Używane Audi A6 C6 (2005-2014) – na te wersje uważaj
Audi A6 C6 nie jest już najświeższą konstrukcją, ale na rynku wciąż znajduje się wiele zadbanych egzemplarzy za atrakcyjną cenę. Czy warto kupić używane Audi A6 C6? Prześwietlamy wady i zalety tego modelu.
Spis treści
- Audi A6 C6 (2005-2014) – najważniejsze fakty
- Używane Audi A6 C6 (2005-2014) – polecane silniki
- Używane Audi A6 C6 – wady i zalety
- Używane Audi A6 C6 – co kupić?
- Ile kosztuje używane Audi A6 C6?
Audi A6 to jeden z najpopularniejszych modeli wśród aut używanych w Polsce. Używane Audi A6 C6 oznacza przestronne wnętrze, świetną jakość wykonania, sprawdzoną technologię koncernu VW, a obecnie auto jest dostępne w przystępnych cenach. Czy to oznacza, że warto zainteresować się używanym Audi A6 szóstej generacji? Sprawdzamy to.
Audi A6 C6 (2005-2014) – najważniejsze fakty
- Nadwozia sedan oraz kombi (Avant), to drugie jest znacznie popularniejsze w Polsce
- Ceny: od 10 do 65 tys. zł
- Awaryjność: przeciętna
- Koszty utrzymania: przeciętne
- Lifting w 2008 roku
Używane Audi A6 C6 (2005-2014) – polecane silniki
W gamie silników Audi A6 znalazło się aż 11 jednostek (nie licząc wersji S6 i RS6) w wielu wersjach mocy. Na rynku aut używanych dominują oczywiście diesle i te są najbardziej polecane, co nie znaczy, że w ofercie nie ma dobrych „benzyniaków”.
Benzynowe:
- 2.0 TFSI R4 (170 KM)
- 2.4 V6 (177 KM)
- 2.8 FSI V6 (190, 210, 220 KM)
- 3.0 TFSI V6 (290 KM)
- 3.2 FSI V6 (256 KM)
- 4.2 V8 (335 KM)
- 4.2 FSI V8 (350 KM)
Diesle:
- 2.0 TDI PD R4 (140 KM)
- 2.0 TDI CR R4 (136 i 170 KM)
- 2.7 TDI V6 (180 i 190 KM)
- 3.0 TDI V6 (224, 233 i 240 KM)
Wśród silników benzynowych warte polecenia są dwie jednostki: 2.4 V6 oraz 4.2 V8. Główną ich zaletą jest pośredni wtrysk, co sprawia, że bardzo dobrze znoszą instalację LPG. Do silnika V8 jest to wręcz zalecane, bo spalanie benzyny nierzadko przekroczy tutaj 15 litrów na 100 km. Widlasta „8” to klasyka Audi, która charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy i dobrymi osiągami. Standardowo otrzymujemy tutaj napęd quattro oraz automatyczną skrzynię Tiptronic. Silnik 2.4 V6 był dostępny także z manualem i napędem na przód.
Wśród diesli króluje jednostka 2.0 TDI, ale tutaj trzeba uważać na wersje. Polecane są tylko egzemplarze po faceliftingu (od 2008), wówczas ten silnik otrzymał wtrysk bezpośredni, co poprawiło jego trwałość, a także kulturę pracy i spalanie. Flagowe silniki TDI (2.7 i 3.0) też są niezłe, ale trzeba uważać na rozciągające się łańcuchy rozrządu i dokładnie sprawdzić jego stan przed zakupem.
Używane Audi A6 C6 – wady i zalety
Audi A6 C6 jest już na rynku prawie 20 lat i przez ten czas dało się poznać, jako samochód przestronny, dobrze wyposażony i wykonany, wygodny i przyzwoicie niezawodny. Trzeba pamiętać, że Audi to marka premium, więc każde naprawy i części mogą tu kosztować więcej niż w przypadku „zwykłych” marek. Oszczędzanie na częściach i serwisie może w przyszłości skutkować podwójnymi wydatkami, bo i tak trzeba będzie naprawić to samo, ale po raz drugi.
Wśród bolączek należy wymienić dość szybko zużywające się zawieszenie wielowahaczowe oraz kapryśną i skomplikowaną elektronikę. Tej może być tutaj mnóstwo w zależności od wyposażenia.
Użytkownicy Audi A6 narzekają też na wadliwy zamek tylnej klapy bagażnika, wycierające się przyciski otwierania szyb, a także szwankujący sterownik turbosprężarki i regulator napięcia alternatora.
Do wyboru mamy dwie skrzynie biegów – multitronic i tiptronic. Ta pierwsza to przekładnia bezstopniowa, która może wytrzymać nawet 200 tys. km, ale jej naprawa będzie kosztowała tysiące. Podobnie jest ze skrzynią tiptronic, która jest uważana za trwalszą, ale ważne są tutaj interwały olejowe, które należy sprawdzić przy zakupie. Napęd quattro jest raczej bezproblemowy.
Używane Audi A6 C6 – co kupić?
Używane Audi A6 C6 z pewnością zasługuje na uwagę. To samochód z wyższej półki, który obecnie można kupić za rozsądne pieniądze. Polecamy egzemplarze po faceliftingu (po 2008) z każdym silnikiem diesla. Jeśli mieszkasz w dużym mieście, rozważ wersję benzynową, bo do Krakowa, czy Warszawy możesz mieć zakaz wjazdu – zgodnie z nadchodzącymi Strefami Czystego Transportu.
Uważaj na wersje Allroad, czyli tzw. uterenowioną. Kusi ciekawym designem i wyższym zawieszeniem, ale to właśnie ono może być źródłem wydatków. Jest wyposażone w pneumatyczną regulację, która po latach lubi szwankować, a jej naprawa liczona jest w tysiącach złotych.
Ile kosztuje używane Audi A6 C6?
Rozpiętość cenowa używanego Audi A6 C6 jest bardzo duża (15-65 tys. zł), najtańsze egzemplarze kupimy już za kilkanaście tysięcy, ale radzimy trzymać się od nich z daleka. Są najczęściej powypadkowe, mają nieznaną historię i nieprawdziwy przebieg.
Zdecydowanie lepiej kupić samochód po faceliftingu (z poprawioną elektroniką i silnikami TDI), najlepiej ze sprawdzoną historią serwisową i z pewnego źródła. Na taki egzemplarz trzeba przeznaczyć ponad 30 tys. zł.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Komentarze:
Krzysiek - 23 listopada 2023
Artykuł z tyłka jak ta osoba co go napisała, na początku że przeciętny koszt utrzymania a na koniec ze auto drogie w utrzymaniu bo na zamiennikach nie pojeździsz długo. Miałem 2.0 TDI na PD i przez 7 lat nic się nie działo z układem paliwowym, straszą ludzi a nigdy nie miał takiego auta. A jak kupisz najdroższy egzemplarz to nie może być cofnięty licznik? W droższych się cofa a nie w tych uszkodzonych i dojechanych do końca, bo jak mówią umarłemu tomi kadzidło nie pomoże. Musi się redaktorzyna czegoś nauczyć, niech idzie bajki dla dzieci pisać a nie do motoryzacji się bierze
Audiola - 23 listopada 2023
Wśród diesli króluje jednostka 2.0 TDI 😁👏🏼
Skąd autor to wytrzasnął
Niedźwiedź - 20 listopada 2023
Od kiedy audi a6 c6 jest produkowane do 2014 r , chyba do 2011 🙂 od 2012 wychodziło już c7