
Verge TS – elektryczny motocykl z silnikiem w tylnej oponie
Verge TS to projekt fińskiego producenta. Zamiast tylnej piasty ma zamontowany silnik elektryczny o bardzo przyzwoitych parametrach.
Fińska firma Verge Motorcycles już niebawem rozpocznie produkcję bardzo nietypowego motocykla TS. Jednoślad jest wyposażony w tylne koło pozbawione piasty. Wewnątrz koła umieszczono bardzo wydajny silnik elektryczny.
Silnik elektryczny w motocyklu oznacza, że regularna konserwacja odchodzi do lamusa. W takim silniku nie ma łańcucha, paska, olejów ani filtrów. Pozbawiony tylnej piasty tył motocykla jest doskonałym przykładem jak bardzo można uprościć życie użytkownika.
Zobacz: Elektryczne motocykle w służbie dla ukraińskiego wojska. Są ciche i skuteczne niczym najlepsza broń
Verge TS ma silnik elektryczny umieszczony wewnątrz tylnej opony, a jego centralna część jest przymocowana do wahacza. Z kolei zewnętrzna część obraca się wokół niego. Konstruktorzy umieścili na obręczy elektromagnesy, które odpychając się powodują obrót zewnętrznej części obręczy napędzając motocykl elektryczny.

Ta konstrukcja nie wymaga konserwacji, ale przy okazji poprawia chłodzenie i eliminuje ciężar nieresorowany piasty koła, który występuje w tradycyjnych motocyklach. Fiński producent podaje, że taki silnik oferuje 107 KM maksymalnej mocy i gigantyczne 1000 Nm momentu obrotowego.
Maksymalny zasięg motocykla to 300 kilometrów w warunkach miejskich (200 km podczas jazdy autostradą). Prędkość maksymalna to 180 km/h. Maszyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy.

Verge TS nie będzie tanim motocyklem. Producent poinformował, że jego cena wyniesie 23 681 dolarów, czyli znacznie mniej niż LiveWire. Elektryk od H-D kosztuje bowiem 36 tys. dolarów.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Komentarze:
hering - 17 maja 2022
…motocykl z silnikiem w tylnej oponie…
Serio?!
Jak tytuł godny imbecyla, to reszty nawet nie chce się czytać.