Volkswagen, Audi i Porsche mówią „nie” wejściu do F1
Volkswagen oraz powiązane z nim marki po raz kolejny zaprzeczyły, jakoby miały w planach wejście do świata F1. Za to będą bardzo widoczne w innych dyscyplinach sportu motorowego.
Spekulacje odnośnie dołączenia marek Volkswagen Group do Formuły 1 rozgorzały na nowo, kiedy FIA poinformowała, że szuka dwunastego zespołu na sezon 2015 lub 2016.
– Nie planujemy wejścia do Formuły 1 – powiedział w wywiadzie dla Speed Week, Stefan Moser z Volkswagena.
Natomiast Jurgen Pippig z Audi wprost stwierdził, że firma jest zadowolona ze swoich występów zarówno w serii DTM jak i wyników w Le Mans.
– Nie mamy w planach F1. Za to w 2014 będziemy mieli największą fabrykę pomysłów związanych z motorsportem w historii – zakończył Oliver Hilger z Porsche.
Brzmi intrygująco.
Laurens Vanthoor, Dallara F307 Volkswagen |
![]() |
fot. Volkswagen Motorsport
|
Audi w paźzdzierniku tego roku zdobyło w jednym dniu aż trzy mistrzowskie tytuły. Po wcześniejszym niż się spodziewano triumfie w klasyfikacji marek i kierowców Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych (FIA – WEC), drużyna czterech ringów zdobyła także zespołowe zwycięstwo w serii wyścigów DTM. Podczas emocjonującego finału na torze Hockenheim, Audi Sport Team Phoenix, po ubiegłotygodniowym zdobyciu tytułu dla najlepszego kierowcy, zapewnił sobie mistrzostwo zespołowe. W klasyfikacji marek, Audi zajęło drugie miejsce – z niewielką różnicą do zwycięzcy.
Volkswagen zakończył w listopadzie finałową rundę Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) kolejnym sportowym sukcesem. Wyniki na zakończenie sezonu: Ogier/Ingrassia zwycięzcami rajdu przed Latvalą/Anttilą, Mikkelsen/Markkula na piątym miejscu – w Walii trzy duety fabryczne w Polo R WRC uzyskały najlepszy w tym roku wynik zespołowy, wygrywając 16 z 22 odcinków specjalnych i 41 razy znajdując się w pierwszej trójce. Volkswagen dołożył zatem, w tym zaskakująco dobrym sezonie, przysłowiową wisienkę na torcie. Już w Rajdzie Francji Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) wywalczyli tytuł mistrzów świata* w kategorii kierowców i pilotów, a razem z kolegami z zespołu – Jari-Matti Latvalą/Miikka Anttilą (FIN/FIN) zapewnili Volkswagenowi w Hiszpanii tytuł mistrza świata producentów.
Porsche rozpocznie sezon 2014 z najbardziej szerokim programem w historii. Porsche Motorsport nie tylko uczestniczy w LMP1, ale także wysyła dwa zespoły GT do uczestnictwa w wyścigach na całym świecie. Porsche AG Team Manthey po raz kolejny umieści dwa samochody Porsche 911 RSR w serii wyścigów Sports Car World Endurance Championship (WEC), a także podczas 24-godzinnego Le Mans. Zespół wyścigowy CORE autosport weźmie udział w nowej serii Tudor United Sportscar Championship z ramienia Porsche North America. Inauguracją sezonu będzie 24-godzinny wyścig Daytona, który odbędzie się 25 stycznia.
Poza wyścigiem 24 godzinnym, Porsche weźmie również udział w siedmiu wyścigach sześciogodzinnych.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: