
Verge TS – elektryczny motocykl z silnikiem w tylnej oponie
Verge TS to projekt fińskiego producenta. Zamiast tylnej piasty ma zamontowany silnik elektryczny o bardzo przyzwoitych parametrach.
Fińska firma Verge Motorcycles już niebawem rozpocznie produkcję bardzo nietypowego motocykla TS. Jednoślad jest wyposażony w tylne koło pozbawione piasty. Wewnątrz koła umieszczono bardzo wydajny silnik elektryczny.
Silnik elektryczny w motocyklu oznacza, że regularna konserwacja odchodzi do lamusa. W takim silniku nie ma łańcucha, paska, olejów ani filtrów. Pozbawiony tylnej piasty tył motocykla jest doskonałym przykładem jak bardzo można uprościć życie użytkownika.
Zobacz: Elektryczne motocykle w służbie dla ukraińskiego wojska. Są ciche i skuteczne niczym najlepsza broń
Verge TS ma silnik elektryczny umieszczony wewnątrz tylnej opony, a jego centralna część jest przymocowana do wahacza. Z kolei zewnętrzna część obraca się wokół niego. Konstruktorzy umieścili na obręczy elektromagnesy, które odpychając się powodują obrót zewnętrznej części obręczy napędzając motocykl elektryczny.

Ta konstrukcja nie wymaga konserwacji, ale przy okazji poprawia chłodzenie i eliminuje ciężar nieresorowany piasty koła, który występuje w tradycyjnych motocyklach. Fiński producent podaje, że taki silnik oferuje 107 KM maksymalnej mocy i gigantyczne 1000 Nm momentu obrotowego.
Maksymalny zasięg motocykla to 300 kilometrów w warunkach miejskich (200 km podczas jazdy autostradą). Prędkość maksymalna to 180 km/h. Maszyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy.

Verge TS nie będzie tanim motocyklem. Producent poinformował, że jego cena wyniesie 23 681 dolarów, czyli znacznie mniej niż LiveWire. Elektryk od H-D kosztuje bowiem 36 tys. dolarów.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
hering - 17 maja 2022
…motocykl z silnikiem w tylnej oponie…
Serio?!
Jak tytuł godny imbecyla, to reszty nawet nie chce się czytać.