Volkswagen Amarok 2023 zadebiutował – wygląda fenomenalnie! To nie jest „auto dla rolnika”
Dział samochodów użytkowych niemieckiego producenta właśnie pokazał model Volkswagen Amarok 2023.
Spis treści:
- Volkswagen Amarok 2023 – wygląd
- Volkswagen Amarok 2023 – wnętrze
- Volkswagen Amarok 2023 – bagażnik i akcesoria
- Volkswagen Amarok 2023 – silniki, skrzynie, napęd
Auto jest od podstaw zaprojektowane w Niemczech i Australii, a produkowane w RPA. Na pokładzie znalazło się ponad 20 nowych systemów wsparcia kierowcy, mobilne usługi online i nowe akcesoria. Pod maską spoczęły silniki o wysokim momencie obrotowym, a w podwoziu dwie technologie napędu na cztery koła. Jaki jest więc Volkswagen Amarok 2023?
Volkswagen sprzedał do tej pory 830 tysięcy sztuk Amaroka pierwszej generacji (Europa, Australia, Nowa Zelandia, Afryka, Azja Północna oraz Ameryka Południowa i Środkowa), więc czas na nowe otwarcie. Samochód stał się większy, wygląda bardziej muskularnie, jakby sportowo.
(…) Znacząco zmodyfikowaliśmy archetyp Amaroka. Jest teraz zdecydowanie bardziej wyrazisty i jeszcze bardziej imponujący – mówi Albert Kirzinger, szef designu w Volkswagen Samochody Użytkowe.
Volkswagen Amarok 2023 – wygląd
Wyraźnie odmieniono przednią część pick-upa, która pojawia się w wariantach specyfikacji „Amarok”, „Life” i „Style”, a także w najwyższych wersjach „PanAmericana” (styl terenowy) i „Aventura” (styl ekskluzywny).
Amaroka będzie kupić z czterodrzwiową, podwójną kabiną (DoubleCab) lub dwudrzwiową pojedynczą kabiną (SingleCab). Nadkola z plastikową obwódką ochronną pozostały półokrągłe, a skrywają nawet 21-calowe aluminiowe obręcze. Auto może pochwalić się dużym rozstawem osi 3270 mm (plus 173 mm), a wymiar 5,35 m długości bije o blisko 10 cm poprzednika. Producent zapewnia, że zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń podwójnej kabiny pasażerowie znajdą więcej miejsca niż w pierwszej generacji modelu. Krótkie zwisy zapowiadają dzielność w terenie i lepsze kąty natarcia.
Amaroka wyposażono w standardzie w napęd na wszystkie koła. Model może się też pochwalić większą głębokością brodzenia w terenie podmokłym – wcześniej było to 500 mm, teraz 800 mm.
Volkswagen Amarok 2023 – wnętrze
W środku zastajemy wnętrze zbieżnie wykonane jak w autach osobowych Volkswagena, co zaskakuje pozytywnie, bo w końcu pick-upy najczęściej służą jako samochody użytkowe. Cyfrowy wyświetlacz w bazowej wersji ma 8 cali (Digital Kokpit), a w wyższej albo o przekątnej 12 cali, albo 10-calowy ekran dotykowy w formie tabletu. Pozostawiono tradycyjne przyciski do sterowania głośnością systemu multimedialnego oraz ustawieniami napędu na cztery koła. W zależności od specyfikacji, możemy się spodziewać także ozdobnych, aluminiowych elementów na kokpicie.
W standardzie w wersjach wyposażenia PanAmericana i Ventura oferowany jest system audio firmy Harman Kardon. W tych odmianach zastaniemy skórzaną deskę rozdzielczą z eleganckimi kontrastowymi szwami. W środku pojawiły się również nowe siedzenia – w wyższych specyfikacjach są elektrycznie sterowane w kilku płaszczyznach.
Volkswagen Amarok 2023 – bagażnik i akcesoria
Skrzynia ładunkowa oferuje ładowność do 1,16 tony; podobnie jak w poprzednim modelu, w przestrzeni ładunkowej zmieścimy europaletę (doublecab), a nawet dwie (singlecab). Mocowania utrzymają ładunek do 500 kilogramów. Skrzynię można również zabezpieczyć za pomocą elektrycznie sterowanej rolety – może być otwierana i zamykana z bagażnika, z wnętrza auta lub za pomocą pilota do pojazdu.
Ciekawostką dla globtroterów jest to, że nośność statyczna dachu wynosi 350 kg – a to wystarczy na przykład na czteroosobowy namiot dachowy, który będzie dostępny jako akcesorium. Fabrycznie lub w gamie akcesoriów pojawią się felgi aluminiowe do 21 cali, opony terenowe (do 18 cali), wachlarz mocowań przyczepy, uchwyt na rower, wielofunkcyjny system nośny, czy ręczna wersja rolety. Po raz kolejny pojawi się hardtop do skrzyni ładunkowej, z którym pick-up skutecznie zamienia się w SUV-a o dużej ładowności.
Aby podkreślić terenowy charakter samochodu można zdecydować się na takie akcesoria jak: orurowanie, elementy ochrony podwozia, czy „fajkę” przymocowaną na zewnątrz do lewego słupka A w celu doprowadzenia świeżego powietrza do silnika podczas jazdy przez wodę.
Volkswagen Amarok 2023 – silniki, skrzynie, napęd
Volkswagen Amarok 2023 będzie dostępny z pięcioma silnikami z turbodoładowaniem do wyboru. Będą to cztery turbodiesle (TDI) i jeden turbodoładowany silnik benzynowy (TSI). W Europie na pewno pojawi się 2-litrowy czterocylindrowy TDI o mocy 170 KM lub z podwójnym turbo o mocy 204 KM lub 209 KM w zależności od rynku. Topowy 3-litrowy V6 TDI generuje 241-250 KM – także w zależności od rynku. Wisienką na torcie jest silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 302 KM z pojemności 2,3 litra. Jednostki zostały skonfigurowane z nową, 10-biegową automatyczną skrzynią biegów (zastępującą poprzednią 8-biegową) i z systemem 4MOTION. Dla wielbicieli skrzyń manualnych pozostawiono 6-biegową lub 5-biegową przekładnię ręczną.
W zależności od regionu i silnika będą dostępne dwa różne systemy 4MOTION:
- dołączany napęd na wszystkie koła w zależności sytuacji;
- stały napęd na wszystkie koła.
W zależności od wersji silnika Amarok może holować przyczepę o masie do 3,5 tony.
Samochód wyposażono w sześć trybów jazdy, m.in. po śliskiej nawierzchni lub w trudnym terenie, a takżę 20 systemów wsparcia (m.in. ACC+ Adaptive Cruise Control z rozpoznawaniem znaków drogowych i kontroli prędkości). Z nowinek pojawiło się także oświetlenie IQ.LIGHT LED i reflektory Matrix.
Volkswagen Amarok 2023 pojawi się na rynkach w pierwszych krajach pod koniec roku.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Komentarze:
yo - 11 lipca 2022
wszystkie samochody oprócz VV. NĘDZA
Hans - 10 lipca 2022
A gdzie coś napisane że jest to po prostu nowy FORD RANGER w przebraniu VW? System multimedialny też jest z forda , z resztą jak wszystko inne , może dla tego jest pod każdym względem lepszy od poprzedniego modelu