Vivien Keszthelyi – wyścigowa Węgierka, o której z pewnością jeszcze usłyszymy
W przeciwieństwie do wielu innych kierowców, Keszthelyi nie trenowała od dziecka, nigdy nie brała udziału w wyścigach, ani nie miała żadnego doświadczenia z samochodami. Poznajcie Vivien, która już w swoim pierwszym wyścigu udowodniła, że jest stworzona do ścigania!
Marzenie z dzieciństwa o ściganiu spełniło się nastoletniej Vivien gdy zasiadła za kierownicą samochodu wyścigowego. Był rok 2013 i wreszcie mogła pokazać, że jest urodzonym kierowcą. Na początku miała podstawową wiedzę o sporcie motorowym i małe doświadczenie za kierownicą, ale już przed pierwszym oficjalnym wyścigiem, w którym była najszybszą kobietą – kierowcą, zajęła 4 miejsce w kategorii juniorów. Tak dobry wynik pozwolił jej na udział w wyścigach serii Swift Cup Europe.
Najpierw Suzuki, potem Audi
Dostrzeżono, że Vivien ma nie tylko talent, ale i ogromną determinację wygrywania. Promotor mistrzostw Swift Cup Austria, Max Zellhofer, powiedział wówczas, że Vivien jest diamentem sportów samochodowych i zaprosił ją na wyścig serii jako wyraz uznania dla jej dotychczasowych osiągnięć. Nie zawiodła austriackich widzów, ponieważ ukończyła wyścig na 4. miejscu – ponownie jako jedyna kobieta wśród startujących w serii mężczyzn.
Jej potencjał wzbudził zainteresowanie przełożonych w założonej wówczas Audi Sport Racing Academy. Po jeździe testowej w Niemczech Vivien została wybrana jako jedna z trójki młodych kierowców reprezentujących barwy Audi w akademii. W 2016 roku rozpoczęła starty w wyścigach w Audi TT o mocy 350 KM. Już w pierwszym sezonie wygrała serię w kategorii sprinterskiej (krótki dystans) i wytrzymałościowej (długodystansowej), co oznaczało, że została dwukrotną mistrzynią Węgier w wieku zaledwie 15 lat.
W 2017 roku zrobiła kolejny krok do przodu, kontynuując karierę w Audi TT Cup, gdzie została najmłodszym, węgierskim kierowcą wyścigowym, który zdobył punkty w międzynarodowych mistrzostwach.
Napęd na tył, czy na przód – bez znaczenia
Vivien ukończyła sezon 2018 w pucharze GT4 Audi Sport Seyffarth R8 LMS. Wówczas pierwszy raz jeździła samochodem wyścigowym na torze z napędem na tylne koła. Bestia, którą prowadziła, miała silnik V10 o mocy 500 KM. 17-letnia zawodniczka po raz kolejny udowodniła, że
Na początku stycznia, profesjonalny zespół, który startuje w mistrzostwach Azji serii F3 – BlackArts Racing – ogłosił Vivien Keszthelyi oficjalnym kierowcą teamu w wyścigach Winter Series. Biorąc udział w mistrzostwach, w wieku 18 lat, Keszthelyi została najmłodszym kierowcą w historii węgierskiego motorsportu, który startował w Formule 3. Certyfikowana przez FIA azjatycka seria zimowa, w której uczestniczyli kierowcy jadący samochodami Tatuus T-318 Formula 3, była doskonałą okazją do nauki przed W Series – kobiecą serią wyścigową.
Proces selekcji do W Series składał się z trzech rund. W pierwszej sporządzono krótką listę 60 zawodniczek, najlepszych z danego kraju, a następnie – w drugiej rundzie – tylko 28. z nich mogło uczestniczyć w trzydniowym teście w Melk w Austrii. Ostatnia runda selekcyjna odbyła się w hiszpańskiej Almerii, gdzie zdecydowano o ostatecznym składzie kierowców. Czterodniowy test przyniósł wspaniałe wieści dla Węgierki – Vivien Keszthelyi została kontraktowym kierowcą W Series!
Jednocześnie Vivien dołączyła do programu Dare to be Different (# D2BD), zainspirowanego przez Susie Wolff, który pomaga młodym kobietom i dziewczętom marzącym o swojej przyszłości w sportach motorowych.
Zawodniczka uwielbia także zwierzęta, dlatego zaadoptowała białego tygrysa i pandę, aby zwrócić uwagę na zagrożone gatunki zwierząt. Oprócz wyścigów samochodowych Vivien gra na pianinie i uwielbia jazdę konną.
A poniżej możecie pobrać zdjęcie z autografem tej utalentowanej zawodniczki:
Najnowsze
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Apple CarPlay to system, który zmienia sposób, w jaki korzystamy z naszych samochodów. Stworzony przez Apple, CarPlay integruje iPhone’a z systemem multimedialnym pojazdu, umożliwiając kierowcom dostęp do najważniejszych funkcji smartfona bez odrywania uwagi od drogi. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, rozbudowanej kompatybilności i zaawansowanym funkcjom, CarPlay ułatwia codzienne podróże, zwiększając komfort i bezpieczeństwo jazdy. -
Jakie są objawy zużycia oleju silnikowego i jak je rozpoznać?
-
Ford Capri Premium AWD – elektryzujący powrót legendy! Test, opinia, zasięg
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Zostaw komentarz: