roku model ID.3. Nadwozia luksusowych SUV-ów Lamborghini i Bentleya będą nadal powstawać w Zwickau.
Najnowsze
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
Wyobraź sobie, że tracisz prawo jazdy na pięć lat tylko dlatego, że złamałeś trzymiesięczny zakaz jazdy. Brzmi jak przesada? Ministerstwo Infrastruktury uważa, że to konieczność, by ukrócić plagę kierowców, którzy ignorują prawo. Ale eksperci biją na alarm: „To nieproporcjonalna kara!”. Czy nowe przepisy rzeczywiście poprawią bezpieczeństwo na drogach, czy tylko stworzą kolejne problemy? Sprawdzamy, co się zmieni i dlaczego ten projekt wzbudza tak gorące emocje. -
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
-
Iveco vs rynek ciężarowy w Polsce: czy włoska marka utrzyma swoją przewagę w erze elektromobilności?
-
Ból pleców i drętwienie rąk? Jak motocykliści mogą zadbać o swoje zdrowie?
-
Klara Kowalczyk pierwszą Polką w programie F1 Academy! Kiedy zobaczymy ją w F1?
Zostaw komentarz: