
Valtteri Bottas stracił w trakcie wyścigu 3 kg! „To wina czarnego kombinezonu”
Valtteri Bottas wyznał, że podczas Grand Prix Hiszpanii stracił 3 kg. Fin uważa, że to jego czarny kombinezon odegrał w tym kluczową rolę.
Przejście ze srebrnego na czarny kolor było częścią przedsezonowego rebrandingu Mercedesa. Nowe barwy na sezon 2020 mają być wyrazem poparcia dla różnorodności oraz sprzeciwem wobec rasizmu i wszelkich form dyskryminacji.
Przeczytaj też: Nowe barwy bolidu Mercedesa w walce z dyskryminacją
Już na początku wyścigu w Barcelonie kibice usłyszeli Bottasa, który mówił swojemu inżynierowi przez radio:
Te czarne kombinezony są cholernie gorące.
Po wyścigu Valtteri Bottas rozwinął tę myśl:
W samochodzie było naprawdę gorąco. W tym roku w samochodzie jest jeszcze cieplej niż w zeszłym sezonie. Oczywiście musieliśmy zmienić kolor kombinezonu. I wiadomo, że czarny kolor pochłania więcej ciepła, zwłaszcza gdy jest bezpośrednie słońce. Dodatkowo w tym roku jest też nowa homologacja dla kombinezonów, więc są grubsze, tak samo bielizna.
Było tak gorąco, więc powiedziałem: „ Chłopaki, wiecie, że te kombinezony są cholernie gorące”. Na pewno biel byłaby chłodniejsza pod względem temperatury. Dzisiaj na przykład straciłem trzy kilogramy w wyścigu, czyli sporo.
W tym miejscu może to zacząć wpływać na wydajność. Wiem, że ze wszystkich kierowców jestem jednym z najlepiej przystosowanych, jeśli nie najsilniejszym, więc mogę to znieść, ale nigdy nie jest to wygodne i zawsze jest coś, co możemy poprawić.
Przeczytaj też: GP Hiszpanii: wygrana Hamiltona i procesja samochodów
Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu spekulowano, że czarny kolor będzie miał wpływ na chłodzenie samochodu, ale szef Mercedesa Toto Wolff wyznał, że zespół miał oko na wszelkie potencjalne problemy. Po starcie sezonu stało się jasne, że nowe malowanie nie ma wpływu na wydajność W11. James Vowles po GP Austrii wyznał:
Wewnątrz pokrywy silnika znajduje się w rzeczywistości srebrna podszewka, odporna na ciepło, która jest na miejscu niezależnie od koloru zewnętrznego. Nie widzimy żadnej różnicy w temperaturach naszych chłodnic ani innych temperaturach głównych układów w samochodzie w wyniku zewnętrznego koloru lakieru.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
żeby nie został zdyskwalifikowany za niską wagę!!!