Verge TS to elektryczny motocykl z kołem pozbawionym piasty
Elektromobilność pozwala na stosowanie zupełnie nowego podejścia do projektowania pojazdów i tyczy się to również jednośladów. Udowadnia to Verge ze swoim modelem TS, który pokazuje jakie możliwości daje elektryczny napęd.
Nazywa się Verge TS, ale możecie go też znać jako RMK E2. Tak po prawdzie, to sam producent nie jest do końca pewien nazwy swojej i swojego modelu. Verge to nowa nazwa firmy RMK, a TS to zmieniona nazwa już wcześniej prezentowanego E2. I chociaż nowe nazewnictwo pojawiło się już w komunikacie z listopada 2019 roku, nadal na oficjalnej stronie jest używane zamiennie.
Sporo zamieszania wprowadziły także deklarowane parametry tego elektrycznego motocykla. Producent chwalił się mocą 109 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym, wynoszącym – uwaga – 1000 Nm! Jak można wykrzesać tyle niutonometrów z niewielkiego silnika i jakim cudem motocyklem o takich parametrach da się w ogóle jechać, tego nie wiemy. Wiemy natomiast, że wartości te zostały „urealnione”.
UMC XP Zero to elektryczny naked z dystopijnej przyszłości
Obecnie RMK/Verge mówi o 68 KM oraz 320 Nm. Moc niezbyt imponująca, ale moment obrotowy nadal ogromny jak na motocykl. Bez zmian pozostała za to koncepcja umieszczenia silnika oraz przeniesienia mocy na asfalt. Umieszczono go wewnątrz felgi, co ma wiele zalet. Najważniejszą, poza niezwykłym wyglądem, jest wyeliminowanie elementów przenoszących pracę silnika na koło, takich jak łańcuch. W modelu E2/TS nie ma mowy o żadnych stratach energii, co może być częścią odpowiedzi na pytanie, jak udało się uzyskać tak wysoki moment obrotowy. Twórcy motocykla uspokajają też, że masa nieresorowalna jest porównywalna z klasycznym rozwiązaniem, a oponę można zmienić używając standardowych narzędzi.
Producent określa zasięg na 200-300 km, a naładowanie baterii do 80% ma trwać 2-3 godzin używając standardowej ładowarki. Czas uzupełnienia energii przy użyciu prądu stałego dopiero zostanie ogłoszony. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 160 km/h.
RMK E2/Verge TS wykorzystuje zawieszenie Ohlins, opony Pirelli Rosso Corsa II oraz hamulce Brembo. Z przodu zastosowano dwie tarcze, natomiast hamulec tylny (obsługiwany lewą klamką) aktywuje też rekuperację, czyli hamowanie silnikiem i odzyskiwanie energii. Wszystkie parametry motocykla, a także wskazówki z nawigacji, możemy śledzić na dużym ekranie umieszczonym na „baku”.
Elektryczny motocykl Kawasaki będzie miał skrzynię biegów!
Produkcja tego niezwykłego motocykla ma się rozpocząć latem tego roku, ale początkowo będą to pojedyncze sztuki. Wielkoseryjna rozpocznie się po uzyskaniu odpowiednich zezwoleń od Unii Europejskiej. E2/TS można już zamawiać – cenę ustalono na 24 990 euro plus VAT. Chcąc zarezerwować swój egzemplarz trzeba wpłacić zaliczkę 2000 euro.
Najnowsze
-
Odświeżone Porsche 911 Carrera T zostało zaprezentowane. Ma być jeszcze lepsze niż jego poprzednik
Po niedawnym zaprezentowaniu odświeżonego modelu 911 GT3, Porsche postanowiło podzielić się kolejnym zmodernizowanym wariantem swojego najpopularniejszego samochodu. Porsche 911 Carrera T na nowy rok modelowy po raz pierwszy debiutuje również w wersji cabrio. -
Ford Performance Motorsports łączy siły z zespołem HRT. Ford Mustang GT3 wyjedzie na tor w 2025 roku
-
Ford Bronco w edycji specjalnej pojawi się w 2025 roku
-
Rolls Royce świętuje 60 urodziny filmu ,,Goldfinger” specjalnym modelem
-
Toyota Aygo X w specjalnej edycji JBL
Zostaw komentarz: