Vettel ma najcięższy bolid
Sebastian Vettel ruszy do GP Wielkiej Brytanii z pierwszego miejsca i z większą ilością paliwa niż którykolwiek z jego konkurentów w pierwszej dziesiątce, ma duże szanse wygrać ten wyścig.
Sebastian Vettel |
fot. Red Bull
|
Tysiące fanów Formuły 1, które zbiorą się jutro na Silverstone Circuit raczej nie będą miały okazji wysłuchać po wyścigu hymnu God Save the Queen. Jenson Button startuje z szóstego pola i ma
w samochodzie ilość paliwa podobną do ilości jaką mają jego najbliżej startujący konkurenci. Chyba, że wydarzy się coś nieoczekiwanego.
Według tabeli opublikowanej przez FIA Sebastian Vettel będzie kierowcą, który biorąc pod uwagę pierwszą dziesiątkę zawodników najpóźniej zjedzie do pitlane, aby dotankować swój samochód.
Od podanych poniżej liczb należy odjąć 2 okrążenia, ze względu na zapas paliwa na okrążenie instalacyjne i zjazd na dotankowanie i wymianę opon.
Poz. startowa |
Kwalifikacje |
Kierowca |
Waga (kg) |
Paliwo (kg) |
Liczba okrążeń |
1 |
1 |
Sebastian Vettel |
666,5 |
61,5 |
24 |
2 |
2 |
Rubens Barrichello |
657,5 |
52,5 |
20 |
3 |
3 |
Mark Webber |
659,5 |
54,5 |
21 |
4 |
4 |
Jarno Trulli |
658 |
53 |
20 |
5 |
5 |
Kazuki Nakajima |
652,5 |
47,5 |
18 |
6 |
6 |
Jenson Button |
657,5 |
52,5 |
20 |
7 |
7 |
Nico Rosberg |
661,5 |
56,5 |
22 |
8 |
8 |
Timo Glock |
660 |
55 |
21 |
9 |
9 |
Kimi Raikkonen |
654 |
49 |
19 |
10 |
10 |
Fernando Alonso |
654 |
49 |
19 |
11 |
11 |
Felipe Massa |
675* |
70 |
27 |
12 |
12 |
Robert Kubica |
689,5* |
84,5 |
33 |
13 |
13 |
Heikki Kovalainen |
695,5* |
90,5 |
35 |
14 |
14 |
Nelson Piquet |
682,5* |
77,5 |
30 |
15 |
15 |
Nick Heidfeld |
665,5* |
60,5 |
23 |
16 |
16 |
Giancarlo Fisichella |
668* |
63 |
24 |
17 |
17 |
Sébastien Bourdais |
687,5* |
82,5 |
32 |
18 |
18 |
Adrian Sutil |
692* |
87 |
34 |
19 |
19 |
Lewis Hamilton |
666* |
61 |
23 |
20 |
20 |
Sebastien Buemi |
672,5* |
67,5 |
26 |
*waga zadeklarowana przez zespoły
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: