Valtteri Bottas stracił w trakcie wyścigu 3 kg! „To wina czarnego kombinezonu”
Valtteri Bottas wyznał, że podczas Grand Prix Hiszpanii stracił 3 kg. Fin uważa, że to jego czarny kombinezon odegrał w tym kluczową rolę.
Przejście ze srebrnego na czarny kolor było częścią przedsezonowego rebrandingu Mercedesa. Nowe barwy na sezon 2020 mają być wyrazem poparcia dla różnorodności oraz sprzeciwem wobec rasizmu i wszelkich form dyskryminacji.
Przeczytaj też: Nowe barwy bolidu Mercedesa w walce z dyskryminacją
Już na początku wyścigu w Barcelonie kibice usłyszeli Bottasa, który mówił swojemu inżynierowi przez radio:
Te czarne kombinezony są cholernie gorące.
Po wyścigu Valtteri Bottas rozwinął tę myśl:
W samochodzie było naprawdę gorąco. W tym roku w samochodzie jest jeszcze cieplej niż w zeszłym sezonie. Oczywiście musieliśmy zmienić kolor kombinezonu. I wiadomo, że czarny kolor pochłania więcej ciepła, zwłaszcza gdy jest bezpośrednie słońce. Dodatkowo w tym roku jest też nowa homologacja dla kombinezonów, więc są grubsze, tak samo bielizna.
Było tak gorąco, więc powiedziałem: „ Chłopaki, wiecie, że te kombinezony są cholernie gorące”. Na pewno biel byłaby chłodniejsza pod względem temperatury. Dzisiaj na przykład straciłem trzy kilogramy w wyścigu, czyli sporo.
W tym miejscu może to zacząć wpływać na wydajność. Wiem, że ze wszystkich kierowców jestem jednym z najlepiej przystosowanych, jeśli nie najsilniejszym, więc mogę to znieść, ale nigdy nie jest to wygodne i zawsze jest coś, co możemy poprawić.
Przeczytaj też: GP Hiszpanii: wygrana Hamiltona i procesja samochodów
Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu spekulowano, że czarny kolor będzie miał wpływ na chłodzenie samochodu, ale szef Mercedesa Toto Wolff wyznał, że zespół miał oko na wszelkie potencjalne problemy. Po starcie sezonu stało się jasne, że nowe malowanie nie ma wpływu na wydajność W11. James Vowles po GP Austrii wyznał:
Wewnątrz pokrywy silnika znajduje się w rzeczywistości srebrna podszewka, odporna na ciepło, która jest na miejscu niezależnie od koloru zewnętrznego. Nie widzimy żadnej różnicy w temperaturach naszych chłodnic ani innych temperaturach głównych układów w samochodzie w wyniku zewnętrznego koloru lakieru.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
żeby nie został zdyskwalifikowany za niską wagę!!!