
UOKiK zbada dlaczego ubezpieczenie OC jest droższe
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował kilka dni temu, że zamierza zbadać przypadki znacznych podwyżek ubezpieczeń komunikacyjnych OC w ostatnich miesiącach.
Marek Niechciał, prezes UOKiK, poinformował o rozpoczęciu postępowania w tej sprawie. Na początek przyznał, że mogły wystąpić czynniki, które uzasadniałyby wzrost cen ubezpieczeń komunikacyjnych. W końcu zgodnie z ustawą, firmy ubezpieczeniowe nie powinny dopłacać do swoich produktów.
Kolejnym argumentem za podwyżkami był znaczny wzrost kosztów firm ubezpieczeniowych w ostatnich latach. Wpłynęły na to wyroki sądowe np. o samochody zastępcze w przypadku szkód, które należą się nie tylko przedsiębiorcom, ale także osobom fizycznym. Kolejna kwestia to coraz częstsze i bardziej świadomie korzystanie z praw do napraw przy użyciu oryginalnych części.
Prezes UOKiK podkreśla, że to powinno spowodować wzrost kosztów, ale w takim wypadku powinny były rosnąć już od 2011 roku, a finalnie nic nie zmieniło się praktycznie do końca 2015 roku. Dlatego drastyczne podwyżki na przestrzeni dwóch ostatnich lat zainteresowały urząd.
Ze wstępnych ustaleń wynika, że na ostatnich podwyżkach najwięcej zyskało PZU, które przez lata systematycznie traciło udziały w rynku z powodu wysokich składek. Zdaniem prezesa UOKiK wprowadzenie podatku bankowego na początku lutego 2016 roku również nie wpłynęło na ceny ubezpieczeń komunikacyjnych, ani żadnych innych.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: