
VIII Targi Motocyklowe we Wrocławiu – Podsumowanie
W dniach 17-18 marca Hala Stulecia, pomimo zimowej aury, stała się miejscem integracji motocyklistów podczas Wrocław Motorcycle Show.
Wrocławskie Targi Motocyklowe nie mają charakteru typowej wystawy, one zawierają w sobie wszystko to, co motocykliście może być potrzebne do szczęścia. Począwszy od wielu motocykli do wyboru – nowych modeli znanych marek, jak i tych o indywidualnym charakterze. Poprzez kompletny wybór odzieży i kasków, dopasowanych do dowolnego stylu motocykla. Po wszelakie usługi związane ze szkoleniami, podróżami, czy rękodziełem. To taka motocyklowa hala targowa, a do tego liczne prelekcje i szkolenia. Formuła imprezy jest podobna do lat ubiegłych, bo sprawdzona – przyciąga tłumy i tradycyjnie otwiera sezon motocyklowy na Dolnym Śląsku.
– Podróżowanie motocyklem nie jest trudne, bo przecież, jak już się jest w tej trasie, to jedyne czym się martwisz to to: co zjesz, gdzie zatankujesz i gdzie będziesz spać – mówiła skromnie Kinga.
– Jest super, dużo osób do nas podchodzi, robi zdjęcia i rozmawia. Pytają najczęściej o modele i pojemności naszych motocykli i jak dajemy sobie z nimi radę, skoro jesteśmy takie drobne. Cieszymy się, że możemy tu być i zachęcać inne dziewczyny do jazdy motocyklem – mówiły motocyklistki.
Sporo innych, inspirujących historii można było też usłyszeć od: Szymona Springera „ZaHoryzont”, Pawła Słomińskiego oraz Gabrysia Marcinów „Gęsi Zakręt”, Michała Latocha „Od zera do bohatera”, Marcina Głowackiego „Polish Ninja”. Motocyklową modę zaprezentowały marki: Modeka i Held, o bezpieczeństwo motocyklistów zadbali Motopomocni oraz twórcy aplikacji MotoSave. Dwukrotnie, każdego dnia targów można było skorzystać z bezpłatnych szkoleń, dotyczących jazdy motocyklem (gdy mamy kat. B) oraz doboru odzieży motocyklowej. A na terenach zewnętrznych szalały pitbike. Na wrocławskich targach coś dla siebie znajdą także wielbiciele dawnej motoryzacji, motocykli custom, a nawet militariów. Tradycyjnie swoje miejsce na targach mieli również przedstawiciele „drogówki”, gdzie podziwiać można było min. policyjnego Harley’a z Rzeszowa.
– Niken ma rozkład masy 50/50 i ma dwa przednie koła, co pozwala na uzyskanie takiej przyczepności przy agresywnym hamowaniu, na jakie żaden inny motocykl pozwolić sobie nie może. Szybciej, skuteczniej i w większym pochyleniu Niken jest w stanie pokonywać zakręty. Duży lifting wizualny i techniczny przeszedł także Tracer 900 (teraz GT), a sprawdzony turystyk XT1200 Super Tenere ma teraz nową, niższą cenę – mówi Paweł Mierzwa z wrocławskiego salonu Yamahy, Motorland.
A kobiety najchętniej wybierają z oferty Yamahy model R3, odświeżony hit sprzedaży MT-07 oraz turystyczną wersję Tracer. W ofercie Triumpha największym zainteresowaniem wśród kobiet cieszy się, niezwykle zgrabny, Street Triple, który występuje także w wersji obniżonej low. Fanki klasyków powinny przyjrzeć się bliżej modelowi Triumph Street Cup.
– Nasz hit to nowa Africa Twin Adventure Sport, a to tak naprawdę zupełnie nowy motocykl w barwach rocznicy modelu. Ma lepsze zawieszenie, większy zbiornik paliwa i osłonę podsilnikową, wyższą kierownicę, przekonstruowany układ dolotowy i wydechowy oraz światłowody zamiast linek gazu. Dodatkowo dużo dodatków, które są w standardzie (grzane manetki, gniazdo ładowania, gmole, aluminiowy bagażnik). Nowa linia motocykli CB125 i CB300 z pewnością spodoba się kobietom, ponieważ Honda postawiła na płynność stylistyczną od pojemności 125 do 1000. Przy czym CB 125 nie tylko dobrze wygląda, ale i brzmi – mówi Tomasz Mrożek z RPM Motocykle.
– Nasze nowości w ofercie to model Grand America z dodatkowym kufrem centralnym, który powstał na bazie K1600 B oraz najmniejszy w rodzinie GS 310. To będzie jedyny, tak lekki model w rodzinie GS, ponieważ nowa 750-tka GS będzie już znacznie większa – mówi Mateusz Zubrzycki. A my typujemy, że mały GS będzie chętnie wybierany przez kobiety.
Wrocławskie Targi Motocyklowe na stałe wpisały się w kalendarz motoryzacyjnych imprez Dolnego Śląska. To impreza chętnie odwiedzana przez motocyklistów/tki, a także otwarta na osoby, które dopiero myślą o wyborze takiej pasji. Odwiedzając te targi kolejny raz, można jednak mieć wrażenie, pewnego kopiowania sprawdzonej formuły. Wszystko OK, ale elementu zaskoczenia brak.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: