
Volkswagen Arteon – premiera w Poznaniu
Polska premiera Arteona odbędzie się podczas Poznań Motor Show. Wówczas zostaną ogłoszone ceny i rozpocznie się przyjmowanie zamówień. To pierwszy model Volkswagena w Polsce, którego będzie można zamówić w internecie.
Arteon, plasujący się w gamie Volkswagena powyżej Passata, po raz pierwszy został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie. 4 tygodnie później zadebiutuje w Polsce podczas Poznań Motor Show – tego samego dnia sprzedawcy rozpoczną proces zbierania zamówień.
To pięcioosobowe Gran Turismo zostało zaprojektowane dla tych, którzy poszukują przestronnego auta o sportowej sylwetce, ale funkcjonalnego w codziennym użytkowaniu i wyróżniającego się eleganckimi kształtami oraz wyposażonego w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne: np. sterowane gestami systemy multimedialne i wspomagające prowadzenie samochodu. Zarówno na autostradzie, jak i w miejskim korku Arteon potrafi poruszać się niemal autonomicznie. Aktywny tempomat zczytuje ograniczenia ze znaków drogowych i odpowiednio przyhamowuje auto. Samochód wyhamuje samodzielnie przed przeszkodą, kiedy kierowca się zagapi, ponadto przejmie kontrolę nad autem i bezpiecznie się zatrzyma, gdy prowadzący np. zasłabnie. Nowością są także reflektory Arteona, które komunikują się z systemem nawigacyjnym, dzięki czemu zakręty są doświetlane, zanim samochód wjedzie w łuk drogi.
Pod maską Arteona znaleźć można silniki o mocy od 150 do 280 KM.
Pierwszy przegląd zaplanowano dopiero po przebiegu 60.000 kilometrów. Jedyny koszt, który użytkownik Arteona będzie musiał ponieść do tego czasu będzie związany z wymianą oleju przy przebiegu ok. 30.000 km.
Volkswagen zaprezentuje w Poznaniu najnowsze modele ze swojej gamy, wśród nich całą paletę Golfów, w tym ekstremalnie szybkiego Golfa R. Ten ostatni dysponuje silnikiem o mocy 310 KM, który do 100 km/h rozpędza auto w 4,6 sekundy.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: